Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

johnsemcfc

Elbe Highway har vært i Oslo igår/idag, mulig noe kom med den

Nouish

Sitat fra: e-h på søndag 19. juni 2022, klokken 22:15
Nesten alle er hvite biler. I hvert fall noen sorte P også.

Jepp! Gikk ikke ut av bilen for å se på bakerste rekke, men talte hvertfall 5 LR. Alle svart eller hvit.


Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

TheRealCoinman


Nouish

#318
Sitat fra: TheRealCoinman på søndag 19. juni 2022, klokken 22:52
Nice, jeg skal hente hvit/sort 19" LR der på torsdag

Heldig!

Har ikke EDD før 30. august - 14. oktober, men vi bor rett ved siden, så har gjort det til vane å ta en liten omvei rundt der :laugh:

På Tesla der sa de at jeg sannsynligvis vil kunne få utlevert bilen iløpet av september siden dette blir slutt på perioden. Gjelder TMY blå/svart med 19".
Tesla Model Y LR - utlevert 8. september 2022
Peugeot iOn - 2021-2022

geear

En av de sorte P-ene var nok min, men fikk ikke sjekket, for nå er alle Performancene borte (inne antar jeg), men det står fortsatt mange LR. Godt å se at de ikke bare setter P-ene til slutt siden de ikke rakk de opprinnelig avtalte utleveringstidene..  :o

HelgeEgil

#320
Ser på https://teslastats.no/ at nå har de første (fire) CN-LR bilene blitt levert ut, med VINs 342xxx--343xxx :)

Edit: Levert ut -> registrert hos vegvesenet regner jeg med

znkr

Sitat fra: TheRealCoinman på søndag 19. juni 2022, klokken 22:22
Sitat fra: Nouish på søndag 19. juni 2022, klokken 21:21
Kjørte nettopp forbi Tesla Stavanger, og der ble det lastet av MY/3 😀 God miks av både LR og P!
Lurer på hvordan LR kommer fra, kommet ett lass til Norge som vi ikke har fått med oss ?

Det lurer jeg og på... og hvordan fraktes de opp til Trondheim for utlevering nå på fredag :)
Model Y LR 2022

e-tron 2018

Dei blir mest sansynlig levert med båten Main Highway, som er i Bergen no og vill ankomme Trondheim 21.06.2022

TeslaSY

Sitat fra: HelgeEgil på mandag 20. juni 2022, klokken 10:48
Ser på https://teslastats.no/ at nå har de første (fire) CN-LR bilene blitt levert ut, med VINs 342xxx--343xxx :)

Edit: Levert ut -> registrert hos vegvesenet regner jeg med
det er bra, håper jeg får denne uke som avtalt
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Stjernemix

Fant vi ut av hva den der hengerfeste-smsen har av utfall?
Gjelder dette kun for sommerleveringer, hvor Tesla prøver å skvise ut litt pæng?

TheRealCoinman

Har inntrykk av at det kun er de som har levering i Q3 som får den SMS meldingen, har ikke hørt noe om de som får levering i denne runden

TeslaSY

Sitat fra: TheRealCoinman på mandag 20. juni 2022, klokken 12:32
Har inntrykk av at det kun er de som har levering i Q3 som får den SMS meldingen, har ikke hørt noe om de som får levering i denne runden
jeg tror det samme, vi har ikke fått noe sms om hengerfeste, vi har levering denne uke
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Bungk

De som hadde fått VIN og var tildelt bil ved tidspunktet meldingen om hengerfeste ble sendt, mottok ikke den meldingen da bilen jo allerede var produsert og på vei.

Når det gjelder leveringstid på Q3-biler om man svarer ja eller nei til hengerfeste, er det vanskelig å si. Hadde det vært meg, ville jeg svart nei og heller bestilt hengerfeste selv senere. Regner med at bilene kommer fra fabrikken med oppsettet klart, og at det kun er selve kula som mangler.

Mebi

Sitat fra: Bungk på mandag 20. juni 2022, klokken 12:39
De som hadde fått VIN og var tildelt bil ved tidspunktet meldingen om hengerfeste ble sendt, mottok ikke den meldingen da bilen jo allerede var produsert og på vei.

Når det gjelder leveringstid på Q3-biler om man svarer ja eller nei til hengerfeste, er det vanskelig å si. Hadde det vært meg, ville jeg svart nei og heller bestilt hengerfeste selv senere. Regner med at bilene kommer fra fabrikken med oppsettet klart, og at det kun er selve kula som mangler.

Leveringstiden min ble flyttet til desember - januar rett etter at hengerfestet ble lagt til i bestillingen, men nå er det tilbake til september - oktober. Det virker ikke som det har noe å si på leveringstiden.

Bungk

Prometheus Leader legger til kai i Drammen nå, blir spennende å se hva den spytter ut!
Kaien den går inn til heter Risgarden.

https://drammenhavn.no/webkamera/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA