Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 4. kvartal 2022

Startet av marsetbor, tirsdag 20. september 2022, klokken 10:29

« forrige - neste »

mirrormatch


Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

mirrormatch

Emnestarter leser kanskje her og ordner det?
Ellers er det fint om vi kommenterer i tråden og oppdaterer tabellen når det kommer endringer i EDD. For det gjør det. :)

ViktorS

Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

mirrormatch

La inn en kolonne om bilen kommer fra Tyskland eller Kina. Håper det er greit.

Krissulf

LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

AUK

Sitat fra: Krissulf på torsdag 22. september 2022, klokken 13:09
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit?usp=drivesdk

Laget et dokument som du etterspurte. Fint med en oversikt for at alle med bestillinger får kartlagt prosessen. Jo flere som noterer sin bestilling jo bedre.

Det ble populært :+1:

Thalgar

Ser ut til at folk som har bestilt billigaste versjon (kvit, 19") har problem... Eller er dette bare algoritmetøys? Gjekk sjølv frå 26.nov-10.jan. til januar-mars  ::)
Model Y LR Quicksilver, 2023

Krissulf

Det ble populært ja👍så bra

Ang hvit/svart 19", kan det være problemer.  Men de fleste ser jeg har lagt inn bestilling ganske sent
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

Odinpodin

#39
Det var nesten to måneder lenger edd på 19" vs 20" når jeg bestilte ihvertfall...så det er kanskje den orginale produksjonsestimat/ "køen" som følges?

marsetbor

Sitat fra: Krissulf på torsdag 22. september 2022, klokken 13:09
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit?usp=drivesdk

Laget et dokument som du etterspurte. Fint med en oversikt for at alle med bestillinger får kartlagt prosessen. Jo flere som noterer sin bestilling jo bedre.

Nydelig! Angående festing av innlegg, så vet ikke jeg hvordan man eventuelt gjør det. Det er jeg som er trådstarter.
Tesla Model Y 2023

Krissulf

Jeg bestilte bilen rett før hengerfeste ble inkludert i kjøp. Har ikke fått sms der de etterspør hva jeg ønsker. Har dere andre som også bestilte før HF ble inkludert i bestilling, fått? Om fabrikkene ferdigmonterer biler nå med HF, skulle jeg frykte de uten HF faller bakover i køen.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

PolarCow

Den tydelige tendensen i regnearket er 20" + levering Drammen = EDD 5. nov - 21- nov.
Ellers er vel det også tydelig at 20" med andre leveringssteder også blir levert i november, så det er nok slik at Tesla nå har tenkt til å levere bilene med den dekkdimensjonen. :D

19"'erne kommer da sikkert til neste år (for det var kanskje de som ble prioritert nå i Q3?).
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y LR 2023 Svart/Svart 20"
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

erikaak

Sitat fra: Krissulf på fredag 23. september 2022, klokken 08:04
Jeg bestilte bilen rett før hengerfeste ble inkludert i kjøp. Har ikke fått sms der de etterspør hva jeg ønsker. Har dere andre som også bestilte før HF ble inkludert i bestilling, fått? Om fabrikkene ferdigmonterer biler nå med HF, skulle jeg frykte de uten HF faller bakover i køen.

Jeg bestilte før HF var inkludert. Fikk en sms i sommer en gang og sa at jeg tar det valget som gir kortest leveringstid. Ble fortalt at det ikke skulle påvirke EDD (så jeg endte opp med å takke "ja"). Men er det noe jeg har lært i løpet av de siste snart 7 månedene, så er det at sales advisor 99% av tiden ikke har mer snøring enn oss.
TM3LR (rød) aug 19, 38'km - Solgt mars 22.
TMYLR (hvit/svart/20") bestilt 12/3-22, utlevert 20/12-22.

Krissulf

#44
Ville vært interessant å stikke innom utleveringskontoret for å høre om de vet noe. Å nå dem på telefon viser seg å være enormt vrient. Ikke umulig grunnet mange frustrerte kunder.
LR svart/svart 19", bestilt 29.04.22. Levert 15.12.22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA