2023.32.x

Startet av sjokomelk, fredag 08. september 2023, klokken 22:42

« forrige - neste »

Mobileum

SitatSyns autovisktere nå fungerer vel så bra som biler jeg har hatt med regnsensor.

Har fortsatt problemer ved lett yr, men bedre når det regner. Undrer meg over at det har tatt 7 år når det ikke har vært endringer i HW som skal påvirke "regnsensoren". Og som egentlig ikke er en regnsensor. Tesla har jobbet i årevis med "Deep Rain Neural Net" uten å få det til. Nå innrømmer EM dette (!), og har en versjon 4 på gang (kanskje allerede kommet?)

https://www.notateslaapp.com/news/1448/tesla-upgrades-autowipers-to-v4-musk-apologizes-for-poor-performance
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

CorsoDante

Sitat fra: Nihon på fredag 22. september 2023, klokken 08:47Kan høres slik ut, da er det enda mindre grunn til å skaffe seg FSD pakken før den er tilgjengelig i Norge.

Jeg testet på noen svingete veier i går og den kjørt veldig mye bedre enn før. Den minket hastigheten før krappe svinger hvor den før prøvde å ta dem med full fart og den hold lavere enn fartsgrensen enkelte steder hvor det var litt uoversiktig, men noen ganger gikk det litt for sakte i svingene (takket være EU som satte begrensning på rattuslag). Dette var i moderat regnvær så garantert at noe har endret seg med siste oppdatering.
Sitat fra: Handyman på fredag 22. september 2023, klokken 08:20Har fått testet litt mer nå, og den oppfører seg helt annerledes.
For ekempel før rundkjøringer, da senket bilen farten vel sent, men nå gjør den det vel tidlig og forsiktig. "Testsvingen min" kjører den nå så kontrollert (sakte) at det ikke er tvil. Forskjellene mellom SW-versjonene har vært ubetydelige i den samme svingen i flere år.

Samme her, påtakelig forbedring. Kjekt det. Enkelt å anta at det er en sammenheng med at FSD-koden er implementert hos alle, inkl. de uten FSD, hvis jeg har skjønt dette riktig.
TMYP HW4 / TM3P Atom

førategangtesla

Sitat fra: Håvar på søndag 24. september 2023, klokken 12:54Er det noen som opplever at auto-viskere er enda mer ustyrlige enn før med siste oppdateringer?
Før gikk de kun på ved tørr rute i motlys og skumring/natt. Nå kan det skje uansett lysforhold

Jeg har ikke problemer med at viskerene starter på tørr rute, det kan skje men det kan jeg telle på en hånd i år. Derimot så er det litt frem og tilbake hvor bra de funker når det regner, av og til så fungerer de greit, men som oftest så liker viskerene å kjøre ganske raskt, iallefall det første halve minuttet før de kan finne på å stabilisere seg, eventuelt fortsette å kjøre raskt  :laugh:

Det er ikke til å legge skjul på at viskerene var bedre på min forrige bil fra 2011 som hadde regnsensor uten tvil. Men det funker av og til greit nok på teslaen også, men det er definitivt ikke så bra som regnsensor.

Det er lov å håpe på at det kan bli bedre med en oppdatering en gang  :laugh:

Opplever ikke viskerene som mer ustyrlige ved denne oppdateringen, men det er heller ikke bedre.

Kjører med 2023.32.6

Kim-

Fikk .6 i natt og ble ikke imponert over AP her som flere skriver. Den lugger på rettstrekk, som at den ikke klarer å stabilisere seg på en fart. Litt over, så under, så litt over igjen.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Nihon

Er stabil og fin her med .6
Har en 2020 M3 LR
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Kim-

Jeg må korrigere meg selv. Svingene tas på en helt ny måte nå, reduserer farten et godt stykke før. Det var imponerende å kjøre på AP på en bratt og svingete vei i dag!
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Sitat fra: Kim- på onsdag 27. september 2023, klokken 21:10Jeg må korrigere meg selv. Svingene tas på en helt ny måte nå, reduserer farten et godt stykke før. Det var imponerende å kjøre på AP på en bratt og svingete vei i dag!

På 2023.32.6 her også, fikk prøvd autopilot på svingete vei i går og den tar svingene som den ikke var så glad i tidligere på en bedre måte, kanskje litt vel pinglete. Den bremser stort sett der jeg selv ville ha bremset, men synes den bremser litt for mye ned, men det er selvsagt bedre enn det var.

Er uansett glad for at tesla gjør oppdateringer på sowftare for oss som har standard autopilot, har et håp om at de kanskje kommer til å implementere fsd stack på sikt med begrensninger i standard autopilot.

Handyman

De har endret måten man setter farten i TACC.
Tidligere kunne man sette en % overhastighet også når man brukte "Nåværende fart", men nå nullstilles prosenten man  har valgt når man slår over til nåværende fart.
Skal man nå ha overhastighet så må man velge fartsgrense, og det er upraktisk når fartsgrensen er feil (les for høy) når man aktiverer CC.
EDIT: gjelder også AP
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lucifer-

Merket det jeg også. Noe forbanna møkk.
Det gjelder forresten også AP..

sjokomelk

Sitat fra: førategangtesla på torsdag 28. september 2023, klokken 19:08Er uansett glad for at tesla gjør oppdateringer på sowftare for oss som har standard autopilot, har et håp om at de kanskje kommer til å implementere fsd stack på sikt med begrensninger i standard autopilot.
Vet ikke om du har lest tråden, men det er nettopp dette de har gjort nå med 2023.32.4 og 6. Det er FSDß-stack som brukes nå. Den gamle Autopilot-koden er borte.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

turfsurf

Foreløpig virker det som om bilen er mye mindre redd for møtende busser og lastebiler enn før. Noe som har vært en av de mest irriterende variantene av fantombremsing.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

storole

Nord i landet på E6 med mye svinger er nå EAP ubrukelig. Bremser for alt. Er det en avkjørsel i 80 sonen bremser den neste helt opp... dette gjelder både 32.4 og 32.6... her er det mye å gå på... syns å huske en gammel SW i 2020 som hadde mye av det samme...
2023 Tesla MY P (EAP)
2019 Tesla M3 LR (FSD og Boost) - Solgt

førategangtesla

Sitat fra: sjokomelk på fredag 29. september 2023, klokken 07:37
Sitat fra: førategangtesla på torsdag 28. september 2023, klokken 19:08Er uansett glad for at tesla gjør oppdateringer på sowftare for oss som har standard autopilot, har et håp om at de kanskje kommer til å implementere fsd stack på sikt med begrensninger i standard autopilot.
Vet ikke om du har lest tråden, men det er nettopp dette de har gjort nå med 2023.32.4 og 6. Det er FSDß-stack som brukes nå. Den gamle Autopilot-koden er borte.

Ok. Da er det jo håp for videre software oppdateringer for oss som har standard autopilot  :+1:

Forøvrig så har jeg ikke lenger lastetid i spotify lenger etter denne oppdateringen, jeg går utifra at tidligere så ble det kluss når den gikk fra wifi i garasjen og over på mobilt, da lastet spotify i et par minutter, nå fungerer det gull.

jokke

Sitat fra: storole på fredag 29. september 2023, klokken 15:50Nord i landet på E6 med mye svinger er nå EAP ubrukelig. Bremser for alt. Er det en avkjørsel i 80 sonen bremser den neste helt opp... dette gjelder både 32.4 og 32.6... her er det mye å gå på... syns å huske en gammel SW i 2020 som hadde mye av det samme...
Ja, ikke mye imponerende dette her. Nedgradering

hugin

Har 2023.32.6, reagerer på at filskifte har blitt vanvittig mye dårligere. Må liksom ha 1-2 forsøk før den plutselig røsker over i den andre fila. Har ikke merket dette på tidligere versjoner.

Synes jeg må bevege rattet oftere enn før også, mulig dette bare er innbilning.
Tesla MYP hvit/svart FSD HomeLink 2022
Tesla MX 2018 75D
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt 2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA