Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulyd i drivaksling, bytte? Nokon som har gjort dette sjølv?

Startet av Rævedilter, tirsdag 29. august 2023, klokken 07:04

« forrige - neste »

Rævedilter

Litt ulyd sjølv med forsiktig pådrag, meiner det er knute i drivaksling framme som lager lyden.
Fann denne : https://cdn.motor1.com/pdf-files/sb-21-39-001-replace-front-drive-unit-halfshafts.pdf

Linkene referer til https://toolbox.tesla.com/ men disse får eg ikkje åpne ser eg, kun for verksteder?

Ellemelle

Du kan kjøpe tilgang til Toolbox for en gitt periode. Koster noen tusenlapper for noen timer.

Rævedilter

Sjå der ja; jaggu lærte eg litt i dag og.
Sikker ikkje mulig å laste ned heile toolbox i ein go heller (sitesucker o.l.)?
Fant jo nokre vidoer også på nettet.
Mulig eg eg bare prøver meg på det, kan ikkje være alt for ulikt andre biler,
hovedelen står jo i linken i første posten.
Bytte olje på driveunit skal vel i utgangspunkt ikkje være nødvendig?

Mdah

Du kan jo høre med Tesla hva de tar for jobben, så sant ikke poenget ditt er å gjøre det selv. Jeg byttet half-shafts ++ og hadde denne klunkelyden ved pådrag som bare ble verre over tid. Fikk beskjed om at de har fastpris på denne bulletinnen, som var god. Dog er jeg litt usikker på om jeg fikk "rabatt" siden det ble gjennomført mens jeg ennå hadde gyldig Serviceavtale. Tror jeg endte med å betale snaue 6000 kr for hele fiksen inkl deler på K100 på en TMS.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Rævedilter

Eg er heilt prinsipplaus, så da skal eg høre med dei. Skal uansett inn i slutten av måneden og oppdatere noko connectivity greier.

Ny koster jo et par tusen så om dei tar 6000 er det ein grei pris, ellers skrur eg det meste sjølv.

Rævedilter

Kr. 3620 for begge plus nye motorfester, var ein servicesak som ikkje vart utført på min som det var fast pris på.
Nesten som eg fekk trua på Tesla igjen.....
BTW; Fekk tilbudt på 238000 i innbytte på min (2017 TMX), så eg har den i nokre år til.

geear

Syke satan. De tilbydde meg 540 eller noe for 2017 X75D for ganske nøyaktig to år siden.

Rævedilter

#7
Ikkje mobb meg...
Nå er min gått 150' men likevel...
Hadde håp med FSD & innkludert superlading (for første eigar) at dei hadde lagt litt meir på, dei vil jo ha slike biler ut av veien.

Klykken

De fjerner FSD og gratis SuC når du bytter den inn hos Tesla. Er ikke verdt 1kr hos de ved innbytte. Selg privat så skal du se at du får godt over togangen det de har tilbudt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rævedilter

Ser dei har komme under 300 000 på finn nå så 238 00 er ikkje hakkene gale, mulig eg tar ein tur oppom og snakker med dei.

Muffinman

Sitat fra: Klykken på torsdag 31. august 2023, klokken 15:53De fjerner FSD og gratis SuC når du bytter den inn hos Tesla. Er ikke verdt 1kr hos de ved innbytte. Selg privat så skal du se at du får godt over togangen det de har tilbudt.
Så de fjerner FSD og selger det gladelig på nytt til ny eier, uten egentlig å ha levert noe som helst nyttig? Det blir det penger av....

Klykken

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 10. oktober 2023, klokken 13:57
Sitat fra: Klykken på torsdag 31. august 2023, klokken 15:53De fjerner FSD og gratis SuC når du bytter den inn hos Tesla. Er ikke verdt 1kr hos de ved innbytte. Selg privat så skal du se at du får godt over togangen det de har tilbudt.
Så de fjerner FSD og selger det gladelig på nytt til ny eier, uten egentlig å ha levert noe som helst nyttig? Det blir det penger av....
Det som er kjekt med software. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA