Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

Saberhagen

Hvit/sort med 20" og vinterdekk bestilt 19.06. Estimert levering var en periode 5 nov - 30 des, men endret seg til 6 nov til 22 nov for 3-4 dager siden.

Johand

#16
Bestilte svart/svart med 20" den 7 Juli, levering Drammen.

Når jeg først bestilte fikk jeg Okt 2022 - Jan 2023
10. Juli: 21 November - 5 Januar
20. Juli: "Estimert levering: bestemmes senere. Leveringstidspunktet er snart tilgjengelig"
22. Juli: 21. Desember - 4. Februar
28. Juli: 7 Desember - 21 Januar
18 September: 06 November - 22 November
27 September: "Estimert levering: bestemmes senere" (siste oppdatering)

Slarre40

Jeg har forstått at man skal ta estimert levering med en klype salt.

MEn er det noen som vet hvorfor bestillinger gjort i Juni ikke har raskere leveringsdato enn bestillinger som gjøres i dag?
Trondheim

k1

Sitat fra: Slarre40 på onsdag 21. september 2022, klokken 10:08
Jeg har forstått at man skal ta estimert levering med en klype salt.

MEn er det noen som vet hvorfor bestillinger gjort i Juni ikke har raskere leveringsdato enn bestillinger som gjøres i dag?
Jeg tipper det er en default i EDD, frem til det er en større klarhet internt i Tesla systemet om når bilen din er produsert/ VIN foreligger. Mao er EDD relativt verdiløs frem til VIN foreligger.
Min har endret seg 6 ganger, hvor EDD ligger senere enn en nybestilling i konfigurator i dag.

Krissulf

#19
Fint at dere laget en ny tråd for 4 kvartal. Er også en av de som håpet på 3.kvartal men måtte gi opp håpet.

EDD 11nov-1jan. Bestilt svart/svart 19" levering Drammen. Bestilt 29 april.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

ViktorS

Bestilte hvit/sort/20" 10 april 2022. Det var denne komboen som hadde kortest leveringstid, altså i mai, sammenlignet med alle andre kombinasjoner som var juli/august. Dato har blitt byttet mange ganger, fra mai, juli, september, des/jan, okt/nov, og er nå endt opp på midten av november en gang, utlevering i tromsø.
Håper det står seg.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Lucifer-

#21
EDD endret seg i ettermiddag fra 5. nov - 20. des til jan - mars 2023.
Grå/Sort 19".

Håper det betyr at VIN straks blir tildelt :)

Edit: Bestilt 1. juni.

AbsoluttIkkeFredrik


ihavequestions

De som ser VIN i kildekoden, det er der det står "PendingVin":"A VIN will be assigned to your order as soon as a vehicle that matches your configuration is available. After you get your VIN, you will be able to make your final payment." jeg skal se?
Tesla MYP 22, sort/sort

PolarCow

Sitat fra: AbsoluttIkkeFredrik på onsdag 21. september 2022, klokken 20:57
Hvit/svart med 20" bestilt i slutten av juli, EDD 8/11-24/11
Jeg har bestilt Hvit/Svart med 20" 24. mai, EDD er nå 5/11 - 21/11. Om man skal bruke "normalt" kø-system burde jeg sikkert få utlevert bil før deg, men er det noen som vet om lokasjon har noe å si hos Tesla? Hvor får du din? Min kommer til Drammen.

Forøvrig har min snevreste EDD til dags dato vært 28. - 30. september; levde godt på den en stund kan man si... :D
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

ndrsone

Sitat fra: PolarCow på torsdag 22. september 2022, klokken 09:16
Sitat fra: AbsoluttIkkeFredrik på onsdag 21. september 2022, klokken 20:57
Hvit/svart med 20" bestilt i slutten av juli, EDD 8/11-24/11
Jeg har bestilt Hvit/Svart med 20" 24. mai, EDD er nå 5/11 - 21/11. Om man skal bruke "normalt" kø-system burde jeg sikkert få utlevert bil før deg, men er det noen som vet om lokasjon har noe å si hos Tesla? Hvor får du din? Min kommer til Drammen.

Forøvrig har min snevreste EDD til dags dato vært 28. - 30. september; levde godt på den en stund kan man si... :D

Uff, den er lei. Jeg har akkurat samme EDD som deg nå, og det kan virke som om det er den tidligste datoen til nå i fjerde kvartal. Ser noen som har noen få dager senere enn oss, kanskje det er en måte å vise at vi er de første i køen for neste kvartal? Ikke vet jeg. Men jeg bestilte i April (endret farge i Mai), så vi burde absolutt bli prioritert nå over de som bestilte i sommer. Min kommer også til Drammen eller Lillestrøm

AUK

Får satse på at min 9. mars bestilling av hvit/sort 20 dukker opp i november.

Hvis noen har det i seg kan det laget et åpent Google regneark der alle kan legge inn sin bestillingsinfo. Så har man oversikt når vin begynner å tikke inn i oktober.

Krissulf

#27
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit?usp=drivesdk

Laget et dokument som du etterspurte. Fint med en oversikt for at alle med bestillinger får kartlagt prosessen. Jo flere som noterer sin bestilling jo bedre.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

erikaak

Sitat fra: Krissulf på torsdag 22. september 2022, klokken 13:09
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit?usp=drivesdk

Laget et dokument som du etterspurte. Fint med en oversikt for at alle med bestillinger får kartlagt prosessen. Jo flere som noterer sin bestilling jo bedre.

Topp det, men får bare lesetilgang  ;) Du får åpne for redigering.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA