Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K på ville veier?

Startet av elektro, lørdag 23. april 2022, klokken 12:17

« forrige - neste »

syklisten

Sitat fra: elektro på mandag 24. oktober 2022, klokken 15:29
Skudd i mørket, men leste at Telenor mobil kunder har hatt problemer med BankID i dag.

Jeg har Telenor-abb, men kommer aldri så langt at den hopper over til BankID for noe verifisering. I tillegg så har det ikke fungert å legge til kort på noen av de 4-5 andre dagene jeg har prøvd heller. Har prøvd med det kortet som ligger inne i den gamle appen, og med et annet kort.
Som nevnt så sier support hos Circle-K at appen har problemer med å håndtere en del banker. Hadde vært fint om noen her inne med f.eks. DanskeBank som HAR fått til å legge til et kort kunne skrive i tråden?

aviocat

I-Pace SE solgt
BMW iX1

Ingeniøren

Har BN Bank kredittkort og Happybytes på Telenor nett og det fungerte som sagt.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

syklisten

Nytt svar fra support nå. De er i dialog med DanskeBank om å få til en løsning, men den er ikke på plass ennå.
Så, da vet jeg (og evt. andre DanskeBank kunder her inne). Må man allikevel lade så kan man ringe kundeservice når man står ved laderen, så starter de ladesesjonen.

Moggen

Gratis, som kompensasjon for app og rfid plagen de utsatt oss for i alle disse år?  :police:

Electric cars in Norway

#155
Sitat4 gratis bilberginger i året. Knyttet til deg, ikke til bilen. Spiller ingen rolle om du kjører, er passasjer, er i svigermor sin bil, osv.

I tillegg kommer rabatter på ting som garantiutløpstest (du sparer 600,-. Omtrent halvparten av medlemskapet bare der), NAF-test ved kjøp eller salg av bruktbil, leiebil hos Hertz, osv.

Har selv vært medlem i over 30 år, og én NAF-test som gjorde at jeg lot være å kjøpe en bruktbil som viste seg å være ganske elendig har nok tjent inn alle medlemskontingentene mine.

Enig. NAF medl skap kan være gunstig å ha hvis man utnytter det maksimalt. Jeg har de siste årene har uten veihjelp og da er det veldig billig. Har jo veihjelp i forsikringen.

Men dette med medl skap er jo litt smak og behag. Ikke alltid jeg har vært enig i de meningene de har kommet med. Noen har jo vært direkte elbil fiendtlig... men det er jo noen år siden nå. Husker ikke hva det var konkret...

Cirkle K medl skap med kreditt kort er også godt å ha.... Hvis det brukes rett. Kaffekoppen er gull også pluss god rabatt.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Moggen på fredag 28. oktober 2022, klokken 00:18
Gratis, som kompensasjon for app og rfid plagen de utsatt oss for i alle disse år?  :police:

Ha ha dagens beste kommentar :D

Ellemelle

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 28. oktober 2022, klokken 07:24
Sitat fra: Moggen på fredag 28. oktober 2022, klokken 00:18
Gratis, som kompensasjon for app og rfid plagen de utsatt oss for i alle disse år?  :police:

Ha ha dagens beste kommentar :D
Du er litt annerledes enn de andre du.

Det var ikke en kommentar, men et spørsmål. Og svaret er mest sannsynlig ja, det er ihvertfall vanlig praksis når operatøren er nødt til å starte laderen for deg.

goggo

JØSSENAMMEN!

Tusen takk, Circle K - dette var en fin julepresang :)

mvh
Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

ThomasEL

@Goggo:

Er det noe forskjell på "vanlig" Cirkle K app kontra det de her kaller "Extra"?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

goggo

Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 08. november 2022, klokken 17:07
@Goggo:

Er det noe forskjell på "vanlig" Cirkle K app kontra det de her kaller "Extra"?

Det hele er egentlig litt knotete synes jeg, men det er altså 2 APPer.
Den ene heter Circle K og den andre heter Circle K Charge.
Du bruker samme brukernavn/passord på begge, og da blir vel de Extra greiene aktivert automatisk tror jeg.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Sitat fra: goggo på tirsdag 08. november 2022, klokken 19:30
Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 08. november 2022, klokken 17:07
@Goggo:

Er det noe forskjell på "vanlig" Cirkle K app kontra det de her kaller "Extra"?

Det hele er egentlig litt knotete synes jeg, men det er altså 2 APPer.
Den ene heter Circle K og den andre heter Circle K Charge.
Du bruker samme brukernavn/passord på begge, og da blir vel de Extra greiene aktivert automatisk tror jeg.

mvh
Hugo
De har vel 3 app'er. Jeg har og innstallert en app som muligens har endret navn, som nå heter "Circle K Hjem- og jobblading. Eller det er kanskje den gamle Viirta-appen ser jeg nå...

Hehehe, det skal f..n ta meg ikke være enkelt...  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

#163
Er rimelig lei hele dette bonus-opplegget til Circle K. Og det at de ikke samarbeider med noen roaming operatører. Riktig nok kan man ofte lade his IONITY og Tesla ved deres stasjoner, men likevel..

Angående kaffekoppen; Husk at de tilbyr denne for å tjene mer penger. Det er ikke veldedighet. :) Jeg vurderer å droppe koppen og heller stoppe der det passer meg. Ellers blir der fort en tvangstrøye. Den må vaskes og er i veien når den ikle er i bruk også. Jeg synes f.eks. Recharge har noen riktig fine lokasjoner med Kempower ladere, plassert bla. hos Shell. Esso har et godt servicetilbud og et besøk på Bolleland koser jeg meg alltid med. Ha ha!
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

syklisten

Sitat fra: syklisten på onsdag 26. oktober 2022, klokken 07:35
Nytt svar fra support nå. De er i dialog med DanskeBank om å få til en løsning, men den er ikke på plass ennå.
Så, da vet jeg (og evt. andre DanskeBank kunder her inne). Må man allikevel lade så kan man ringe kundeservice når man står ved laderen, så starter de ladesesjonen.

Nå er problemene løst. Alle vi med DanskeBank-konto kan legge til et betalingskort i den nye appen nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA