Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y Long Range - bestilling og levering 2. kvartal 2022

Startet av tornaldo, lørdag 16. april 2022, klokken 00:18

« forrige - neste »

Lucifer-

Iom. vi nærmer oss kvartalsslutt med stormskritt er det nok ingen "nye" forsendelser som utleveres i juli.
Det kan være noen etterslepere fra denne leveringen som sklir over i juli, men jeg tipper vi må til siste halvdel av august igjen før de neste bilene utleveres. September blir nok en gang en hektisk måned for Tesla.

ViktorS

Da får man ta sommerferie, og bare vente til september 🎉 så får alt annet vøre overraskelse.
Krysser fingre for at de sender ekstra båter før den tid grunnet nedstengning, for å hente inn litt av etterslep et, men, det er ønsketenking fra min side :)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

znkr

Sitat fra: GOS på onsdag 22. juni 2022, klokken 21:57
Sitat fra: skjelsba på onsdag 22. juni 2022, klokken 21:53
Sitat fra: geear på onsdag 22. juni 2022, klokken 10:58
Sjekket LR og P side om side hos Tesla nå, nye biler utlevert i dag, P har festekroker, mens LR har ikke. Hattehylle på begge.

Lar hattehylla seg pakke ned på noe vis inni bilen, slik den kan på model s?

Du kan ihvertfall  brette den sammen og legge den på gulvet foran baksetene. Der lå min da vinterdekkene lå inne i bilen. Tror ikke du kan legge den på gulvet  i bagasjerommet, i det minste ikke flatt.....men det kunne jeg vel ikke med S'en heller om jeg husker riktig. Når du z-folder den, så kan du ikke klappe den helt isammen, så er nok neppe lurt å legge ting oppå når du har foldet den.
Må baksetene legges ned for å få plass til vinterdekkene?
Model Y LR 2022

TeslaSY

Sitat fra: MacV på torsdag 23. juni 2022, klokken 07:43
Sitat fra: GOS på onsdag 22. juni 2022, klokken 21:57
Sitat fra: skjelsba på onsdag 22. juni 2022, klokken 21:53
Sitat fra: geear på onsdag 22. juni 2022, klokken 10:58
Sjekket LR og P side om side hos Tesla nå, nye biler utlevert i dag, P har festekroker, mens LR har ikke. Hattehylle på begge.

Lar hattehylla seg pakke ned på noe vis inni bilen, slik den kan på model s?

Du kan ihvertfall  brette den sammen og legge den på gulvet foran baksetene. Der lå min da vinterdekkene lå inne i bilen. Tror ikke du kan legge den på gulvet  i bagasjerommet, i det minste ikke flatt.....men det kunne jeg vel ikke med S'en heller om jeg husker riktig. Når du z-folder den, så kan du ikke klappe den helt isammen, så er nok neppe lurt å legge ting oppå når du har foldet den.
Må baksetene legges ned for å få plass til vinterdekkene?
Ja, baksetene må legges ned
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

thorerik


oroar

Sitat fra: spram99 på torsdag 23. juni 2022, klokken 09:24
Sitat fra: MacV på torsdag 23. juni 2022, klokken 07:43
Sitat fra: GOS på onsdag 22. juni 2022, klokken 21:57
Sitat fra: skjelsba på onsdag 22. juni 2022, klokken 21:53
Sitat fra: geear på onsdag 22. juni 2022, klokken 10:58
Sjekket LR og P side om side hos Tesla nå, nye biler utlevert i dag, P har festekroker, mens LR har ikke. Hattehylle på begge.

Lar hattehylla seg pakke ned på noe vis inni bilen, slik den kan på model s?

Du kan ihvertfall  brette den sammen og legge den på gulvet foran baksetene. Der lå min da vinterdekkene lå inne i bilen. Tror ikke du kan legge den på gulvet  i bagasjerommet, i det minste ikke flatt.....men det kunne jeg vel ikke med S'en heller om jeg husker riktig. Når du z-folder den, så kan du ikke klappe den helt isammen, så er nok neppe lurt å legge ting oppå når du har foldet den.
Må baksetene legges ned for å få plass til vinterdekkene?
Ja, baksetene må legges ned

Du kan ha ett baksete opp. Må da sette et hjul på høykant i brønnen. De som kjøpte min Y måtte bruke ene baksetet og det gikk fint med 4 stk vinterhjul i tillegg.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

HS

Dere som har fått sin MY LR de siste dagene fikk dere også med mobile connector også?
Tesla MYLR- 2022

BjarneD


TeslaSY

Sitat fra: HS på torsdag 23. juni 2022, klokken 11:24
Dere som har fått sin MY LR de siste dagene fikk dere også med mobile connector også?
Ja, jeg fikk
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

_bR44

Sitat fra: spram99 på torsdag 23. juni 2022, klokken 13:09
Sitat fra: HS på torsdag 23. juni 2022, klokken 11:24
Dere som har fått sin MY LR de siste dagene fikk dere også med mobile connector også?
Ja, jeg fikk

Jeg óg.
Hattehylla er med. Ingen lastekroker (helt ok for meg). EE-skilt. 👌🏻
Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

oyvindNO

Hva med lader? Var vel snakk om at den ikke skulle leveres med lengre?

Otkristo


_bR44

Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

GOS

Sitat fra: oyvindNO på fredag 24. juni 2022, klokken 15:54
Hva med lader? Var vel snakk om at den ikke skulle leveres med lengre?

Både blå Type 2 ladekabel og UMC ladekabel  var med
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA