Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tung styring

Startet av El Pastor, tirsdag 28. februar 2023, klokken 11:31

« forrige - neste »

El Pastor

Har en 2017 X (45000 km) med utvidet nybilgaranti. Har plutselig blitt veldig tung på rattet. Tesla sier med en gang at det er « Lower Steering Column I-Shaft» som må byttes. Dette går ikke på garanti sier de fordi det regnes som slitasje. Dette er jo en kjent feil som Tesla har fått beskjed om å bytte jmfr: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10177030-9999.pdf
Det ville ha blitt dekket innenfor «vanlig» nybilgaranti mens nå er det plutselig pga «slitasje». Noen som har erfaringer rundt dette problemet?

Rav4_EV

Har fått dette på garanti hos Tesla tidligere. Dette er ikke en slitedel etter 45.000 km, men en "medfødt" feil på bilen. Bare å mase på Tesla igjen.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

El Pastor

Takk for svar! Tesla hevder at Helvetia vil avslå saken med begrunnelse at det er slitasje. Noen som har erfaring med Helvetia og «utvidet nybilgaranti»?

Rav4_EV

Ganske imponerende at Tesla vet hva konklusjonen hos Helvetia skal bli.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

El Pastor

Veldig godt poeng. Får se hva de sier først :)

El Pastor

Update: ble etter litt frem og tilbake byttet på garanti. Takk for hjelp!

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA