Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Juleoppdatering 2023.44.30.x (bla.a. fotoboks-varsler)

Startet av eltex, torsdag 07. desember 2023, klokken 14:23

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: dragmore på fredag 12. januar 2024, klokken 10:31... men det jeg ikke forstår at vi har en drøss av eksempelvis samme bil Tesla model S75d med MCu2/HW3 i norge, der noen får nyeste sw, mens andre henger laaangt tilbake uten noen åpenbar grunn..
Ja det er merkelig. Jeg ser at jeg brukte "nyeste oppdateringene" i stedet for "nyeste funksjonene" som var det jeg tenkte på.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stjerneglis

#211
Min TMY fikk siste oppdatering (2023.44.30.8 ) i går og i dag la jeg merke til at nærlysene justerer seg litt opp og ned under kjøring (dette er ikke fjernlyset). F.eks da jeg kjørte i kø på E18 så justerte lysene seg ned og så fort jeg blinket for å skifte fil så gikk de opp igjen. Noen andre med samme erfaring?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

førategangtesla

Sitat fra: Stjerneglis på fredag 12. januar 2024, klokken 16:59Min TMY fikk siste oppdatering (2023.44.30.8 ) i går og i dag la jeg merke til at nærlysene justerer seg litt opp og ned under kjøring (dette er ikke fjernlyset). F.eks da jeg kjørte i kø på E18 så justerte lysene seg ned og så fort jeg blinket for å skifte fil så gikk de opp igjen. Noen andre med samme erfaring?

Jeg er også på denne versjonen.

Ja, jeg har merket at lysene justerer seg litt oftere opp og ned i forhold til tidligere. Men det at de knepper opp et lite hakk etter start er ikke ukjent for meg, slik har det vært de 13mnd jeg har eid bilen. Jeg merker dog nå at når fjernlys dimmer ned så virker det som om lysene går et lite hakk ned, pga møtende trafikk?

sjokomelk

Sitat fra: førategangtesla på fredag 12. januar 2024, klokken 17:31Jeg merker dog nå at når fjernlys dimmer ned så virker det som om lysene går et lite hakk ned, pga møtende trafikk?
Funksjonen virker motsatt av det du tror. Lysbildet løftes opp ett hakk når fjernlyset tennes, og går ned igjen til normalen når du skrur det av. Er forøvrig samme oppførsel på de fleste biler med bi-xenon med linselykter levert av Hella de siste 20-25 årene. Bare test en 2001 Audi A4 f.eks.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Handyman

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 13. januar 2024, klokken 15:18
Sitat fra: førategangtesla på fredag 12. januar 2024, klokken 17:31Jeg merker dog nå at når fjernlys dimmer ned så virker det som om lysene går et lite hakk ned, pga møtende trafikk?
Funksjonen virker motsatt av det du tror. Lysbildet løftes opp ett hakk når fjernlyset tennes, og går ned igjen til normalen når du skrur det av. Er forøvrig samme oppførsel på de fleste biler med bi-xenon med linselykter levert av Hella de siste 20-25 årene. Bare test en 2001 Audi A4 f.eks.
Jepp. Mine lykter har oppført seg slik i laaang tid, og er ikke noe nytt
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stjerneglis

Grunnen til at jeg reagerte var at nærlysene plutselig droppet ned under kjøring og lyste bare noen meter foran bilen. Da jeg blinket for å skifte fil spratt de opp igjen. Har aldri opplevd dette før...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

førategangtesla

Sitat fra: Stjerneglis på søndag 14. januar 2024, klokken 20:27Grunnen til at jeg reagerte var at nærlysene plutselig droppet ned under kjøring og lyste bare noen meter foran bilen. Da jeg blinket for å skifte fil spratt de opp igjen. Har aldri opplevd dette før...

Opplevde dette en gang i fjor vinter, ca 1 år siden. Det har ikke skjedd siden.

Mobileum

Software version 2023.44.30.9 is currently downloading.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

førategangtesla

Jeg har kjørt noen dager med 2023.44.30.9 nå.

Vet ikke om dere andre har samme erfaring som meg, men nå holder temperaturen seg behagelig i kupén når bilen kjører automatisk avdugging  :+1: det blir ikke lenger kokvarmt, men automatisk avdugging er aktivert i en lengre periode nå enn tidligere, den er gjerne aktiv 10-15 minutter. Dette er helt supert  :laugh:

førategangtesla

Sitat fra: førategangtesla på fredag 29. desember 2023, klokken 20:08Nå har jeg kjørt en stund med denne oppdateringen og må si at vindusviskerne fungerer helt strålende nå  :+1:  :laugh:

Nå fungerer de omtrent helt perfekt, det eneste må være hvis det er småyr, så hender det at jeg må trykke en gang i blant på knappen. Likevel foretrukket fremfor full rulle på viskerene ved småyr.

Da er det kanskje på tide med en ny oppdatering snart som gjør at viskerene går på full rulle igjen?  :laugh:  :laugh:

Siterer meg selv her. Vindusviskere fungerte strålende frem til siste versjon 44.30.9, fordi i går så gikk de full rulle igjen  :laugh: i går kjørte jeg i småyr hvor viskerene egentlig trenger å sveipe hvert 20 sekund, men de vil visst heller gå full rulle.

Så de har tydeligvis gjort noe her i siste versjon av oppdateringen.

Jeg kan ikke fatte at det skal være så utrolig vanskelig å la oss kunne bestemme en form for følsomhet på autoviskerene, det kunne jeg på min forrige bil som var fra 2011 og der fungerte det alltid perfekt. Jeg vet at tesla ikke bruker velprøvd regnsensor som resten av bilindustrien, men la oss i det minste få muligheten til å kunne velge følsomhet.



dragmore

Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA