Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Mebi

Sitat fra: geear på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 12:42
Fortsatt ingen årsmodell/VIN på "min" hvite bestilt i juni.  ???

Sitat fra: Mebi på mandag 10. oktober 2022, klokken 22:51
Hvorfor får jeg aldri VIN? :D

Jeg får bare årsmodell!
I så fall er du den eneste jeg har hørt om som kun har fått årsmodell og ikke VIN, i åresvis har det vært sånn at når det kommer årsmodell foran bilmodellen på oversiktssiden, så har det vært trigget av en VIN nettopp med referanse til den årsmodellen. Har fremstått som at funksjonen der leser direkte ut av VIN. Hva har du gjort for å finne VIN? View source inne på bilsiden, og ctrl+f (søk) etter *LRW* eller *XP7*? Får du treff på en av de så har du VIN...

Jeg har sjekket alt jeg kan sjekke og det er ikke noe VIN. Dette skjedde også 5/10 da mange andre fikk VIN tildelt ved en feil.

Lurer på om det kan ha noe med at jeg har innbytte eller noe annet i bestillingen min. Nå forsvant EDD fra appen også selv om den fortsatt er der på nettsiden.

ndrsone

Sitat fra: geear på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 12:42
Fortsatt ingen årsmodell/VIN på "min" hvite bestilt i juni.  ???

Sitat fra: Mebi på mandag 10. oktober 2022, klokken 22:51
Hvorfor får jeg aldri VIN? :D

Jeg får bare årsmodell!
I så fall er du den eneste jeg har hørt om som kun har fått årsmodell og ikke VIN, i åresvis har det vært sånn at når det kommer årsmodell foran bilmodellen på oversiktssiden, så har det vært trigget av en VIN nettopp med referanse til den årsmodellen. Har fremstått som at funksjonen der leser direkte ut av VIN. Hva har du gjort for å finne VIN? View source inne på bilsiden, og ctrl+f (søk) etter *LRW* eller *XP7*? Får du treff på en av de så har du VIN...

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 10:08
De må jo da få til noe slags 360 graders visning av kamera ved parkering.
Høye fortauskanter og annet småplukk mot fronten på bilen kan spesielt være en utfordring uten sensorer.
Bakover er jo stort sett greit så lenge kamera ikke er tilgriset som de vanligvis er på vinterstid hos meg.
Den filmer på vei inn, så det vil nok gå greit, men kan bli interessant når den har stått parkert og har noe i blindsonene - husker den da dette fra før den ble parkert og slått av?

Fortsatt folk fra Mars/April som ikke har fått årsmodell/VIN.. Ser at folk med senere bestillingsdato og samme config har fått. Forstå det den som kan

Odinpodin

Sitat

Fortsatt folk fra Mars/April som ikke har fått årsmodell/VIN.. Ser at folk med senere bestillingsdato og samme config har fått. Forstå det den som kan

Ser ut til å være biler med farge fra kina

mirrormatch

Sitat fra: lifecycle på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 12:45
Sitat fra: mirrormatch på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 12:28
Avsporing eller ei, i kildekoden til min 2022 (N) model Y står det: "showUssRemovalDisclaimer":false
Det kan jo tyde på at forskjellen på 2022 og 2023 bl.a. er med og uten sensorer om dette er satt til "true" på 2023 (P) modellene.
Min er 2023 og det står fortsatt "showUssRemovalDisclaimer":false hos meg ;)

Ok. Der røyk den teorien :)


ndrsone

Sitat fra: Odinpodin på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 13:05
Sitat

Fortsatt folk fra Mars/April som ikke har fått årsmodell/VIN.. Ser at folk med senere bestillingsdato og samme config har fått. Forstå det den som kan

Ser ut til å være biler med farge fra kina

Ja det har du faktisk rett i.. Ser ut til at det som viste seg å ha raskest EDD ved bestillingstidspuktet hadde lengst  :o Hvem skulle tro at hvit/svart 20" kom så langt bak i køen

Mebi

Sitat fra: ndrsone på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 13:11
Sitat fra: Odinpodin på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 13:05
Sitat

Fortsatt folk fra Mars/April som ikke har fått årsmodell/VIN.. Ser at folk med senere bestillingsdato og samme config har fått. Forstå det den som kan

Ser ut til å være biler med farge fra kina

Ja det har du faktisk rett i.. Ser ut til at det som viste seg å ha raskest EDD ved bestillingstidspuktet hadde lengst  :o Hvem skulle tro at hvit/svart 20" kom så langt bak i køen

Kan jo hende at de skal levere hvit/svart fra Berlin og at dette er bare de få bilene som er blå/rød og med hvitt interiør som har blitt lastet på Höegh-skipene siden de ikke leverer de konfigurasjonene fra Berlin enda.

Om de kommer fra Berlin er det fortsatt mulighet for å slå Kinabilene på levering siden de er fire uker unna minst! :)

Elinatan

Først fikk jeg sms fra tesla: "Vi gleder oss til å se deg bak rattet i din nye Model Y...."
da sjekke jeg at jeg har fått VIN.  Starter med LRW...

Blå/svart/19

Bestilit 18.7
Bestilt 18.7 MY LR Blå/S/19

turfsurf

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 10:38
Som flere andre skriver så virker endringen lite gjennomtenkt, og med lite argumentasjon som forteller hva de skal gjøre for å dekke alle oppgavene til sensorer.
Vi får vel flere svar når Q4 bilene kommer på veien, og kanskje ved noe OTA oppdateringer etterpå.
Jeg tviler sterkt på at en av verdens største elbilprodusenter gjør en slik endring uten å ha tenkt gjennom det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Eirik_H

#218
Eg fekk nettopp beskjed på telefon frå Tesla om at min TMY raud/svart 20" blir levert i byrjinga av november. Bestilt 1. juni. Levering i Bergen.

Eg hadde som mange andre her lenge estimert leveringsdato i november, før denne forsvann på nettsida for eit par veker sidan. No står der 26. oktober til 15. november.

ABN

Sitat fra: ndrsone på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 13:11
Sitat fra: Odinpodin på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 13:05
Sitat

Fortsatt folk fra Mars/April som ikke har fått årsmodell/VIN.. Ser at folk med senere bestillingsdato og samme config har fått. Forstå det den som kan

Ser ut til å være biler med farge fra kina

Ja det har du faktisk rett i.. Ser ut til at det som viste seg å ha raskest EDD ved bestillingstidspuktet hadde lengst  :o Hvem skulle tro at hvit/svart 20" kom så langt bak i køen

Fortsatt ingen info om levering i appen.

Hvit/Sort/20 best. 28/2

Vaduz

Fortsatt ingenting her heller, bestilt 28.06.22. Grå/sort, 19tommer. Var EDD nov/des lenge før det forsvant som for resten.

GOS

Ikke tro på Vin dere ser i kildekoden. Vin nummeret som står på min Y som forhåpentligvis leveres i år (og som har nå fått 2022 over RN nummereet), er eksakt det samme som Vin-numeret jeg har på min Model Y som jeg tok ut i juni :o :o 8) ??? :-1:
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

snakkesalig


GOS

Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 22:15
Du finner da vin til biler du eier i kildekoden også.

Trodde ikke det var slik før. Fant ikke Model 3'en (eller S)  inne på min forrige Y (før levering) men ser som du sier nå at både min forrige Y og 3 (men ikke S'en) vises i kildekoden på min nye Y (som ikke er levert enda)

Men selv om det nå står 2022 på nye Y, så er det ikke Vin i kildekoden på den. Jeg har ikke fått tilbake leveringsdato hverken på nett eller i App etter at den forsvant for 2-3 uker siden. (Blå/svart 19" bestilt i juni)

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

lifecycle

Sitat fra: GOS på onsdag 12. oktober 2022, klokken 07:17
Sitat fra: snakkesalig på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 22:15
Du finner da vin til biler du eier i kildekoden også.

Trodde ikke det var slik før. Fant ikke Model 3'en (eller S)  inne på min forrige Y, men ser som du sier nå at nåde mun forrige Y og 3 (men ikke S) vises i kildekoden på min nyeY.

Men selv om det nå står 2022 på nye Y, så er det ikke Vin i kildekoden på den. Jeg har ikke fått tilbake leveringsdato hverken på nett eller i App etter at swn forsvant for 2-3 uker siden. (Blå/svart 19" bestilt i juni)
Du ser på feil sted. Du må se på kildekoden for bilen (trykk administrer eller manage), ikke oversikten 😉

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA