Svenske Elsäkerhetsverket gir salgsforbud for Easee Home og Easee Charge.

Startet av jlan, onsdag 08. februar 2023, klokken 07:25

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Oh my G...... Nå var det nettopp innslag om Easee på nrk tv Dagsrevyen kl 19. så da har Easee blitt en nasjonal nyhet. 

Electric cars in Norway

Vidar :+1: Det er notert. 

Men her må jeg nesten få lov til å si at jeg er uenig med deg i dette... men det er lov... det er jo ingen fasitsvar i slike saker... det er sikkert meninger for og i mot som er like gode.

Min omsorg er for de berørte ansatte....og deres familier....dårlig lederskap er noe helt annet.  Men jeg heier altså ikke på Jonas&co :-1: for å si det slik....

Electric cars in Norway

Sitat fra: thomasez på onsdag 30. august 2023, klokken 14:57Det eneste Jonas kan tilføre selskapet nå er penger. Alt annet bør han holde seg milelangt unna.
Enig :+1:  og jeg legger til at de pengene dersom han har enda mer enn han la inn i selskapet nå...de bør han tilbakebetale til selskapet slik at de kan lønne de ansatte fremover........neida...jeg bare tuller.....

.....jo da, det bør han gjøre....

Neida... ;D

#onsdagshumor

Maxwell_400

Spent på veien videre, de må ha inn ny kaptial raskt. Antar det blir en børsnotering og at det i den forbindelse hentes inn minst en milliard. Hvis de da verdsetter frimaet nå til f.eks. 500 millioner blir det en bra avkastning på det konvertible lånet. Hvis firmaet verdsettes til mindre enn 300 millioner blir det konvertible lånet tilbakebetalt av pengene som blir hentet inn. Konvertible lån er bra saker!
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Electric cars in Norway

Hmmmm jeg så ikke den komme :+1: for jeg regnet med de som måtte gå ut døra i Easee for siste gang var litt lei... men han er jo like happy han.....står respekt av slikt synes jeg.

Ligger på pluss men bildet sier det meste.

https://www.aftenbladet.no/okonomi/i/abolg2/han-fikk-sparken-i-easee-likevel-skryter-han-hemningsloest-av-selskapet-helt-unikt-alt-annet-jeg-har-opplevd

ToWalkOrDrive

Tja, teksten bærer veldig preg av at han bruker dette som et markedsføringstiltak for å skaffe seg selv en ny god jobb, hvor han ønsker å portrettere seg selv som Fremoverlent, Positiv osv osv. Han jobber tross alt med markedsføring, så bra jobbet med den "jobb søkes"-PR'en.

De andre som Aftenbladet snakket med var mye mindre lystige - til og med en som fikk fortsette.

Tesla Model Y                         2021-

geear

Easee har vært kjent som er fremoverlent arbeidsgiver, og har vært nytenkende på mange områder. Hakket for mye utenfor boksen kanskje, men har nok vært moro å jobbe der, frem til siste året. Så kan en jo alltid hevde at det er kjekt hos de fleste i oppgangstider.

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 03. september 2023, klokken 07:58Tja, teksten bærer veldig preg av at han bruker dette som et markedsføringstiltak for å skaffe seg selv en ny god jobb, hvor han ønsker å portrettere seg selv som Fremoverlent, Positiv osv osv. Han jobber tross alt med markedsføring, så bra jobbet med den "jobb søkes"-PR'en.

De andre som Aftenbladet snakket med var mye mindre lystige - til og med en som fikk fortsette.

Ajj ajj ajj  så det er flere sider i denne saken, ja....

Takk for info :+1:

Electric cars in Norway

Sitat fra: Maxwell_400 på torsdag 31. august 2023, klokken 08:47Spent på veien videre, de må ha inn ny kaptial raskt. Antar det blir en børsnotering og at det i den forbindelse hentes inn minst en milliard. Hvis de da verdsetter frimaet nå til f.eks. 500 millioner blir det en bra avkastning på det konvertible lånet. Hvis firmaet verdsettes til mindre enn 300 millioner blir det konvertible lånet tilbakebetalt av pengene som blir hentet inn. Konvertible lån er bra saker!

Hmmmm dette er laaaaangt utenfor min finans kompetanse du beskriver her Max...så takk for din vurdering....

Gitt Zaptec utviklingen ..... så kan jo det love bra for nye Easee ....
 .... men jeg lurer på om du da vet om det blir mulig å få kjøpt aksje tegn retter før børsnot.? Vet du hvilken megler som skal tilrettelegge for børsnot.? 

Radial

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 03. september 2023, klokken 20:04
Sitat fra: Maxwell_400 på torsdag 31. august 2023, klokken 08:47Spent på veien videre, de må ha inn ny kaptial raskt. Antar det blir en børsnotering og at det i den forbindelse hentes inn minst en milliard. Hvis de da verdsetter frimaet nå til f.eks. 500 millioner blir det en bra avkastning på det konvertible lånet. Hvis firmaet verdsettes til mindre enn 300 millioner blir det konvertible lånet tilbakebetalt av pengene som blir hentet inn. Konvertible lån er bra saker!

Hmmmm dette er laaaaangt utenfor min finans kompetanse du beskriver her Max...så takk for din vurdering....

.... men jeg lurer på om du da vet om det blir mulig å få kjøpt aksje tegn retter før børsnot.? Vet du hvilken megler som skal tilrettelegge for børsnot.?

Zaptec utviklingen?...positivt for nye Easee?
Noe jeg ikke har fått med meg?🤔
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Maxwell_400

Nei, men de har samarbeidet med ABG Sundal Collier og Sparebank 1 Markets for å prøve å få på plass et kriselån på 300 millioner i Juni, det gikk jo ikke. I april så sa de at de trengte de 1.3 milliarder - jeg antar det var for å kvitte seg med gammel gjeld/pantsetting og for å kunne relansere.

Tror (!) de største postene er pantsettelse av varelageret på 600 millioner og gjeld til Norautron på rundt 300 millioner men det er kun antagelser fra min side.

Men i og med Easee Lite har samme innmat som Easee Home så slipper en å skrive ned varelagret helt, hva som skjer med høymarginproduktet Easee Charge er litt mere usikkert. Er også usikkert hva som må gjøres med det som allerede er installert, det kan være forskjellig fra land til land.

Antar de kommer med en IPO, altså en børsnotering hvor hvermannsen kan delta. Ser at Zaptec er verdt 2.6 milliarder så det gir jo en indikasjon på hvor mye Easee kan klare å hente.

Kanskje de kommer med en IPO med en range på 1.5-2.5 milliarder hvor prisingen/aksje settes ut ifra interessen i markedet.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 04. september 2023, klokken 09:03

Nei, men de har samarbeidet med ABG Sundal Collier og Sparebank 1 Markets for å prøve å få på plass et kriselån på 300 millioner i Juni, det gikk jo ikke. I april så sa de at de trengte de 1.3 milliarder - jeg antar det var for å kvitte seg med gammel gjeld/pantsetting og for å kunne relansere.

Tror (!) de største postene er pantsettelse av varelageret på 600 millioner og gjeld til Norautron på rundt 300 millioner men det er kun antagelser fra min side.

Men i og med Easee Lite har samme innmat som Easee Home så slipper en å skrive ned varelagret helt, hva som skjer med høymarginproduktet Easee Charge er litt mere usikkert. Er også usikkert hva som må gjøres med det som allerede er installert, det kan være forskjellig fra land til land.

Antar de kommer med en IPO, altså en børsnotering hvor hvermannsen kan delta. Ser at Zaptec er verdt 2.6 milliarder så det gir jo en indikasjon på hvor mye Easee kan klare å hente.

Kanskje de kommer med en IPO med en range på 1.5-2.5 milliarder hvor prisingen/aksje settes ut ifra interessen i markedet.

Hadde jo vært litt morsomt om Zaptec eventuelt kjøpte opp alt ved en eventuell emisjon, og tok kontroll over selskapet....sånn litt takk for sist til de som tidligere jobbet på Zaptec. Er og noe som kunne blitt lønnsomt - med Easee-ansattes kreativitet og nytenkere og Zaptec's struktur og kunnskap, og så kunne de samkjørt innkjøp og produksjon....kunne jo blitt veldig bra...eller ikke...
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 04. september 2023, klokken 13:09
Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 04. september 2023, klokken 09:03

Hadde jo vært litt morsomt om Zaptec eventuelt kjøpte opp alt ved en eventuell emisjon, og tok kontroll over selskapet....sånn litt takk for sist til de som tidligere jobbet på Zaptec. Er og noe som kunne blitt lønnsomt - med Easee-ansattes kreativitet og nytenkere og Zaptec's struktur og kunnskap, og så kunne de samkjørt innkjøp og produksjon....kunne jo blitt veldig bra...eller ikke...
Tror ikke det er lurt. Masse ansatte som har forlatt av forskjellige grunner, og så skal de plutselig bli "lassoet" tilbake. I tilfelle "MÅ" de la Easee være et eget selskap, ellers tror jeg det bare er tid før det blir masseflukt og ny konkurrent. Eller at de går til en annen konkurrent.

Selvsagt kan det gå bra, men det krever ihvertfall seriøst mye av Zaptec i første omgang, og at de aksepterer en viss kulturforskjell. Kanskje og at de beholder to team som har intern konkurranse for å få frem det beste fra begge selskapene. Men det er en vanskelig balansegang, for det må ikke få gå over til "krig" internt. "Healthy competition", og ikke en ødeleggende konflikt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

thomasez

>Antar de kommer med en IPO, altså en børsnotering hvor hvermannsen kan delta. Ser at Zaptec er verdt 2.6 milliarder så det gir jo en indikasjon på hvor mye Easee kan klare å hente.

> Kanskje de kommer med en IPO med en range på 1.5-2.5 milliarder hvor prisingen/aksje settes ut ifra interessen i markedet.

Ha ha ha.

Ikke pokker om noen går inn i det selskapet med en prising på over 300 mill. Og da tror jeg jeg er ekstremt snill. Å gå inn med noen kroner til en pris på 100mill kan være fristende, men selv det må man ta for gitt at man kan miste.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA