Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron sin app

Startet av Fendern, onsdag 02. november 2022, klokken 10:24

« forrige - neste »

Fendern

Jeg vil si e-tron fremstår som et trygt og godt kjøp, med veldig mange gode tilbakemeldinger sånn generelt sett. Men en helt åpenbar misnøye som går igjen så og si over hele fjøla, er problemer med software og app. Dette kommer frem nesten uansett hvilket forum man ser på, artikkel man leser på nettet osv.

Dette må da være fryktelig skadelig for omdømmet deres? Hvorfor i all verden tar ikke Audi grep - ansetter et team med verdens beste IT folk, og sørger for å lage tidenes beste og mest pålitelige app til bilen sin? De har jo råd?

filtvet

Er det en ting tyskere og japanere ikke klarer så er det software..... i hvertfall når det gjelder biler.

Fendern

Det har du nok helt rett i.

Men jeg syntes bare det er så fryktelig rart!

Hadde jeg vært øverste leder i Audi, og sett hvor mye trøbbel og dårlig tilbakemeldinger vi fikk på app og software, så ville jeg jo tenkt at dette SKAL løses. Jeg ville jo bytta ut hele IT-avdelinga om så nødvendig. Jaja, ikke alt man skal forstå seg på

Orbit

Jeg tror noe av problemet skyldes at Audi er vant med å få nesten alle moduler til en bil levert av underleverandører. De ser på SW på samme måte, og setter det ut til en underleverandør/konsulenthus som ikke er 100% investert i hvordan bilen skal fungere som helhet - kanskje heller ikke har innsikt i hva som skjer hos alle andre underleverandører av fysiske komponenter som det skal integreres med.

Jeg vet (desverre) om eksempel (ikke Audi riktignok) hvor elbil-app'er blir satt ut til konsulenthus, som igjen bruker utvikleravdelinger i land med svært liten elbilandel - så lav at knapt noen på utviklerteamet noen gang har sittet i en elbil; langt mindre kjørt, ladet eller levd med en elbil i det daglige.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

tromsø

Appen var dårlig i 2019-20 men er stabil og har bedre GUI siden 2021.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

tromsø

Hmm, appen var stabil ja men etter siste oppdatering av appen til versjon 4.13, kom sist mandag, så får jeg ikke kontakt med bilen!

Noen annen med samme problem og hvordan fikse?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

orodreth

Har samme problem med neste versjon, får ikke batteri status oppdatert. Sender jeg rute til en ladestasjon til bilen blir den engangsoppdatert...

tromsø

Sendte akkurat epost til digitalsupport.no@audi.de, gjør det du også!
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

elektro

Min ser ut til å fungere fint i skrivende stund. Kan faktisk ikke huske å ha hatt problemer med appen på lenge, og jeg bruker den en del, så her har det vært store forbedringer ila. de fire årene som har gått.

Det er vel ingen apper unntatt Tesla sin som er helt realtime og super responsiv..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Lappsokk

Min «datt» ut fra info om batteriet i natt og kommer foreløpig ikke på. Dere som hadde dette problemet, kom det tilbake igjen av seg selv eller måtte dere fysisk gjøre noe?

Ellers kan jeg nevne at det også er problemer med adaptiv cruisecontrol også. Denne ble «fikset» ved å vaske sensoren godt, men kom like fort tilbake og hjelper ikke lenger med ren sensor.

tromsø

Min app fungerer fremdeles ikke, ingen kontakt med bilen. Audi connect er på saken..
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Øyvis Prøyvis

Min app har heller ikke kontalt med bilen. Må det feilmeldes eller er det noe som Audi selv er klar over?
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

nuclair

Sliter med samme problem, får ikke opp batteristatus. Det er helt tragisk😫, står ikke i stil mht. å holde på Premiummerkebetegnelsen

tromsø

Ja, æ får nå logget inn og kjøredata men fremdeles ikke batteristatus..

Alle som har feil må selve feilmelde
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Øyvis Prøyvis

Jeg har også tilgang til kjøredata og klimatisering, men batteristatus vil ikke opp....eller status på dører og vinduer.
Jeg har sendt feilmelding. Appen har fungert knirkefritt i lang tid nå, så forhåpentligvis er det noe som lar seg fikse raskt igjen.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA