Gode kampanjer på kjøp og leasing

Startet av Boikott My Ass, onsdag 16. oktober 2024, klokken 11:56

« forrige - neste »

VoltWay

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 01. mai 2025, klokken 11:58Mil etter mil gutta i dagens podcast analyserer Tesla sin null rente på TMY. Denne bør høres for alle Tesla interesserte  :+1:

https://www.finansavisen.no/podcast/mil-etter-mil
Kan du skrive en kort oppsummering?

Electric cars in Norway

Sitat fra: VoltWay på fredag 02. mai 2025, klokken 17:34
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 01. mai 2025, klokken 11:58Mil etter mil gutta i dagens podcast analyserer Tesla sin null rente på TMY. Denne bør høres for alle Tesla interesserte  :+1:

Nei, beklager det går ikke. Må høres med egne ører. 

VoltWay

Det kan umulig ta 45 minutter å gi en vurdering av
Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 02. mai 2025, klokken 19:56

~
Selvsagt går det.

De pratet om TMY i ca. 10 minutter, men det var ingenting nytt der, altså ikke noe alle som er interessert i Tesla bør høre.

Kort oppsummert sier de at månedsbeløpet er det som betyr noe, at en må være klar over at renten går opp etter tre år, du kan teoretisk sett spare ~80k mot markedsrente på de tre årene (men det er før rentefradrag [red.anm]) og at prisen kan bli satt ned en gang i fremtiden.

ToWalkOrDrive

En fin ting med 0% rente er at alt du betaler i måneden (f.eks 4600) går som avdrag, sånn at du plutselig har betalt ned 160.000 når det har gått 3 år. Dermed blir rentegrunnlaget lavere, så månedsbeløp i etterfølgende år ikke så ille, kanskje 5600.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: VoltWay på lørdag 03. mai 2025, klokken 08:58Det kan umulig ta 45 minutter å gi en vurdering av

~
Selvsagt går det.

De pratet om TMY i ca. 10 minutter, men det var ingenting nytt der, altså ikke noe alle som er interessert i Tesla bør høre.

Kort oppsummert sier de at månedsbeløpet er det som betyr noe, at en må være klar over at renten går opp etter tre år, du kan teoretisk sett spare ~80k mot markedsrente på de tre årene (men det er før rentefradrag [red.anm]) og at prisen kan bli satt ned en gang i fremtiden.

Høres ut som de har sagt det samme som jeg skrev i en annen tråd i april...

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 06. mai 2025, klokken 09:50https://www.tv2.no/broom/svarer-tesla-med-stort-priskutt/17705861/

Saftig priskutt men verdt å huske det er utgående modell.

Da vil jeg bare varsle JUKS OG FANTERI... eller egentlig ikke, for det er TV2 som lager "priskutt-nyheter". D

Veldig lenge har de hatt kampanje på 499.900. Nå har de tatt vekk valgfri farge (verdi 8000) og vinterdekk (verdi 29.900). Så de har tatt vekk verdier for 37.900. Tar en vekk dette fra gammel kampanje er det 462.000. Nå er kampanjen på 459.900. Så altså 2100 kroner billigere enn før. Men hvis du uansett ville hatt hvit så sparer du jo 10100,-.

Når det er sagt så er det fremdeles et veldig bra tilbud. Kjempetilbud. Men det var det før og.

På den annen side kan en nå få vinterhjul til 20.000 f.eks. hos Nardo bil, men vet ikke om de er like kule som de som fulgte med som vinterhjul før.

En annen ting er at på den gamle kampanjen fikk en 2,99% rente. Klarer ikke å se at du får den nå. Det vil jo fort utgjøre 35.000 på 3 år. Mulig en får det nå og, men nå er ikke det i annonsen.

Anyways.... må sammenligne epler og epler.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

ToWalkOrDrive

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 06. mai 2025, klokken 12:41
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 06. mai 2025, klokken 09:50https://www.tv2.no/broom/svarer-tesla-med-stort-priskutt/17705861/

Saftig priskutt men verdt å huske det er utgående modell.

Da vil jeg bare varsle JUKS OG FANTERI... eller egentlig ikke, for det er TV2 som lager "priskutt-nyheter". D

Veldig lenge har de hatt kampanje på 499.900. Nå har de tatt vekk valgfri farge (verdi 8000) og vinterdekk (verdi 29.900). Så de har tatt vekk verdier for 37.900. Tar en vekk dette fra gammel kampanje er det 462.000. Nå er kampanjen på 459.900. Så altså 2100 kroner billigere enn før. Men hvis du uansett ville hatt hvit så sparer du jo 10100,-.

Når det er sagt så er det fremdeles et veldig bra tilbud. Kjempetilbud. Men det var det før og.

På den annen side kan en nå få vinterhjul til 20.000 f.eks. hos Nardo bil, men vet ikke om de er like kule som de som fulgte med som vinterhjul før.

En annen ting er at på den gamle kampanjen fikk en 2,99% rente. Klarer ikke å se at du får den nå. Det vil jo fort utgjøre 35.000 på 3 år. Mulig en får det nå og, men nå er ikke det i annonsen.

Anyways.... må sammenligne epler og epler.

En annen ting er at forsikringen på enkelte biler fremstår som veldig høy. Undersøkte f.eks Xpeng G6 og den ble årlig ca 4000 kroner dyrere enn Polestar 4 og ca 5000 kroner dyrere enn BMX IX1......I alle fall med de opplysningene jeg ga inn som da var lik kjørelengde og lik bonus.  Videre er service på disse satt til årlig service, maks 20k, med henholdsvis 3000 og 7000 - altså 10.000 kr for 2 år 40.000 km

Så selv om bilen fremstår som mye bil for pengene kjøp  - så synes ikke jeg den konkurrerte så godt på de parameterene jeg nevnte over. Det er nesten litt snodig hvordan forsikringspremien er så forskjellig fra merke til merke.

Radial

Forsikringspremiene reflekterer vel trolig litt om deleprisene ved en liten skade feks. Hongqi er så ille at forhandlere og forsikringsselskaper heller kjøper "nye" biler, og plukker deler av dem isteden.

Er det ikke nesten 30 sensorer på Xpeng? Sikkert kjempebillig når en liten bulk kommer.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

hELgenen

Sitat fra: Radial på torsdag 08. mai 2025, klokken 18:29Forsikringspremiene reflekterer vel trolig litt om deleprisene ved en liten skade feks. Hongqi er så ille at forhandlere og forsikringsselskaper heller kjøper "nye" biler, og plukker deler av dem isteden.

Er det ikke nesten 30 sensorer på Xpeng? Sikkert kjempebillig når en liten bulk kommer.

Det er nok mangt og mye som kan bli dyrt å fikse ja.
Slike ting glemmer man ofte når man er i bilkjøp modus.

eikerkongen

Sitat fra: hELgenen på torsdag 08. mai 2025, klokken 18:16En annen ting er at forsikringen på enkelte biler fremstår som veldig høy. Undersøkte f.eks Xpeng G6 og den ble årlig ca 4000 kroner dyrere enn Polestar 4 og ca 5000 kroner dyrere enn BMX IX1......I alle fall med de opplysningene jeg ga inn som da var lik kjørelengde og lik bonus.  Videre er service på disse satt til årlig service, maks 20k, med henholdsvis 3000 og 7000 - altså 10.000 kr for 2 år 40.000 km

Så selv om bilen fremstår som mye bil for pengene kjøp  - så synes ikke jeg den konkurrerte så godt på de parameterene jeg nevnte over. Det er nesten litt snodig hvordan forsikringspremien er så forskjellig fra merke til merke.

Takk for at du trekker fram forsikringspremier, hElgenen, Det er absolutt på sin plass! Jeg ble overrasket over at Xpeng G6 var ekstra dyr. Er det lov å spørre hvilket selskap du fikk denne prisen fra?
(Eller er alle forsikringsselskapene ganske like?)

Vaduz

Sitat fra: VoltWay på lørdag 03. mai 2025, klokken 08:58Det kan umulig ta 45 minutter å gi en vurdering av

~
Selvsagt går det.

Du sparer nok ingenting, de 80k har de lagt til i prisen på juniper, den koster 580k grå med vinterhjul. De kan i så fall sette ned prisen til 500k med vanlig rente i august, og alle med kampanjerente tapte 80k over natten på bruktbilpriser sin (tipper verdien av rentekampanjen er mer rundt 60k, men prinsippet er det samme). 

Det blir jo egentlig bare bank-leasing man driver med om man har lån på bilen hele perioden man eier den. Er ikke like festlig å betale 6000kr/mnd når garantien er utløpt og du også må betale 20k for ny lykt, eller en sikring som har gått til en likeretter.

Det her er en god måte å lokke folk til å ta mer lån på da det regningen ikke kommer før om 3 år eller når du skal selge, og de færreste tenker så langt.

hELgenen

Sitat fra: eikerkongen på torsdag 08. mai 2025, klokken 19:05
Sitat fra: hELgenen på torsdag 08. mai 2025, klokken 18:16En annen ting er at forsikringen på enkelte biler fremstår som veldig høy. Undersøkte f.eks Xpeng G6 og den ble årlig ca 4000 kroner dyrere enn Polestar 4 og ca 5000 kroner dyrere enn BMX IX1......I alle fall med de opplysningene jeg ga inn som da var lik kjørelengde og lik bonus.  Videre er service på disse satt til årlig service, maks 20k, med henholdsvis 3000 og 7000 - altså 10.000 kr for 2 år 40.000 km

Takk for at du trekker fram forsikringspremier, hElgenen, Det er absolutt på sin plass! Jeg ble overrasket over at Xpeng G6 var ekstra dyr. Er det lov å spørre hvilket selskap du fikk denne prisen fra?
(Eller er alle forsikringsselskapene ganske like?)

Sjekket flere via nettportalene og tlf. If er mitt selskap i dag,men generelt var xpeng dyr sett opp mot både lignende og dyrere biler. Hvorfor vet jeg ikke,men de driver butikk og vet vel best hvordan sette rett pris.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA