Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

PDO

Hei!

Har bestilt en plaid s. Gleder meg. Lurer på om noen andre som har bestilt enten s eller x har fått noen estimert leveringstid i appen. Står ingenting hos meg.

Thob

Jeg har fått Mail fra Tesla der de bekrefter levering i nov-des. Gjelder en X Plaid

krl

Er det noen tegn på hvilke farger som leveres raskest på Model S?

ELTesla

Tror ikke leveringstiden er påvirket av farge.
Der det har vært tilfelle har det blitt gjenspeilet i konfiguratoren.

Regner med at siden det nå ikke er så lenge til de kommer så hadde konfiguratoren vist hvilke farger som evt. kunne leveres før nyttår. Ingen fasit altså, kun min vurdering. :-)

drumfrodo

Har også fått info om levering "mellom November og Desember i år" på mail, men i kontoen står det foreløpig bare Levering: des 2022 - feb 2023 som for nye bestillinger. Imidlertid er det noe framskritt på gang, for i dag fikk jeg muligheten til å legge inn utleveringssted, betalingsoppsett, forsikringsdetaljer og registreringsinformasjon. Gjelder MX Plaid, RN11447xxxx.

chiller

Jeg fikk også muligheten for å betale her om dagen (TMS Plaid RN11433XXXX), og snakket i dag med Tesla Delivery Drammen for å høre om jeg burde betale nå.
I følge damen der så var det bare å vente på å få VIN før man betaler. De vil da også sende ut SMS og betalingspåmindelse.

Vaduz

De selger vel alt det de lager uansett?

Thob

Jeg har fått Mail fra Tesla om levering i nov-des og jeg er veldig sikker på at alle med reservasjon inne får bil før nyttår, de prioriterer garantert Norge og utlevering før MVA

PDO

Jeg vil ikke ha yokeratt i min. Har inntrykk av at man kan velge rattype!? Er det sånn at den blir levert med yoke, og at man må kontakte tesla selv for å velge vanlig? Eller?

geear


drumfrodo

Sitat fra: PDO på mandag 12. september 2022, klokken 20:09
Jeg vil ikke ha yokeratt i min. Har inntrykk av at man kan velge rattype!? Er det sånn at den blir levert med yoke, og at man må kontakte tesla selv for å velge vanlig? Eller?

Det er ingen valgmulighet på det, alle nye Model X og Model S (både Plaid og Long Range) leveres med såkalt yoke-styring i stedet for tradisjonelt sirkulært ratt og Tesla tilbyr ingen alternativer til dette - i hvert fall ikke p.t. Om man vil ha noe annet blir det evt. fra tredjepart med den risiko og kostnad det innebærer.

Torpedo Ted

Sitat fra: B1 på onsdag 14. september 2022, klokken 17:15
Helt sykt at det ikke er mulig å bestille rundt ratt. Jeg får se hvor irriterende det er å bruke.
Vil ikke si at mangel på rundt ratt er det største problemet - blinklysbrytere på rattet er et vesentlig større problem.

Det er bokstavelig talt umulig å kjøre lovlig i en rundkjøring, siden det ikke er mulig å blinke ut når rattet er 100+ grader vridd.

filtvet

Selv om jeg hadde hatt råd ville jeg ikke kjøpt et yoke-ratt. I fly ja - men bil.....

drumfrodo

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 15. september 2022, klokken 11:52
Sitat fra: B1 på onsdag 14. september 2022, klokken 17:15
Helt sykt at det ikke er mulig å bestille rundt ratt. Jeg får se hvor irriterende det er å bruke.
Vil ikke si at mangel på rundt ratt er det største problemet - blinklysbrytere på rattet er et vesentlig større problem.

Det er bokstavelig talt umulig å kjøre lovlig i en rundkjøring, siden det ikke er mulig å blinke ut når rattet er 100+ grader vridd.

Dette har vært det største ankepunktet mitt også. Men etter å ha "simulert" kjøring med yoke, og da med spesielt fokus på å blinke via knapp ut av rundkjøring etter sving mot venstre, så har jeg tro på at dette faktisk ikke blir så umulig likevel. At det vil kreve tilvenning, ja, men jeg er foreløpig mye mindre skeptisk enn jeg var i utgangspunktet. På en måte kan det også være en fordel, da man slipper å flytte hendene bort fra rattet for å skru på/av blinklys når man svinger. Men å evt skulle blinke når yoke'n er dreid 180 grader eller mer vil såklart kreve en god del tilvenning og trening før det oppleves like enkelt som å flytte hånda bort og dytte på spaken, da blinklysknappene plutselig er opp/ned og peker motsatt vei... :)

Har ikke sett mange som slakter Yoke-styring eller knapp-blinklys etter å brukt det en stund - de fleste liker det bedre enn vanlig ratt etterhvert - dog er det lite rundkjøringer i US sammenlignet med her i Norge og Europa, så det må tas med i betraktningen. Det de fleste imidlertid fortsatt klager på overt tid er knappen for tuta. Men dette er jo blitt endret på slik at man kan tute ved å trykke inn midten av yoken også, og vil da sannsynligvis ikke være noe tema på EU-bilene som leveres (mener de la til mulighet for å bruke midten av yoke som horn på biler produsert fra slutten av 2021).

serenejet

Jeg har kjørt en del bil med blinklysknapper på rattet. Blir aldri vant til det!
2025 ID.Buzz GTX

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA