Gode kampanjer på kjøp og leasing

Startet av Boikott My Ass, onsdag 16. oktober 2024, klokken 11:56

« forrige - neste »

elbil kjøp 2025

#105
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:59Nei, om du mener elroc er bedre bil og mer for penga, så kjøp elroc. Jeg bare (mer enn) antydet at TMYJ var mer elbil for pengene enn den.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 25. april 2025, klokken 15:55
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...

Litt skumle greier....dersom en akkurat nå går inn og bestiller og glemmer, så får en 5,95% rente....Tilbudet med 0% skal visst komme i løpet av dagen i dag...
Selvsagt, må vente til det er oppdatert på siden!

Dersom jeg først vil bruke nær 550.000 og trenger så stor plass , så ville jeg personlig valgt feks Enyaq, id7 eller id4. Jeg foretrekker europeisk design og kjøreassistent. Teslas kjøreassistent har dessverre for mange feil, jeg bruker dette systemet mye. Display som gjør at man kan holde øynene på veien er også viktig , samt god rattbetjening. Tesla er for minimalistisk.

Men ingen tvil om at Teslas kampanje er meget god og at Juniper på andre områder er klart forbedret.

Tesla bør man strengt tatt ikke kjøpe med Elon Musk så sterkt involvert , men må samtidig innrømme at alt av  kinesiske produkter vi kjøper og Qatar sitt eierskap i Vw konsernets er selvsagt også problematisk. 

Kjell Salvigsen. Har siste 4 årene eid VW, KIA, BMW og Porsche. Eier Nissan elbil i dag, på elbil jakt, kjøper ny elbil 2025/2026/2027

What-a-watt

... og nesten alle bruker vel kinesiske batterier? Inkl. Berlin-produserte Teslaer (batterier fra CATL)

RJK

Sitat fra: elbil kjøp 2025 på fredag 25. april 2025, klokken 16:13
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:59Nei, om du mener elroc er bedre bil og mer for penga, så kjøp elroc. Jeg bare (mer enn) antydet at TMYJ var mer elbil for pengene enn den.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 25. april 2025, klokken 15:55
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...

Litt skumle greier....dersom en akkurat nå går inn og bestiller og glemmer, så får en 5,95% rente....Tilbudet med 0% skal visst komme i løpet av dagen i dag...
Selvsagt, må vente til det er oppdatert på siden!

Dersom jeg først vil bruke nær 550.000 og trenger så stor plass , så ville jeg personlig valgt feks Enyaq, id7 eller id4. Jeg foretrekker europeisk design og kjøreassistent. Teslas kjøreassistent har dessverre for mange feil, jeg bruker dette systemet mye. Display som gjør at man kan holde øynene på veien er også viktig , samt god rattbetjening. Tesla er for minimalistisk.

Men ingen tvil om at Teslas kampanje er meget god og at Juniper på andre områder er klart forbedret.

Tesla bør man strengt tatt ikke kjøpe med Elon Musk så sterkt involvert , men må samtidig innrømme at alt av  kinesiske produkter vi kjøper og Qatar sitt eierskap i Vw konsernets er selvsagt også problematisk. 
Hvordan kommer du så lavt på disse? Prøvde meg på Skoda Enyaq. Endte på 660K med 85x (4WD) og nødvendige pakker...

Er ikke så sikker på at ID.4 eller ID.5 blir noe særlig billigere. Men klart, trenger man ikke 4WD (blir ikke helt sammenlignbart da...), og velger basic over hele linja inkl. batteristørrelsen, kan man sikkert spare endel kronasjer.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

E-Trond

#108
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...

536?
Liten tastefeil?
Jeg kommer til 563 😉
563.813 for å være helt nøyaktig.

Forøvrig synes jeg Elroq RS er godt priset til 531,
I standard blå inkludert Max,vinter pakke og hengerfeste.
Bør være mulighet for å få vinterhjul inkludert i den prisen.
Innvendig plass er god og bagasjerommet er mer enn stort nok.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

RJK

Sitat fra: E-Trond på fredag 25. april 2025, klokken 17:19
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...

536?
Liten tastefeil?
Jeg kommer til 563 😉
563.813 for å være helt nøyaktig.

Forøvrig synes jeg Elroq RS er godt priset til 531,
I standard blå inkludert Max,vinter pakke og hengerfeste.
Bør være mulighet for å få vinterhjul inkludert i den prisen.
Innvendig plass er god og bagasjerommet er mer enn stort nok.
Kampanjen er vel ikke lagt ut på Tesla-sidene ennå. Sjekk linken jeg la ut tidligere i dag!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

E-Trond

Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 17:37
Sitat fra: E-Trond på fredag 25. april 2025, klokken 17:19
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...

536?
Liten tastefeil?
Jeg kommer til 563 😉
563.813 for å være helt nøyaktig.

Forøvrig synes jeg Elroq RS er godt priset til 531,
I standard blå inkludert Max,vinter pakke og hengerfeste.
Bør være mulighet for å få vinterhjul inkludert i den prisen.
Innvendig plass er god og bagasjerommet er mer enn stort nok.
Kampanjen er vel ikke lagt ut på Tesla-sidene ennå. Sjekk linken jeg la ut tidligere i dag!

Joda, kampanjen ligger på Tesla,men kontant kjøp prisen ligger på 563.813 inkludert vinterhjul.
Ikke 536 som du skrev.
Derfor regnet jeg med at du bare hadde stokket om på 6 og 3 tallene.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

RJK

Sitat fra: E-Trond på fredag 25. april 2025, klokken 18:04
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 17:37
Sitat fra: E-Trond på fredag 25. april 2025, klokken 17:19
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...

536?
Liten tastefeil?
Jeg kommer til 563 😉
563.813 for å være helt nøyaktig.

Forøvrig synes jeg Elroq RS er godt priset til 531,
I standard blå inkludert Max,vinter pakke og hengerfeste.
Bør være mulighet for å få vinterhjul inkludert i den prisen.
Innvendig plass er god og bagasjerommet er mer enn stort nok.
Kampanjen er vel ikke lagt ut på Tesla-sidene ennå. Sjekk linken jeg la ut tidligere i dag!

Joda, kampanjen ligger på Tesla,men kontant kjøp prisen ligger på 563.813 inkludert vinterhjul.
Ikke 536 som du skrev.
Derfor regnet jeg med at du bare hadde stokket om på 6 og 3 tallene.
OK, ser det ligger ute nå. Og til prisen du skriver.

Den lå ikke ute da jeg skrev innlegget (sjekket først), og tok utgangspunktet i prisen som kom opp, uten vinterhjul.

Er jo ikke inkludert vinterhjul om man må betale ekstra for disse, så da har enten infoen i pressemeldingen vært feil eller upresis, som gjorde at det fremstod enda bedre enn det man fikk inntrykk av.

Legger meg paddeflat, men dytter skylden over på Broom.no, som eventuelt må skylde videre på Tesla...! ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

E-Trond

ID 7 GTX
Ioniq  2020

elbil kjøp 2025

Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 16:52
Sitat fra: elbil kjøp 2025 på fredag 25. april 2025, klokken 16:13
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:59Nei, om du mener elroc er bedre bil og mer for penga, så kjøp elroc. Jeg bare (mer enn) antydet at TMYJ var mer elbil for pengene enn den.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 25. april 2025, klokken 15:55
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...

Litt skumle greier....dersom en akkurat nå går inn og bestiller og glemmer, så får en 5,95% rente....Tilbudet med 0% skal visst komme i løpet av dagen i dag...
Selvsagt, må vente til det er oppdatert på siden!

Dersom jeg først vil bruke nær 550.000 og trenger så stor plass , så ville jeg personlig valgt feks Enyaq, id7 eller id4. Jeg foretrekker europeisk design og kjøreassistent. Teslas kjøreassistent har dessverre for mange feil, jeg bruker dette systemet mye. Display som gjør at man kan holde øynene på veien er også viktig , samt god rattbetjening. Tesla er for minimalistisk.

Men ingen tvil om at Teslas kampanje er meget god og at Juniper på andre områder er klart forbedret.

Tesla bør man strengt tatt ikke kjøpe med Elon Musk så sterkt involvert , men må samtidig innrømme at alt av  kinesiske produkter vi kjøper og Qatar sitt eierskap i Vw konsernets er selvsagt også problematisk.
Hvordan kommer du så lavt på disse? Prøvde meg på Skoda Enyaq. Endte på 660K med 85x (4WD) og nødvendige pakker...

Er ikke så sikker på at ID.4 eller ID.5 blir noe særlig billigere. Men klart, trenger man ikke 4WD (blir ikke helt sammenlignbart da...), og velger basic over hele linja inkl. batteristørrelsen, kan man sikkert spare endel kronasjer.

Hva er «nødvendige pakker»? Det vil jo variere ut fra behov/hvem du spør. Man får fint bra utstyrt Enyaq 85x eller id4 pro 4 Motion exclusive til Tesla model y pris. Model y er bedre på noe, de andre er bedre på andre områder. Jeg mener model y vs andre modeller debatten ofte blir veldig snever. Model y vil ikke være god nok for dem som verdsetter kvalitetene a, b og c, mens id4 /enyaq vil ikke være aktuell for dem som mener d, e og f er viktigste faktorer ved en elbil. Id7 er også en meget sterk utfordrer til tmy, koster 40-50.000 kr mer og har en del viktige ting/kvaliteter tmy ikke byr på/tilbyr.

Det som gjør biler som feks Elroq mer unik og folkelig enn feks Tmy, er at man kan få den helt ned i 300.000 kr enkelt utstyrt med lite batteri. Da får man en komfortabel, romslig og sikker bil som kan fungere som bil nr 1 for mange. Husk gj.snittlig kjøre lengde til hytte og i hverdagen er lav for folk flest , mange vil klare seg bra en slik utgave uten Awd.

Jeg mener slike biler som Elroq, Renault Scenic, Nissan Arya til 300-350.000 er meget viktige tilskudd som gjør at flere får mulighet til å kjøpe ny, moderne og sikker elbil med god plass til familien-før endte man ofte opp med småbiler om man bare kunne bruke 300.000 kr.

Kjell Salvigsen. Har siste 4 årene eid VW, KIA, BMW og Porsche. Eier Nissan elbil i dag, på elbil jakt, kjøper ny elbil 2025/2026/2027

VoltWay

Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
Jeg synest ikke 12-24 000,- for andre farger er et "lite tillegg".

RJK

#115
Sitat fra: VoltWay på lørdag 26. april 2025, klokken 11:29
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
Jeg synest ikke 12-24 000,- for andre farger er et "lite tillegg".
Nei det synes ikke jeg heller. Men det jeg skrev i den meldingen, kom av en misforståelse av en relativt rævva skrevet artikkel hos broom.

Som du ser bare ettpar meldinger lengre opp, så skrev jeg i ettertid dette:

Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 18:23OK, ser det ligger ute nå. Og til prisen du skriver.

Den lå ikke ute da jeg skrev innlegget (sjekket først), og tok utgangspunktet i prisen som kom opp, uten vinterhjul.

Er jo ikke inkludert vinterhjul om man må betale ekstra for disse, så da har enten infoen i pressemeldingen vært feil eller upresis, som gjorde at det fremstod enda bedre enn det man fikk inntrykk av.

Legger meg paddeflat, men dytter skylden over på Broom.no, som eventuelt må skylde videre på Tesla...! ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

#116
Den rentekampanjen er forresten verdt veldig mye. Spart rente på f.eks. 500.000 i snitt lånebeløp (pga nedbetaling ved 10 års lån) er totalt 69.000 totalt på 3 år når en trekker vekk skattereduksjonen en ville fått om en betalte rentene...hvis en f.eks kjøper hvit Model Y LR med vinterdekk til 564.000.

Dersom boikotten fortsetter setter de kanskje ned bilprisen 24. Juli også....bare sånn ren gjetting...men da setter de sikkert opp renten litt igjen, som de har gjort før i slike tilfeller, for å treffe folk med forskjellige preferanser.
Tesla Model Y                         2021-

egar

Rentekampanjen er en solid rabatt, og jeg tror de vil selge et lass med biler. Men hva sier det om etterspørselen? Modellen er knapt 1 måned gammel. Her kommer det priskutt eller kontinuerlige rentekampanjer. Vanlig praksis for Tesla er å booste tallene litt siste måned i kvartalet. Det siste året har det vært rentekampanjer stort sett komtinuerlig.

Hvis det forsetter sånn må man ikke bare regne inn rentebesparelsen, men også et større verditap enn vanlig.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: egar på onsdag 30. april 2025, klokken 10:01Rentekampanjen er en solid rabatt, og jeg tror de vil selge et lass med biler. Men hva sier det om etterspørselen? Modellen er knapt 1 måned gammel. Her kommer det priskutt eller kontinuerlige rentekampanjer. Vanlig praksis for Tesla er å booste tallene litt siste måned i kvartalet. Det siste året har det vært rentekampanjer stort sett komtinuerlig.

Hvis det forsetter sånn må man ikke bare regne inn rentebesparelsen, men også et større verditap enn vanlig.

Tallene så langt for Model Y, er at bruktprisene holder seg uforskammet bra. Folk blir tilbudt innbyttepris på rett under 300.000 fra Tesla for 4 år gammel bil, mens på finn ligger de annonsert til 320 - 350 tusen. Når bilen kostet 500.000 som ny for 4 år siden er ikke det så ille. Og det er helt motsatt av manges spådommer om at bruktprisen viller være katastrofal etter 3 år. Tenker og at en stiller litt først i køen av de som vil selge om en del år når en har en facelift-utgave.

Annet punkt er at omtrent alle politiske partier har sagt det vil bli nykjøps-avgifter på elbiler fra 01.01.2027, om ikke før. Det vil jo være med å opprettholde gode bruktpriser, i tillegg til inflasjonen.

Det samme så en på VW Golf i gamle dager....solgte hauger og lass av nye biler....men hadde veldig godt bruktpriser likevel. Ville vært mer skeptisk til å kjøpe elbil til 800.000...om 4 år er de garantert falt mye både i prosent, men særlig og i kroner.

Det kommer et punkt hvor bilprodusentene ikke klarer å redusere bilprisen mer. Omtrent alle bilprodusenter har nådd det punktet nå, inklusivt Tesla.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

#119
Sånn utenom Tesla så er det jo en haug med andre alternativer.

Ser at Citroen kommer med en elektrisk C5 nå, som har økt 150mm i lengden og er 4,65m lang.
Den kan fåes med 680 km rekkevidde!! (WLTP). Starter på under 400.000 for en utgave med mindre batteri og 520km rekkevidde WLTP. Har og V2L. Toppeffekt lading 160kW....men med det store batteriet er det ikke sykt viktig med høyere ladefart. Ikke helt til salgs ennå, men kommer snart.
Til og med batteri, elmotorer og invertere er laget i Frankrike.

https://bil24.no/citroen-c5-aircross-med-lang-rekkevidde

https://www.media.stellantis.com/em-en/citroen/press/all-new-c5-aircross-offers-peace-of-mind-with-more-space-comfort-technologies-now-available-in-electric
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA