Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tir 20. sep 2022, kl. 10:29

« forrige - neste »

Mebi

Sitat fra: Geir Tore Simonsen på søn 09. okt 2022, kl. 11:10
Sitat fra: Mebi på lør 08. okt 2022, kl. 22:50
Sitat fra: Geir Tore Simonsen på lør 08. okt 2022, kl. 22:40
Sitat fra: Mebi på lør 08. okt 2022, kl. 21:06
Uansett er det lov å håpe på noe. Er bare biler med farge som kommer fra Kina til Norge nå uansett og det er ikke så mange lenger.

Hvor har du det fra at det bare kommer biler med farge?

Mente å skrive at det virker som det bare kommer biler med farge fra Kina til Norge nå siden stort sett alle hvite og svarte kom fra Berlin i slutten av Q3. :)

Plenty av hvite biler som ble lastet på GRANDE CALIFORNIA i hvert fall, men hun skal til Koper. Uvisst om alt blir losset av der, eller om noen av disse bilene finner veien til Norge. Uansett så har ikke Berlin overtatt alt av hvite og svarte biler til Europa. Vi vet ikke hva som er på GLOVIS SUPREME, men jeg gjetter på at VIN-nummerne som ble delt ut og så trukket tilbake er der - bare at utdelingen ikke var som den skulle være. I Q3 ble det typisk rapportert om VIN i kildekode noen få dager etter at skip forlot Shanghai, men nå virker det som de holder igjen mer, som også vil gjøre det vanskeligere å gjette hvilket skip bilen er på.

https://youtu.be/bzJnCcr2OM8?t=101

Ja, jeg tenkte bare på Norge siden vi har fått en ganske stor del av produksjonen i Berlin om de bare har bygget 1000-2000 biler i uka.

Ser ikke ut som VIN blir tildelt på samme tid som tidligere heller. Var jo en i Finland som fikk VIN på Höegh Traveller da den nærmet seg Suez.

Synes det er veldig stille fra Berlin også når det gjelder VIN-tildelinger. Kan det ha noe med at de legger om produksjonen? Kanskje de skal lage RHD? De skulle vel også bygge biler til Taiwan. 2000 biler i uka er kanskje ikke så mye, men noen må vel få de.

Er litt kjedelig å vente på VIN nå når det er umulig å vite når den kommer. Kanskje Berlin starter å produsere rød også og jeg får bil fra der. Kanskje det beste er å slutte å følge med på om jeg får VIN. Plutselig får jeg vel en melding fra Tesla om å velge utleveringstidspunkt. :D

Luvcap

Hei!
I kveld ble kontoen oppdatert til "2022 Tesla Model Y". Gjelder en hvit/hvit Long Range med 19". Tesla oppgir 26. oktober - 15. november med levering Trondheim.
Befinner seg visstnok på HÖEGH COPENHAGEN (COPE) M, så ser ut som noen av bilene der finner veien til Norge.

Mebi

Sitat fra: Luvcap på man 10. okt 2022, kl. 22:38
Hei!
I kveld ble kontoen oppdatert til "2022 Tesla Model Y". Gjelder en hvit/hvit Long Range med 19". Tesla oppgir 26. oktober - 15. november med levering Trondheim.
Befinner seg visstnok på HÖEGH COPENHAGEN (COPE) M, så ser ut som noen av bilene der finner veien til Norge.

Samme her, men min er rød. Jeg har ikke funnet noe VIN enda da.

mirrormatch

Yes! VIN her også ... igjen. Men denne gang er den ombord en båt da  :) HÖEGH COPENHAGEN i følge MyCargo.
Må vel sove med knepte hender for at VIN-nummeret er der i morgen også

Mebi

Sitat fra: mirrormatch på man 10. okt 2022, kl. 22:51
Yes! VIN her også ... igjen. Men denne gang er den ombord en båt da  :) HÖEGH COPENHAGEN i følge MyCargo.

Hvorfor får jeg aldri VIN? :D

Jeg får bare årsmodell!

mirrormatch

Sitat fra: Mebi på man 10. okt 2022, kl. 22:51

Jeg får bare årsmodell!

Finner ikke VIN med API, men med tillegget som kan lastes ned til chrome eller i kildekoden til teslasiden når du er logget inn

Mebi

Sitat fra: mirrormatch på man 10. okt 2022, kl. 22:54
Sitat fra: Mebi på man 10. okt 2022, kl. 22:51

Jeg får bare årsmodell!

Finner ikke VIN med API, men med tillegget som kan lastes ned til chrome eller i kildekoden til teslasiden når du er logget inn

Ja, har sjekket på alle måter nå men jeg har ikke fått VIN. Får satse på at det kommer noe snart siden jeg har fått samme EDD som dere.

MnMad

Hei!
Når bestilte du? Bestilte selv 8 juni hvit sort Y LR 20" utlevering Trondheim. Fikk tilbud om å hente ut Skoda Enyaq i dag, så spent på når Teslaen dukker opp. Siste estimat før det forsvant var 4.nov-20.nov.

olem98

Til dere som har «P» i tiende posisjon i VIN, står det 2022 eller 2023 før Tesla Model Y for dere?
Tesla Model Y LR bestilt 13/05
Kia e-Niro 2020
Tesla Model S 75D 2018
Hyundai Ioniq 2017

mirrormatch

Sitat fra: olem98 på tir 11. okt 2022, kl. 00:08
Til dere som har «P» i tiende posisjon i VIN, står det 2022 eller 2023 før Tesla Model Y for dere?

N=2022
P=2023

Sjekka en Tesla VIN decoder... https://tesla-info.com/vin-decoder.php

Geir Tore Simonsen

Hei!

Når bestilte du? Jeg har samme kombinasjon, bestilt 12 mars men har fremdeles verken VIN eller EDD. Utlevering Lillestrøm, som jeg mistenker blir endret til Drammen. Bestilte med EAP som jeg antakelig kommer til å be de fjerne hvis jeg får bil uten parkeringssensorer. Har et lite håp om at de har sendt noen biler for Q4-levering før de fjernet de.

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

ndrsone

Sitat fra: Geir Tore Simonsen på tir 11. okt 2022, kl. 06:38
Hei!

Når bestilte du? Jeg har samme kombinasjon, bestilt 12 mars men har fremdeles verken VIN eller EDD. Utlevering Lillestrøm, som jeg mistenker blir endret til Drammen. Bestilte med EAP som jeg antakelig kommer til å be de fjerne hvis jeg får bil uten parkeringssensorer. Har et lite håp om at de har sendt noen biler for Q4-levering før de fjernet de.

Bil uten parkeringssensorer??

olem98

Sitat fra: mirrormatch på tir 11. okt 2022, kl. 00:11

N=2022
P=2023

Yes, er klar over dette. Er nysgjerrig på hva kontosidene til folk sier.
Har selv N, så da er vel det en av de siste 2022 :o Mulig det er håp for parksensorer da...
Tesla Model Y LR bestilt 13/05
Kia e-Niro 2020
Tesla Model S 75D 2018
Hyundai Ioniq 2017

ndrsone

Sitat fra: olem98 på tir 11. okt 2022, kl. 07:42
Sitat fra: mirrormatch på tir 11. okt 2022, kl. 00:11

N=2022
P=2023

Yes, er klar over dette. Er nysgjerrig på hva kontosidene til folk sier.
Har selv N, så da er vel det en av de siste 2022 :o Mulig det er håp for parksensorer da...

Her er det tydeligvis noe jeg ikke har fått med meg, har de virkelig tenkt til å fjerne parkeringsensorene?  :o
Begyner å friste mer og mer med et annet merke kjenner jeg

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA