Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som vet forskjellen på en Hyundai ioniq 5 og en Hyundai Ioniq 5 Project45

Startet av Joey Pedersen, onsdag 15. september 2021, klokken 11:31

« forrige - neste »

Joey Pedersen

 Hei alle sammen.
Er det noen her inne som vet forskjellen på en Hyundai ioniq 5 og en Hyundai Ioniq 5 Project45.
Er det mye forandringer på disse bilene.

Jeg har begge dissse på lur og hvilken ville du ha kjøpt.?

Takk for hjelpen så langt..

Mvh
Joey Pedersen

Daniel_0007

Er vel ganske like men project 45 har solcelle på taket, vet ikke hvor nyttig det er her i Norge.
Mulig det er flere forskjeller og
Model 3 2019 LR Rwd

Forstmann


Hrc

Er det noen som vet om forhandlere som har P45 på lager for rask levering? Send meg gjerne en PM.

Joey Pedersen

Sitat fra: Hrc på onsdag 15. september 2021, klokken 13:17
Er det noen som vet om forhandlere som har P45 på lager for rask levering? Send meg gjerne en PM.
Jeg kunne fått kjøpt en i går men ble solgt. Bilforhandler skal skaffe en P45 tll meg også og får han flere så skal jeg tipse deg..
Mvh
Joey Pedersen

HPSE

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Samco

Om jeg går for en ionic 5 i fremtiden så blir det en 45 med sol panelet.
Uten er bilen ikke så aktuell for min del.

trykkertor

Sitat fra: Samco på søndag 19. september 2021, klokken 11:31
Om jeg går for en ionic 5 i fremtiden så blir det en 45 med sol panelet.
Uten er bilen ikke så aktuell for min del.
Fordi?

Selv går vi for panaroama glasstak fordi vil elsker lyset i kupeen og "utsikten".

hELgenen

Sitat fra: trykkertor på søndag 19. september 2021, klokken 12:45
Sitat fra: Samco på søndag 19. september 2021, klokken 11:31
Om jeg går for en ionic 5 i fremtiden så blir det en 45 med sol panelet.
Uten er bilen ikke så aktuell for min del.
Fordi?

Selv går vi for panaroama glasstak fordi vil elsker lyset i kupeen og "utsikten".

Det gir lite gevinst mhp. rekkevidde å gå for solpanelet - det er mer en gimmick for de "rett troende".

e-h

Vet ikke med vanlig 4wd, men P45 har i hvert fall LED-lys i bakluka som lyser opp bakken.

RJK

Sitat fra: Samco på søndag 19. september 2021, klokken 11:31
Om jeg går for en ionic 5 i fremtiden så blir det en 45 med sol panelet.
Uten er bilen ikke så aktuell for min del.
Du er klar over at 45 var et begrenset antall biler, og du da låser deg til å kjøpe brukt? Og at det kan gå lenge mellom hver Ioniq 5 som legges ut for salg, som er en 45?

Panoramatak blir tilgjengelig i -22, men om solcelletaket faktisk blir en opsjon i Norge, kommer nok veldig an på. Det blir nok dyrt, og med mindre du står parkert utendørs i et lite skyggefullt område, så vil det være begrenset hvor mye det bidrar. Man må også se på kost vs nytte. Du skal få mye selvlading før du tjener inn dette.

Da bilen ble introdusert, så kom altså 45 ut først for rask levering, og alle fikk dette solcelletaket. Hadde jeg vært klar for ny bil, så ville jeg gjerne hatt med dette soltaket, som altså var standard på 45.

Men jeg er en av de som ikke bare står parkert ute i sola, fordi det er det som er tilbudet her jeg bor men og bruker bilen i rykk og napp. Jeg hadde garantert fått utnyttet lading av batteriet mellom hver tur, og såpass til neste tur, at lading i borettslaget ville vært redusert i tid og omfang.

Men jeg tror neppe jeg ville betal ekstra for å få det med. Ikke før jeg får en versjon som kan kombinere solceller og panoramatak. Det trodde jeg dette taket ville være utfra info på nettet om Hyundai sin utvikling på slikt, men måtte skuffet konstatere at det ble med en våt drøm.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

moby666

Solcelletaket virker også når du kjører, kanskje bedre enn når bilen står parkert. Jeg har hatt bilen siden slutten og juni, og har fått totalt 80kwh. Ikke så mye. Synes bilen kler sort solcelletak(har hvit bil), og sånn sett mye kulere enn sort folie,.som hadde vært alternativ til solcelletak. Koster litt å foliere et tak også. Panoramatak er helt uaktuelt for min del, pga dårligere innvendig høyde og mer støy.

Samco

Sitat fra: trykkertor på søndag 19. september 2021, klokken 12:45
Sitat fra: Samco på søndag 19. september 2021, klokken 11:31
Om jeg går for en ionic 5 i fremtiden så blir det en 45 med sol panelet.
Uten er bilen ikke så aktuell for min del.
Fordi?

Selv går vi for panaroama glasstak fordi vil elsker lyset i kupeen og "utsikten".

Fordi litt gratis Kw er Kw man slipper å betale for pluss man kan kombinere med paneler for enda bedre utbytte.

Samco

Sitat fra: moby666 på mandag 20. september 2021, klokken 07:21
Solcelletaket virker også når du kjører, kanskje bedre enn når bilen står parkert. Jeg har hatt bilen siden slutten og juni, og har fått totalt 80kwh. Ikke så mye. Synes bilen kler sort solcelletak(har hvit bil), og sånn sett mye kulere enn sort folie,.som hadde vært alternativ til solcelletak. Koster litt å foliere et tak også. Panoramatak er helt uaktuelt for min del, pga dårligere innvendig høyde og mer støy.

80kwh totalt ikke værst selv om det ikke er så mye å hente på en dag ,så på lang sikt  :+1: meget spennende.

Samco

Sitat fra: RJK på mandag 20. september 2021, klokken 00:26
Sitat fra: Samco på søndag 19. september 2021, klokken 11:31
Om jeg går for en ionic 5 i fremtiden så blir det en 45 med sol panelet.
Uten er bilen ikke så aktuell for min del.
Du er klar over at 45 var et begrenset antall biler, og du da låser deg til å kjøpe brukt? Og at det kan gå lenge mellom hver Ioniq 5 som legges ut for salg, som er en 45?

Panoramatak blir tilgjengelig i -22, men om solcelletaket faktisk blir en opsjon i Norge, kommer nok veldig an på. Det blir nok dyrt, og med mindre du står parkert utendørs i et lite skyggefullt område, så vil det være begrenset hvor mye det bidrar. Man må også se på kost vs nytte. Du skal få mye selvlading før du tjener inn dette.

Da bilen ble introdusert, så kom altså 45 ut først for rask levering, og alle fikk dette solcelletaket. Hadde jeg vært klar for ny bil, så ville jeg gjerne hatt med dette soltaket, som altså var standard på 45.

Men jeg er en av de som ikke bare står parkert ute i sola, fordi det er det som er tilbudet her jeg bor men og bruker bilen i rykk og napp. Jeg hadde garantert fått utnyttet lading av batteriet mellom hver tur, og såpass til neste tur, at lading i borettslaget ville vært redusert i tid og omfang.

Men jeg tror neppe jeg ville betal ekstra for å få det med. Ikke før jeg får en versjon som kan kombinere solceller og panoramatak. Det trodde jeg dette taket ville være utfra info på nettet om Hyundai sin utvikling på slikt, men måtte skuffet konstatere at det ble med en våt drøm.

Ja må bli en brukt 45 om solcelle  taket ikke kommer tilbake som tilleggsutstyr.
Om man synes det er verd det er fra person til person synes selv ja. Litt fordi evs og sol celler går litt hånd i hanske og man kan kombinere bilen med sol panel løsninger. Fast montasje hjemme eller bærbare løsninger. Det går an selvsagt med alle med Ionic 5 gjør det litt bedre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA