Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

Bungk

Prometheus Leader ligger inne som forventet til Drammen Havn den 20/6. Kan være biler til Drammen/Lillestrøm her, vet den lå inne til kai samtidig som Theben i Zeebrugge. Syns allikevel det er lovlig tett på utlevering, men det er kanskje normalt?

_bR44

Sitat fra: Bungk på lørdag 18. juni 2022, klokken 11:09
Prometheus Leader ligger inne som forventet til Drammen Havn den 20/6. Kan være biler til Drammen/Lillestrøm her, vet den lå inne til kai samtidig som Theben i Zeebrugge. Syns allikevel det er lovlig tett på utlevering, men det er kanskje normalt?

Den tok sikkert biler fra Glovis Splendor i Bremerhaven (Tyskland) også.
Hvor ser du at den skal til Drammen?
Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

Bungk

Sitat fra: _bR44 på lørdag 18. juni 2022, klokken 20:45
Sitat fra: Bungk på lørdag 18. juni 2022, klokken 11:09
Prometheus Leader ligger inne som forventet til Drammen Havn den 20/6. Kan være biler til Drammen/Lillestrøm her, vet den lå inne til kai samtidig som Theben i Zeebrugge. Syns allikevel det er lovlig tett på utlevering, men det er kanskje normalt?

Den tok sikkert biler fra Glovis Splendor i Bremerhaven (Tyskland) også.
Hvor ser du at den skal til Drammen?

https://drammenhavn.no/om-havnen/fartoy-i-vente/

_bR44

Sitat fra: Bungk på lørdag 18. juni 2022, klokken 20:50
Sitat fra: _bR44 på lørdag 18. juni 2022, klokken 20:45
Sitat fra: Bungk på lørdag 18. juni 2022, klokken 11:09
Prometheus Leader ligger inne som forventet til Drammen Havn den 20/6. Kan være biler til Drammen/Lillestrøm her, vet den lå inne til kai samtidig som Theben i Zeebrugge. Syns allikevel det er lovlig tett på utlevering, men det er kanskje normalt?

Den tok sikkert biler fra Glovis Splendor i Bremerhaven (Tyskland) også.
Hvor ser du at den skal til Drammen?

https://drammenhavn.no/om-havnen/fartoy-i-vente/

Så klart! Takker 👍🏻
Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

oyvindNO

Alle disse første bilene som leveres ut kommer vel fra Theben. Men noen som vet om det ender opp biler i Norge fra de to andre båtene, eller er det bare å gi opp håpet for noen måneder om man ikke har fått levering i appen?

Bungk

Sitat fra: oyvindNO på søndag 19. juni 2022, klokken 09:43
Alle disse første bilene som leveres ut kommer vel fra Theben. Men noen som vet om det ender opp biler i Norge fra de to andre båtene, eller er det bare å gi opp håpet for noen måneder om man ikke har fått levering i appen?

Hvis Tesla holder seg til tidligere mønster tror jeg ikke neste utlevering i Norge skjer før aug/september, med mesteparten i september.

ViktorS

Sitat fra: Bungk på søndag 19. juni 2022, klokken 10:07
Sitat fra: oyvindNO på søndag 19. juni 2022, klokken 09:43
Alle disse første bilene som leveres ut kommer vel fra Theben. Men noen som vet om det ender opp biler i Norge fra de to andre båtene, eller er det bare å gi opp håpet for noen måneder om man ikke har fått levering i appen?

Hvis Tesla holder seg til tidligere mønster tror jeg ikke neste utlevering i Norge skjer før aug/september, med mesteparten i september.

Kanskje derfor jeg har 5 september - 10 oktober i appen nå.

Hadde jo håpet at det var noe på tur før det, siden jeg først hadde estimert i mai.

Visstnok var jeg på en ringe liste Tesla hadde, for å høre om jeg var interessert i å hente bil sørpå i stedet for Tromsø denne runden. Men den telefonen fikk jeg aldri fra dem:(
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

TheRealCoinman

Men hva er det Theben venter på, hun har lagt i Skagerrak flere dager.

kathri1e

Sitat fra: ViktorS på søndag 19. juni 2022, klokken 10:51
Sitat fra: Bungk på søndag 19. juni 2022, klokken 10:07
Sitat fra: oyvindNO på søndag 19. juni 2022, klokken 09:43
Alle disse første bilene som leveres ut kommer vel fra Theben. Men noen som vet om det ender opp biler i Norge fra de to andre båtene, eller er det bare å gi opp håpet for noen måneder om man ikke har fått levering i appen?

Hvis Tesla holder seg til tidligere mønster tror jeg ikke neste utlevering i Norge skjer før aug/september, med mesteparten i september.

Kanskje derfor jeg har 5 september - 10 oktober i appen nå.

Hadde jo håpet at det var noe på tur før det, siden jeg først hadde estimert i mai.

Visstnok var jeg på en ringe liste Tesla hadde, for å høre om jeg var interessert i å hente bil sørpå i stedet for Tromsø denne runden. Men den telefonen fikk jeg aldri fra dem:(

Samme hos meg, jeg har sort/sort 20" som jeg til starten av juni har hatt utlevering mai. nå har jeg 29aug-10 okt. utelvering i stavanger. men jeg har og siden starten av mai, stått på en "liste" for henting norge rundt..

skulle ønske at tesla hadde et system for å heller "forsinke" utleveringen til de som legger biler med utlevering i juni rett ut på finn.. ;P

makki

Noe galt med Tesla? 4 ganger har blitt endret estimert leveringstid siste måneden.

Stig-Arne

Sitat fra: makki på søndag 19. juni 2022, klokken 20:29
Noe galt med Tesla? 4 ganger har blitt endret estimert leveringstid siste måneden.

Samme skjer hos meg også. det siste jeg hørte var at de hadde feil med systemet som estimerte leveringstiden

Nouish

Kjørte nettopp forbi Tesla Stavanger, og der ble det lastet av MY/3 😀 God miks av både LR og P!
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

geear

Sitat fra: Nouish på søndag 19. juni 2022, klokken 21:21
Kjørte nettopp forbi Tesla Stavanger, og der ble det lastet av MY/3 😀 God miks av både LR og P!
Good news.  :+1: Får håpe en av de er min P. Skulle egentlig hatt utlevering i morgen tidlig, men det er utsatt på ubestemt tid pga forsinkelse fra Drammen...

e-h

Nesten alle er hvite biler. I hvert fall noen sorte P også.

TheRealCoinman

Sitat fra: Nouish på søndag 19. juni 2022, klokken 21:21
Kjørte nettopp forbi Tesla Stavanger, og der ble det lastet av MY/3 😀 God miks av både LR og P!
Lurer på hvordan LR kommer fra, kommet ett lass til Norge som vi ikke har fått med oss ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA