Jeg tipper at at svenskene er på ny back-end, med ny app. Og at dette blir implementert i Europa når svenskene har klaget ferdig over alle buggs.
Høres sansynlig ut.
Og takk for det. Det er riktig beslutning å gå ut av Viirta, når de har slike banale feil som at samme epostadresse ikke kunne brukes på flere leverandører, men at registrene var blandet sammen.
Jeg klagde til både Circle K og Viirta på dette. Og en av grunnene var GDPR, der de nå i realiteten deler info med en tredjepart, og muligens hverandre, noe jeg finner veldig lite betryggende.
Så om det er det som er saken, så er det tomler og "tommeltott-tåer" opp for Circle K om de bryter ut.
Mindre bra at de nå har økt prisene enda mere, og konkurrerer om å være den dyreste leverandøren. Ikke det at det bryter med det Circle K og tidligere Statoil har vært bekjent for, nemlig å være den desidert dyreste på svært mye.
Og egentlig rart at de velger å "blande" med noen stasjoner med Ionity som står for lynladerne,i tillegg til andre operatører som Mer og Fortum, mens noen stasjoner så kjører de med egne lynladere på Ionity-lignende opplegg.
Hadde vært bedre at de var litt på Ionity, og fikk de med i et større og mer unisont opplegg, der de bygde ut sammen med Ionity, og gikk inn som partner der det ville være litt uvilkårlig om du brukte Circle K eller Ionity (eller andre partneres ladeavtaler), og Circle K-kunder hadde fått Circle K-priser hos Ionity, og motsatt.
Da kunne de og markert alle disse som egne ladere i appen, samtidig som Ionity-kunder fikk funnet disse hos alle lokasjoner der Circle K nå har egne ladere. Det ville vært til det beste for begge parter i det lange løp, men og bedre for kundene.
Irriterer meg jo at jeg ikke kan søke opp laderne på Circle K-stasjoner, i kartet, selv om jeg vet de er. Og Ionity ser jo ut som de finnes under "1000 navn" der de er plassert, så man må jo rote rundt med telefonen når det burde være mulig å finne de ved å søke på Ionity. Altså om man ikke vet om de står ved en Circle K-stasjon man kunne navigert til i stedet.