Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering Plaid S/x

Startet av PDO, mandag 08. august 2022, klokken 23:20

« forrige - neste »

PDO

Hei!

Har bestilt en plaid s. Gleder meg. Lurer på om noen andre som har bestilt enten s eller x har fått noen estimert leveringstid i appen. Står ingenting hos meg.

Thob

Jeg har fått Mail fra Tesla der de bekrefter levering i nov-des. Gjelder en X Plaid

krl

Er det noen tegn på hvilke farger som leveres raskest på Model S?

ELTesla

Tror ikke leveringstiden er påvirket av farge.
Der det har vært tilfelle har det blitt gjenspeilet i konfiguratoren.

Regner med at siden det nå ikke er så lenge til de kommer så hadde konfiguratoren vist hvilke farger som evt. kunne leveres før nyttår. Ingen fasit altså, kun min vurdering. :-)

drumfrodo

Har også fått info om levering "mellom November og Desember i år" på mail, men i kontoen står det foreløpig bare Levering: des 2022 - feb 2023 som for nye bestillinger. Imidlertid er det noe framskritt på gang, for i dag fikk jeg muligheten til å legge inn utleveringssted, betalingsoppsett, forsikringsdetaljer og registreringsinformasjon. Gjelder MX Plaid, RN11447xxxx.

chiller

Jeg fikk også muligheten for å betale her om dagen (TMS Plaid RN11433XXXX), og snakket i dag med Tesla Delivery Drammen for å høre om jeg burde betale nå.
I følge damen der så var det bare å vente på å få VIN før man betaler. De vil da også sende ut SMS og betalingspåmindelse.

B1

Sikkert mange i samme båt som meg - jeg henter kun ut bilen om jeg får levering i 2022. Om Tesla er smarte sender de alt av S/X til Norge. De taper nok mye salg om de ikke prioriterer Norge.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

Vaduz

De selger vel alt det de lager uansett?

Thob

Jeg har fått Mail fra Tesla om levering i nov-des og jeg er veldig sikker på at alle med reservasjon inne får bil før nyttår, de prioriterer garantert Norge og utlevering før MVA

B1

#9
Sitat fra: Vaduz på lørdag 27. august 2022, klokken 19:05
De selger vel alt det de lager uansett?

Første kvartal med levering - Sikkert. Per år, nei.

Si at 7/10 (i Norge) henter ut bilen om de får den i 2023, kontra 9/10 om de er levert i 2022.

Tesla taper salg på både meg og en kompis om de ikke leverer i 2022. Initiativet om å ta imot en bil er større her enn resten av Europa i 2022.

For de som ikke sparer 175k er det "kun" ventetiden som er negativt.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

PDO

Jeg vil ikke ha yokeratt i min. Har inntrykk av at man kan velge rattype!? Er det sånn at den blir levert med yoke, og at man må kontakte tesla selv for å velge vanlig? Eller?

geear

Trodde ikke det var mulig fra Tesla?

Finnes tredjeparter som selger vanlig ratt:

https://insideevs.com/news/560581/normal-steering-wheel-model-s/amp/

drumfrodo

Sitat fra: PDO på mandag 12. september 2022, klokken 20:09
Jeg vil ikke ha yokeratt i min. Har inntrykk av at man kan velge rattype!? Er det sånn at den blir levert med yoke, og at man må kontakte tesla selv for å velge vanlig? Eller?

Det er ingen valgmulighet på det, alle nye Model X og Model S (både Plaid og Long Range) leveres med såkalt yoke-styring i stedet for tradisjonelt sirkulært ratt og Tesla tilbyr ingen alternativer til dette - i hvert fall ikke p.t. Om man vil ha noe annet blir det evt. fra tredjepart med den risiko og kostnad det innebærer.

B1

Helt sykt at det ikke er mulig å bestille rundt ratt. Jeg får se hvor irriterende det er å bruke. Fordelen er vel at det er mer behagelig å plassere hånden på rattet når man kjører på motorvei. Det er heldigvis en enkel jobb å bytte ut med et rundt ratt fra tredjepart.

Er det noen som har fått annen EDD enn dec-feb? Jeg har hørt at noen har fått beskjed om nov/des levering fra Tesla, men jeg har ikke sett noen skjermbilder av EDD som viser dette.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

Torpedo Ted

Sitat fra: B1 på onsdag 14. september 2022, klokken 17:15
Helt sykt at det ikke er mulig å bestille rundt ratt. Jeg får se hvor irriterende det er å bruke.
Vil ikke si at mangel på rundt ratt er det største problemet - blinklysbrytere på rattet er et vesentlig større problem.

Det er bokstavelig talt umulig å kjøre lovlig i en rundkjøring, siden det ikke er mulig å blinke ut når rattet er 100+ grader vridd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA