Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

RiteOnLine

Sitat fra: Thomas-no på mandag 26. desember 2022, klokken 16:14
Sitat fra: RiteOnLine på lørdag 17. desember 2022, klokken 17:33
Sitat fra: Li-Ion på lørdag 17. desember 2022, klokken 14:16
Prøvde å spørre om tilhengerfeste ved utleveringen i dag. Men han jeg snakket med viste ikke en gang om bilen kunne ha tilhengerfeste...(!!) Uansett om noen får snakket med andre som har kunnskap om levering/bestilling/pris er det fint om dere deler. Ligger foreløpig ingenting i shoppen...

Noen av oss bestilte da hengerfeste var inkludert, så jeg har krevd at det følger bilen.

Jeg hadde "Tilhengerfeste inkludert" ved siste konfigurering, men ser at det ikke fulgte med bilen ved levering (glemte å sjekke på utleveringen), og når jeg går inn og ser på spesifikasjon nå er det ikke tilhengerfeste, og heller ikke på sluttfaktura (reagerte ikke da var inkludert ved bestilling).
Er det andre i samme situasjon?

Hei, om du har det i bestillingsbekreftelsen din på epost, er det bare å krevet hengerfeste utlevert kostnadsfritt, jeg har fått bekreftet at de som har bestillt når dette var inkludert og kan dokumentere det får det med gratis (evt. hente det ut senere..)

Norse Machine Service

Fikk utlevert bilen den 27. desember🙂

Var blant de siste den dagen og det var helt mørkt ved overlevering så det var vanskelig å se detaljert på hvordan bilen så ut. Men de sa vi kunne melde fra hvis det var noe helst innen fem dager så da tok vi ikke det så tungt.

Har hatt bilen noen få dager nå og ikke funnet noe å anmerke. Nydelig bil å kjøre. Og selvom det ikke helt har vært føre for det har vi allerede kjent hvilke vanvittige krefter det er i denne bilen.

Håper det gikk i orden for alle som ønsket levering før det nye avgiftsåret.

Godt Nytt kjøreår!
2023 Model X Plaid
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 27. Desember 2022

2019 Model 3 Performance
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 22. Mars 2019

Meka

Endte opp med å få bil før nyåret jeg også. Tok levering fredagen den 30 i Drammen.

Hvordan liker dere andre yoke rattet? Selv har jeg 0 problemer med styring, men må si jeg virkelig hater at de har plassert langlys knappen utenfor tommelens rekkevidde. Etter min mening burde knappen for voice-command og langlys vært byttet om.
Savner også creep mode, sliter med å bli vandt med hold mode

B1

Tesla har gjort deg en tjeneste med å fjerne creep mode. :)

Creep mode krever at du hele tider bytter fot fra gass til bremsepedalen. Med "Hold" har du kun en pedal å forholde deg til 99% av tiden, samt at du slipper holde inne bremsen hele tiden i kryss eller kø. Jeg kan love deg at med en gang du blir vant med det vil du aldri tilbake til creep (selv om det ble tilgjengelig).

Elsker yoke og knappene for langlys fungerer utmerket for min del. Liker å ha lysene her kontra på stalks.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

Meka

Sitat fra: B1 på lørdag 07. januar 2023, klokken 15:00
Tesla har gjort deg en tjeneste med å fjerne creep mode. :)

Creep mode krever at du hele tider bytter fot fra gass til bremsepedalen. Med "Hold" har du kun en pedal å forholde deg til 99% av tiden, samt at du slipper holde inne bremsen hele tiden i kryss eller kø. Jeg kan love deg at med en gang du blir vant med det vil du aldri tilbake til creep (selv om det ble tilgjengelig).

Elsker yoke og knappene for langlys fungerer utmerket for min del. Liker å ha lysene her kontra på stalks.

Er ikke akkurat en tjeneste av Tesla å fjerne en foretrukket mode.
Har hatt Tesla i flere år hvor "Hold" har vært tilgjengelig, men creep er bedre imo.

Ellers er jeg klar over hvordan de to modusene fungerer og forskjellen mellom de, men takk for forklaringen.

drumfrodo

Tips: Det er fortsatt muligheter for å skaffe seg Plaid til en relativt sett god pris, da Tesla nå har begynt å legge ut biler i Inventory som åpenbart er retunert på angrerett. Disse ligger som "brukt" bil i systemet til Tesla, og p.t. ligger det én sort Model X Plaid (som tilsynelatende ikke er kjørt noen ting - potensielt aldri hentet ut) og én hvit Model S Plaid som er kjørt noen få hundre km. Prisen ser ut til å være satt noen få tusenlapper over det bilene egentlig kostet uten avgifter, men ikke mye (tilkommer ingen mva. eller vektavgift på disse, siden de er registert før 01.01.23).

Årsaken til retur og om dette da potensielt er noen "mandags-biler" som de første eierne ikke var fornøyd med, er dog vanskelig å vite noe om... Men har lest flere som angret seg av grunner som ikke hadde med tilstanden til bilen å gjøre, så ikke nødvendigvis noe galt med bilene.

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/used/mx?arrangeby=phl&zip=0658&range=0
https://www.tesla.com/no_NO/inventory/used/ms?arrangeby=phl&zip=0658&range=0


Otkristo

Sitat fra: drumfrodo på tirsdag 10. januar 2023, klokken 16:53
Tips: Det er fortsatt muligheter for å skaffe seg Plaid til en relativt sett god pris, da Tesla nå har begynt å legge ut biler i Inventory som åpenbart er retunert på angrerett. Disse ligger som "brukt" bil i systemet til Tesla, og p.t. ligger det én sort Model X Plaid (som tilsynelatende ikke er kjørt noen ting - potensielt aldri hentet ut) og én hvit Model S Plaid som er kjørt noen få hundre km. Prisen ser ut til å være satt noen få tusenlapper over det bilene egentlig kostet uten avgifter, men ikke mye (tilkommer ingen mva. eller vektavgift på disse, siden de er registert før 01.01.23).

Årsaken til retur og om dette da potensielt er noen "mandags-biler" som de første eierne ikke var fornøyd med, er dog vanskelig å vite noe om... Men har lest flere som angret seg av grunner som ikke hadde med tilstanden til bilen å gjøre, så ikke nødvendigvis noe galt med bilene.

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/used/mx?arrangeby=phl&zip=0658&range=0
https://www.tesla.com/no_NO/inventory/used/ms?arrangeby=phl&zip=0658&range=0
Allerede solgt?!

drumfrodo

#397
Sitat fra: Otkristo på onsdag 11. januar 2023, klokken 11:28
Sitat fra: drumfrodo på tirsdag 10. januar 2023, klokken 16:53
Tips: Det er fortsatt muligheter for å skaffe seg Plaid til en relativt sett god pris, da Tesla nå har begynt å legge ut biler i Inventory som åpenbart er retunert på angrerett. Disse ligger som "brukt" bil i systemet til Tesla, og p.t. ligger det én sort Model X Plaid (som tilsynelatende ikke er kjørt noen ting - potensielt aldri hentet ut) og én hvit Model S Plaid som er kjørt noen få hundre km. Prisen ser ut til å være satt noen få tusenlapper over det bilene egentlig kostet uten avgifter, men ikke mye (tilkommer ingen mva. eller vektavgift på disse, siden de er registert før 01.01.23).

Årsaken til retur og om dette da potensielt er noen "mandags-biler" som de første eierne ikke var fornøyd med, er dog vanskelig å vite noe om... Men har lest flere som angret seg av grunner som ikke hadde med tilstanden til bilen å gjøre, så ikke nødvendigvis noe galt med bilene.

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/used/mx?arrangeby=phl&zip=0658&range=0
https://www.tesla.com/no_NO/inventory/used/ms?arrangeby=phl&zip=0658&range=0
Allerede solgt?!

Jepp, ser ut som begge har gått i løpet av natta/formiddagen (var der sist jeg så i går kveld..). Men, vil nok kunne dukke opp enkelte flere i dagene som kommer, tipper jeg..

offpist

#398
Ser ut som de er tilbake igjen.

Følger også litt med på Finn.no:

38 stk Plaid Model S
11 stk LR Model S
36 stk Plaid Model X.
Noen har kommet og gått der også.

Rundt 4-5 stk LR har blitt solgt så lenge jeg har fulgt med.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

lightscribe

Det er cirka 54 Plaid nå.  Følte det var mye.  Virker som det er 320 registrert i Norge og da er hele 17% av de på Finn kontra bare 3.6% for ModelS, 3.5% for Model3 og 2% for ModelY.

Virker som flipperne tjener 200k på LR men jeg tror ikke det blir noe særlig gevinst på Plaid. 

Spesielt ikke når inventory er billigere enn samtlige på Finn...


Tallene er fra https://www.teslastats.no

offpist

Har loggført litt, men det gir ikke hele bildet fordi det har jo også blitt solgt biler.

Rubrikken for S inkluderer både Plaid og LR, men antall LR er ført ved siden av.
Så for å få antall Plaid må man ta tallet for S og rekke fra LR.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

lightscribe

Ser man på LR, er andelen enda høyere, 21%.

(17 LR i dag, 80 Ikke-Plaid registrert i 2022)

Men blir noe solgt?

Marzo

Sitat fra: lightscribe på tirsdag 24. januar 2023, klokken 11:44
Men blir noe solgt?

Det er solgt 4stk, 2 LR og en XP og en SP ut i fra kjøretøyregisteret.
130 unike biler har blitt annonsert hittil på Finn.

Tesla har registrert 84stk Model X Plaid og 26 Model S på seg selv.
Det si 35% av alle X og 25% av alle S kommer, eller er på markedet...

Marzo

Da ligger det flere Model S Plaid ute hos Tesla til 1 199 000,-

Dette er biler som er levert tilbake på angrerett slik at heftelsene fra salget ikke er slettet enda. 

Ut i fra panten får man 136 tusen i rabatt på denne;
https://www.tesla.com/no_NO/ms/order/5YJSA7E67PF495904?postal=4016&coord=58.9671,5.7614&titleStatus=used&redirect=no#overview

lightscribe

Sitat fra: Marzo på tirsdag 24. januar 2023, klokken 20:00Det er solgt 4stk, 2 LR og en XP og en SP ut i fra kjøretøyregisteret.
130 unike biler har blitt annonsert hittil på Finn.

Tesla har registrert 84stk Model X Plaid og 26 Model S på seg selv.
Det si 35% av alle X og 25% av alle S kommer, eller er på markedet...

Oppdatering? :-)

Hvordan kan jeg finne disse tallene selv?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA