Langturtest: Ytre Arna til Modalen, via Eksingedalen: 112 km, 53% igjen på batteriet ved ankomst Mo (batteri% i Ytre Arna, ca 95%). Fra Modalen og hjem, ca 90 km.
Jeg ladet sykkelen i Modalen, for sikkerhets skyld. Men dersom jeg hadde kjørt uten å lade, så ville jeg hatt igjen ca 14% på batteriet ved ankomst hjem. Total kjørelengde: 202 km.
Jeg tok ikke spesielle hensyn: Kjørte i sportsmodus, foretok forbikjøringer, og kjørte i grunnen uten tanke på å makse ut rekkevidden. Kunne nok kjørt lenger om jeg hadde lagt sjelen i det...
Dette var en tur med motorvei, tofelts europavei/riksvei, smal landevei og en liten fjellovergang. En ganske vanlig MC-tur i Norge.
En tur på over 200 km på en (1) lading (den du foretok om natten :-) ) er dermed fullt mulig. Da har en også litt å gå på. Når vi stoppet i Modalen for en sen lunsj, så benyttet jeg selvsagt sjansen til å lade sykkelen samtidig, selv om det strengt tatt ikke var nødvendig.
Dermed kunne jeg kjøre videre med fulladet batteri.
Altså: Langtur med Energica er null problem.
Dette er en skikkelig motorsykkel, og vil fylle de fleste sine ønsker og behov.
Konkurrentene bør nå skjelve i buksene...
Og kjøreopplevelsen på en elsykkel.... helt rå!!!