Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2023.32.x

Startet av sjokomelk, fredag 08. september 2023, klokken 22:42

« forrige - neste »

Mobileum

Sitat fra: CorsoDante på mandag 30. oktober 2023, klokken 19:05
Sitat fra: Mobileum på søndag 29. oktober 2023, klokken 11:20Ja, seriøst! Hva slags veier kjører du normalt på? Jeg kjører ca. 70% på motorvei.

Vi snakker om 3 typer fantombremsing.

Den som helt uprovosert hogger inn bremsene på en motorvei i stor hastighet.
Den som pent og pyntelig reduserer farten når den tror det skal være slik på grunn av feil i navdatabasen.
Den som inntreffer når den tror den treffer en stor eller bred  bil i en sving.

Det er den første som er ille. Da barnebarna var yngre, holdt de seg for ørene hver gang det skjedde i frykt for å høre ukvemsord fra sjåføren. "Fantombjems" var et kjent begrep.

Den andre er bare irriterende, og den tredje kan av og til unngåes.

Jeg skal moderere meg til ukentlig fordi det har blitt noe bedre gjennom tidene. Fikk min første fantombrems av den værste typen på vei hjem fra Drammen etter henting av bilen 29 sept. 2018. Var på vei til å snu for å levere den tilbake. Burde kanskje ha gjort det....

Jeg kjører mye på motorvei/landevei, og skjønner godt at folk utfordrer seriøsiteten. Det er nesten fristende å tro at du faktisk har levert den fra deg, eller at det foreligger en form for kalibreringsfeil. For det er få som kjenner seg igjen i beskrivelsen din slik autopilot ter seg i disse dager.

Du har ikke vurdert service for kalibrering?
Vi snakker om 2 forskjellige bilmodeller/generasjoner. Mulig det spiller inn.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Handyman

Sitat fra: turfsurf på mandag 30. oktober 2023, klokken 19:11
Sitat fra: Handyman på mandag 30. oktober 2023, klokken 18:09Helt enig i at det er irriterende, men at det er like fullt irriterende som nødbrems er jeg totalt uenig i.
Jeg skriver da heller ikke det.
Sitat; Greit nok, men det er like fullt irriterende, selv om man lærer seg å forutse det og putter en fot på pedalen.

OK. Jeg tolket det til at du mente det var like irriterende. Mens du mente noe ala dette; ....det er likevel irriterende...? Da misforstod jeg deg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Sitat fra: Handyman på mandag 30. oktober 2023, klokken 19:37OK. Jeg tolket det til at du mente det var like irriterende. Mens du mente noe ala dette; ....det er likevel irriterende...? Da misforstod jeg deg.
Stemmer, som uansett irriterende. Men ikke like irriterende som
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA