Gode kampanjer på kjøp og leasing

Startet av Boikott My Ass, onsdag 16. oktober 2024, klokken 11:56

« forrige - neste »

GeirHM

Ja, bilen de tilbyr er 2024 modellen. Og den nye vil vel ikke komme (til Australia hvor denne artikkelen kommer fra) før sensommeren. Når den kommer hit vet vel ingen ennå? Spørsmålet er hvorfor de reduserer størrelsen på batteriet på den nye? Er det for å gjøre den lettere og samtidig kanskje øke nyttelasten? Den er jo ikke veldig imponerende nå?

hELgenen

Sitat fra: GeirHM på torsdag 13. mars 2025, klokken 22:05Ja, bilen de tilbyr er 2024 modellen. Og den nye vil vel ikke komme (til Australia hvor denne artikkelen kommer fra) før sensommeren. Når den kommer hit vet vel ingen ennå? Spørsmålet er hvorfor de reduserer størrelsen på batteriet på den nye? Er det for å gjøre den lettere og samtidig kanskje øke nyttelasten? Den er jo ikke veldig imponerende nå?

Fant null info om AWD 2025 modellen på nett. Noen som vet?
Virker som de leverer kun RWD o starten..og forbruket er visstnok veldig lavt på denne skrytes det..kanskje rekkevidden økes tross mindre batteri?

ToWalkOrDrive

Sitat fra: hELgenen på onsdag 16. april 2025, klokken 18:11
Sitat fra: GeirHM på torsdag 13. mars 2025, klokken 22:05Ja, bilen de tilbyr er 2024 modellen. Og den nye vil vel ikke komme (til Australia hvor denne artikkelen kommer fra) før sensommeren. Når den kommer hit vet vel ingen ennå? Spørsmålet er hvorfor de reduserer størrelsen på batteriet på den nye? Er det for å gjøre den lettere og samtidig kanskje øke nyttelasten? Den er jo ikke veldig imponerende nå?

Virker som de leverer kun RWD o starten..og forbruket er visstnok veldig lavt på denne skrytes det..kanskje rekkevidden økes tross mindre batteri?

De endrer batteri-type. For noen vil den økte ladefarten gjøre ulempen med mindre batteri mye mindre. 12min for å fylle opp 10-80%.
Må google "xpeng g6 2025" så er det en drøss av artikler, men ingen fra Norge, sikkert for å unngå nedgang i salget av dagens bil (2024).
Er en del endringer som er forbedringer av bilen som computer, interiør osv.

https://newmobility.news/2025/03/03/xpeng-updates-tesla-model-y-rival-g6-for-2025/

https://insidechinaauto.com/2025/03/14/xpeng-updates-g6-and-g9-for-2025-and-trims-prices-quietly-cans-p5-and-g3i/
Tesla Model Y                         2021-

What-a-watt

Ser ut som om de bruker samme batterier som Zeekr. Kanskje de ikke er satt i masseproduksjon ennå. Zeekr 7 sier også at de kommer til sommeren.

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 17. april 2025, klokken 14:19
Sitat fra: hELgenen på onsdag 16. april 2025, klokken 18:11

De endrer batteri-type. For noen vil den økte ladefarten gjøre ulempen med mindre batteri mye mindre. 12min for å fylle opp 10-80%.
Må google "xpeng g6 2025" så er det en drøss av artikler, men ingen fra Norge, sikkert for å unngå nedgang i salget av dagens bil (2024).
Er en del endringer som er forbedringer av bilen som computer, interiør osv.

https://newmobility.news/2025/03/03/xpeng-updates-tesla-model-y-rival-g6-for-2025/

https://insidechinaauto.com/2025/03/14/xpeng-updates-g6-and-g9-for-2025-and-trims-prices-quietly-cans-p5-and-g3i/

Fant alt dette,men som nevnt tidligere,så er det lite eller ingen info mhp AWD

ToWalkOrDrive

Men...AWD = Performance hos Xpeng... i hvert fall for Norge og 2024-G6. Eller er det en annen variant du tenker på?

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 19. april 2025, klokken 16:38Men...AWD = Performance hos Xpeng... i hvert fall for Norge og 2024-G6. Eller er det en annen variant du tenker på?

2025 av Performance,AWD, er det ikke kommet noe info på.

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elbil kjøp 2025

Hvis man kan leve med litt mindre baggasjerom enn feks Enyaq, id4 og TMY, så er jo Skoda Elroq RS mye bil for pengene mener jeg med masse fint standardutsyr og over 55 mil WLTP rekkevidde. Koster 479.000 kr, ikke utenkelig at man kan klare å få den til rundt 500.000 inkl vinterhjul og metallic lakk. Romslig kupe, komfortabel og god. Raskeste på MEB plattformen så langt? Elroq 85x AWD lanseres senere i år, tipper den vil koste rundt 450K. Elroq 50 får man nå for 309'k inkl metallic og vinterhjul hos Sulland og AlBjerk. ACC følger ikke med, men kan bestilles On demand i ettertid.
Det er mye bil for pengene mener jeg -dersom man ikke trenger lang rekkevidde som stort batteri gir.

Jeg har bare prøvekjørt 85 rwd utgaven, den var meget komfortabel og opplevdes som godt sammenskrudd. Har ikke eid Skoda tidligere, men fikk godt inntrykk. De fleste barnesykdommer fra MEB plattformen bør jo være luket bort nå. 

Jeg tror Skoda Elroq kan bli en populær bil grunnet det store spennet i pris fra ca 300-500K. Det er bra man nå kan få store og komfortable familebiler helt ned i 300.000 kr mener jeg-det er relativt nytt. Å lade en gang ekstra på langtur noen ganger i året er nok mange villige til å gjøre dersom man sparer 100-150K.

https://www.elbil24.no/nyheter/lansert-her-er-deres-raskeste-bil-noensinne/82923670
Kjell Salvigsen. Har siste 4 årene eid VW, KIA, BMW og Porsche. Eier Nissan elbil i dag, på elbil jakt, kjøper ny elbil 2025/2026/2027

Daniel_0007

Sitat fra: elbil kjøp 2025 på fredag 25. april 2025, klokken 15:27Hvis man kan leve med litt mindre baggasjerom enn feks Enyaq, id4 og TMY, så er jo Skoda Elroq RS mye bil for pengene mener jeg med masse fint standardutsyr og over 55 mil WLTP rekkevidde. Koster 479.000 kr, ikke utenkelig at man kan klare å få den til rundt 500.000 inkl vinterhjul og metallic lakk. Romslig kupe, komfortabel og god. Raskeste på MEB plattformen så langt? Elroq 85x AWD lanseres senere i år, tipper den vil koste rundt 450K. Elroq 50 får man nå for 309'k inkl metallic og vinterhjul hos Sulland og AlBjerk. ACC følger ikke med, men kan bestilles On demand i ettertid.
Det er mye bil for pengene mener jeg -dersom man ikke trenger lang rekkevidde som stort batteri gir.

Jeg har bare prøvekjørt 85 rwd utgaven, den var meget komfortabel og opplevdes som godt sammenskrudd. Har ikke eid Skoda tidligere, men fikk godt inntrykk. De fleste barnesykdommer fra MEB plattformen bør jo være luket bort nå. 

Jeg tror Skoda Elroq kan bli en populær bil grunnet det store spennet i pris fra ca 300-500K. Det er bra man nå kan få store og komfortable familebiler helt ned i 300.000 kr mener jeg-det er relativt nytt. Å lade en gang ekstra på langtur noen ganger i året er nok mange villige til å gjøre dersom man sparer 100-150K.

https://www.elbil24.no/nyheter/lansert-her-er-deres-raskeste-bil-noensinne/82923670

Jepp Elroq virker som bra bil men syns 60 versjonen er litt overpriset, med utstyr så kommer man fort nærme vrs versjonen som er awd og.
Model 3 2019 LR Rwd

elbil kjøp 2025

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 25. april 2025, klokken 15:35
Sitat fra: elbil kjøp 2025 på fredag 25. april 2025, klokken 15:27Hvis man kan leve med litt mindre baggasjerom enn feks Enyaq, id4 og TMY, så er jo Skoda Elroq RS mye bil for pengene mener jeg med masse fint standardutsyr og over 55 mil WLTP rekkevidde. Koster 479.000 kr, ikke utenkelig at man kan klare å få den til rundt 500.000 inkl vinterhjul og metallic lakk. Romslig kupe, komfortabel og god. Raskeste på MEB plattformen så langt? Elroq 85x AWD lanseres senere i år, tipper den vil koste rundt 450K. Elroq 50 får man nå for 309'k inkl metallic og vinterhjul hos Sulland og AlBjerk. ACC følger ikke med, men kan bestilles On demand i ettertid.

Jepp Elroq virker som bra bil men syns 60 versjonen er litt overpriset, med utstyr så kommer man fort nærme vrs versjonen som er awd og.

Jeg er enig i at 60 varianten kan bli dyr om man skal ha mye utsyr. Personlig hadde jeg klart meg lenge med standard 60, den har det viktigste mener jeg. Jeg klarer meg strengt tatt uten elseter, har ikke det på dagens bil. Så lenge bilen har en god kjøreassitent og ellers god komfort, så holder det for min del-tror også en god del tenker det samme.
Kjell Salvigsen. Har siste 4 årene eid VW, KIA, BMW og Porsche. Eier Nissan elbil i dag, på elbil jakt, kjøper ny elbil 2025/2026/2027

RJK

En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...
Bosted Oslo

What-a-watt

Trenger ikke å være "skam" for ikke å velge Tesla... :o

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Så med mindre man føler Tesla-skam, så skal det vel gode grunner for å betale nesten 500K for en mindre bil med kortere rekkevidde "på kjøpet"...

Litt skumle greier....dersom en akkurat nå går inn og bestiller og glemmer, så får en 5,95% rente....Tilbudet med 0% skal visst komme i løpet av dagen i dag...

RJK

Nei, om du mener elroc er bedre bil og mer for penga, så kjøp elroc. Jeg bare (mer enn) antydet at TMYJ var mer elbil for pengene enn den.
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 25. april 2025, klokken 15:55
Sitat fra: RJK på fredag 25. april 2025, klokken 15:47En TMY Juniper LR AWD får du til 536K inkludert vinterhjul og levering, samt med 0,0 % rentekampanje nå. Og andre farger til kun et lite tillegg.

Litt skumle greier....dersom en akkurat nå går inn og bestiller og glemmer, så får en 5,95% rente....Tilbudet med 0% skal visst komme i løpet av dagen i dag...
Selvsagt, må vente til det er oppdatert på siden!
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA