Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD Beta for "vanlige" sjåfører

Startet av kodax, tirsdag 28. september 2021, klokken 11:46

« forrige - neste »

geear

Tok ikke lang tid før den videoen ble slettet, gitt. Syns det er lite tillitsvekkende at Tesla forsøker å tie slikt. Er vel bare spørsmål om tid før Twitter-videoen også blir slettet.

kodax

Lang diskusjon her, jeg gadd ikke lese mer enn første side: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/fsd-beta-attempts-to-kill-me-causes-accident.249490/
Vi får garantert se flere slike videoe, både fra folk som opplever reelle feil og fra folk som har andre motivasjoner.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Hva tenker du på med "andre motivasjoner"?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Sitat fra: kodax på tirsdag 14. desember 2021, klokken 16:53
Sitat fra: daktari på tirsdag 14. desember 2021, klokken 16:45
Hva tenker du på med "andre motivasjoner"?
Svindlere, konkurrenter, shortere etc.
Du mener det er sannsynlig at noen fremprovoserer en krasj, faktisk krasjer og potensielt skader/dreper uskyldige som ikke har noe med Tesla å gjøre, for å...?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D


Motorwatt

Orker ikke flere FSD-videoer, men tror deg på ditt ord. Ser heller på B.L sine videoer om Mercedes EQS. Den bilen vil jeg ha, men mangler nok litt galskap og mye penger Med referanse til "svindlere, shortere og konkurrenter" er vel dette definisjonen på det Tesla-fans omtaler som "slemminger og hatere". Og de med et nøytralt syn blir raskt også plassert i denne gruppen, for her er det kun blind forelskelse som teller.  ;)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: daktari på tirsdag 14. desember 2021, klokken 17:05
Sitat fra: kodax på tirsdag 14. desember 2021, klokken 16:53
Sitat fra: daktari på tirsdag 14. desember 2021, klokken 16:45
Hva tenker du på med "andre motivasjoner"?
Svindlere, konkurrenter, shortere etc.
Du mener det er sannsynlig at noen fremprovoserer en krasj, faktisk krasjer og potensielt skader/dreper uskyldige som ikke har noe med Tesla å gjøre, for å...?
Folk har skadet seg selv og andre tidligere for å få forsikringsutbetalinger, men det er vel mer vanlig ifm svindel at folk skylder på noe annet når de selv har skylden.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 14. desember 2021, klokken 17:31Med referanse til "svindlere, shortere og konkurrenter" er vel dette definisjonen på det Tesla-fans omtaler som "slemminger og hatere". Og de med et nøytralt syn blir raskt også plassert i denne gruppen, for her er det kun blind forelskelse som teller.  ;)
Det har da vært noen tilfeller av folk som har skyldt på Tesla uten at det har vært korrekt? Feks. hun som sto oppå bilen sin i Kina og mente bremsene hadde sviktet?
Selvfølgelig fins det mye rart som FSD gjør, men å tro at alt er reelt er vel å være litt naiv?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

SitatSelvfølgelig fins det mye rart som FSD gjør, men å tro at alt er reelt er vel å være litt naiv?

Enig i det, men klassifiseringen av de som fremstår med hendelser er jeg veldig uenig i.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 14. desember 2021, klokken 17:49
SitatSelvfølgelig fins det mye rart som FSD gjør, men å tro at alt er reelt er vel å være litt naiv?

Enig i det, men klassifiseringen av de som fremstår med hendelser er jeg veldig uenig i.
Ja, de som fremstår med hendelser er nettopp det; noen som viser noe som har skjedd. I noen tilfeller er det relativt klart hva som har skjedd, i andre tilfeller er det mange muligheter for tolkning.
I hendelsen over syns jeg det er mye rom for tolkning ut i fra videoen, og én enkelt forumpost fra en ukjent forumbruker gjør det ikke egentlig lettere å mene noe om realiteten i det. Man kan jo velge å tro at denne personen snakker sant og at Tesla ikke sier noe, eller at personen lyver av ukjent grunn, eller man kan velge å la vær å tro det ene eller det andre. Jeg er i siste kategori, og syns det er like vanskelig å forstå at noen velger å tro det ene eller andre som å forstå at noen velger å tro på den ene eller andre religion.
Det meste i verden er jo ikke konspirasjoner, men når det gjelder pro/kontra Tesla, så er det kanskje et gjennomsnittlig høyere andel av tvilsomme uttalelser i begge leire:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Finnes vel én person i Tesla som i stor grad sørger for at konspirasjonene får lov til å trives. Helt utrolig at Tesla har lagt ned PR-avdelingen som kunne ha lagt en demper for slike teorier, men det man gjør er å erstatte avdelingen med nettopp den samme personen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Uten at jeg er uenig i at FSD må ha ekstremt høy sikkerhet innebygget før den kan lanseres så er det viktig å peke på at vanlig trafikk uten FSD dreper og skader ekstremt mange mennesker hver dag!

Fra husken tar jeg India (som garantert  ikke har FSD) med 3000 drepte i trafikken daglig.

jlan

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 14. desember 2021, klokken 22:18
Fra husken tar jeg India (som garantert  ikke har FSD) med 3000 drepte i trafikken daglig.
Nei det er faktisk "bare" litt over 500. Og India er faktisk ikke så mye verre enn USA, i forhold til folketallet
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Counterpointer

Sitat fra: jlan på tirsdag 14. desember 2021, klokken 23:14
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 14. desember 2021, klokken 22:18
Fra husken tar jeg India (som garantert  ikke har FSD) med 3000 drepte i trafikken daglig.
Nei det er faktisk "bare" litt over 500. Og India er faktisk ikke så mye verre enn USA, i forhold til folketallet
Poenget er uansett det samme

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA