Hei.
Kjørte oppover til Norge igjen igår. Ladet flere steder på Supercharger i Sverige med min Tesla Model 3. Der koster det 5,40 eller 5,50 SEK/kWh også for oss med Tesla uten gratis lading. Totalt kommer ladeøktene på et sted mellom NOK 500-600 kr.
Prisene til konkurrerende ladetilbydere er jo lavere enn dette. Bruker du Shell Recharge får du Fortum/Recharge til under 5 SEK/kWh, Mer ligger på 3,20+div. Q8 ligger på 5,25 så ikke store forskjellen på de. Ionity er selvsagt dyrere.
Når jeg skal ned igjen etter helgen tenker jeg å droppe Supercharger, og forsøke meg frem med de andre tilbyderne.
*Er klar over fordelene med Supercharger, at det går raskt hvis du blir navigert til laderne på 250 kW på Uddevalla og Varberg, og sømløsheten med at navigasjon selv justerer seg og forvarmer batteriet, samt å unngå app-brikke-ladekort-knotet. Men kjører alene denne gangen, da kan jeg finne meg i det, uten en kommanderende kone og redde unger.
Blir man navigert til Teslas 150 kW-ladere, forsvinner enda mer av fordelene med ladenettverket, det er jo kommet mange nye hyperladere langs E6’en med samme eller høyere hastighet.
Gjør dette bare for å se om det utgjør nevneverdige prismessige forskjeller.