Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjipe chips og ventesukk...

Startet av mrLockertsen, torsdag 09. september 2021, klokken 14:06

« forrige - neste »

Zooom

Sitat fra: elbilFrodo på fredag 26. august 2022, klokken 12:19
Sitat fra: Bilskallen på fredag 26. august 2022, klokken 10:54
Begynner å irritere meg at det er så mye usikkerhet og piss med Skoda. Skal selge bilen når jeg får den og kjøpe noe annet.

Ja, da får du sannelig vist dem...
Nå skal ikke jeg svare for Bilskallen her, men det kan jo tenkes at han ikke er så opptatt av å vise dem noe som helst. Det bare frister med noe annet. Jeg venter fortsatt på en bil som skulle vært levert i vinter/vår og jeg er usikker på om jeg vil ha bilen når den kommer.

Bilskallen

Sitat fra: elbilFrodo på fredag 26. august 2022, klokken 12:19
Sitat fra: Bilskallen på fredag 26. august 2022, klokken 10:54
Begynner å irritere meg at det er så mye usikkerhet og piss med Skoda. Skal selge bilen når jeg får den og kjøpe noe annet.

Ja, da får du sannelig vist dem...

Eh nei..? Litt usikker på hvordan du resonnerer her, men mitt poeng er at jeg er lei Enyaqen før jeg får den. Og kan tjene gode penger på å selge den.

Egil S

Sa det samme i en annen tråd, men min forhandler bekreftet at det var stopp i 80X produksjonen i 2 uker, da ble det bare produsert 60 og 80. Årsak ukjent, men det er altså bare snakk om 2 uker.
RS Coupe ble produsert parallelt og gikk for fullt.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Bilskallen

Sitat fra: Egil S på fredag 26. august 2022, klokken 17:11
Sa det samme i en annen tråd, men min forhandler bekreftet at det var stopp i 80X produksjonen i 2 uker, da ble det bare produsert 60 og 80. Årsak ukjent, men det er altså bare snakk om 2 uker.
RS Coupe ble produsert parallelt og gikk for fullt.
Takk for info. Kanskje jeg kan spørre deg fremover? Du veit jo mer enn selgeren min. Pokker at kona takket nei til kupeen - jeg var egentlig mest klar for den. Men: happy wife, happy life.
Ps. Liker smaken din ang mc 🤌🇮🇹

Egil S

Sitat fra: Bilskallen på fredag 26. august 2022, klokken 21:17
Sitat fra: Egil S på fredag 26. august 2022, klokken 17:11
Sa det samme i en annen tråd, men min forhandler bekreftet at det var stopp i 80X produksjonen i 2 uker, da ble det bare produsert 60 og 80. Årsak ukjent, men det er altså bare snakk om 2 uker.
RS Coupe ble produsert parallelt og gikk for fullt.
Takk for info. Kanskje jeg kan spørre deg fremover? Du veit jo mer enn selgeren min. Pokker at kona takket nei til kupeen - jeg var egentlig mest klar for den. Men: happy wife, happy life.
Ps. Liker smaken din ang mc 🤌🇮🇹

Hun som er min selger er veldig grei, hun sjekker opp og har info når jeg spør.
Jeg var innom der i dag ettersom min coupè har fått produksjon uke 41, spurte litt om klargjøringsalternativer og slikt og da nevnte jeg dette med 80X og mange frustrerte kunder.
Det var da hun sa at ja, det var stopp i 80X, men de hadde fått beskjed at det bare i to uker heldigvis.

Det er kjekk sykkel ja, må jo ha et "leketøy" også :)
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Vurderer en elbil

Sitat fra: elbilFrodo på fredag 26. august 2022, klokken 12:19
Sitat fra: Bilskallen på fredag 26. august 2022, klokken 10:54
Begynner å irritere meg at det er så mye usikkerhet og piss med Skoda. Skal selge bilen når jeg får den og kjøpe noe annet.

Ja, da får du sannelig vist dem...
😅 😂 🤣😅 😂 🤣
Fossilbil

Bilskallen

Sitat fra: Egil S på fredag 26. august 2022, klokken 21:27
Sitat fra: Bilskallen på fredag 26. august 2022, klokken 21:17
Sitat fra: Egil S på fredag 26. august 2022, klokken 17:11
Sa det samme i en annen tråd, men min forhandler bekreftet at det var stopp i 80X produksjonen i 2 uker, da ble det bare produsert 60 og 80. Årsak ukjent, men det er altså bare snakk om 2 uker.
RS Coupe ble produsert parallelt og gikk for fullt.
Takk for info. Kanskje jeg kan spørre deg fremover? Du veit jo mer enn selgeren min. Pokker at kona takket nei til kupeen - jeg var egentlig mest klar for den. Men: happy wife, happy life.
Ps. Liker smaken din ang mc 🤌🇮🇹

Hun som er min selger er veldig grei, hun sjekker opp og har info når jeg spør.
Jeg var innom der i dag ettersom min coupè har fått produksjon uke 41, spurte litt om klargjøringsalternativer og slikt og da nevnte jeg dette med 80X og mange frustrerte kunder.
Det var da hun sa at ja, det var stopp i 80X, men de hadde fått beskjed at det bare i to uker heldigvis.

Det er kjekk sykkel ja, må jo ha et "leketøy" også :)
Absolutt. Jeg får nok bruke butikken din dersom det blir en neste Skoda.

erato

80x er en særdeles liten del av totalproduksjonen, i Europa etterspørres den nesten ikke. Det er sikkert for å effektivisere logistikken og ta unna en del av volumet av tohjuls drevne varianter dette er gjort. Når de setter opp produksjonslinjen for den firehjulsdrevne varianten igjen så tas de to ukene nok kjapt igjen.

Bilskallen

Ingen som har noe spennende å melde? Synes det er en litt tragikomisk situasjon at en venn av meg snart får Enyaq RS'en sin og bytter ut Enyaq 80X'en. Han bestilte 80X'en i april i år og RS'en i sommer. Jeg bestilte min 80X i juni i fjor og vet fortsatt ikke noe.. hva pokkern driver de med på fabrikken????

Egil S

Sitat fra: Bilskallen på onsdag 07. september 2022, klokken 08:55
Ingen som har noe spennende å melde? Synes det er en litt tragikomisk situasjon at en venn av meg snart får Enyaq RS'en sin og bytter ut Enyaq 80X'en. Han bestilte 80X'en i april i år og RS'en i sommer. Jeg bestilte min 80X i juni i fjor og vet fortsatt ikke noe.. hva pokkern driver de med på fabrikken????

Siste jeg hørte fra min selger var at det eneste som nå kunne forsinke produksjonen av vanlig Enyaq var 360 kamera, men der holdt de visst på å få kontroll på situasjonen.

Uke 37 og 38 produseres det ikke 80X, bare 2wd 60 og 80.

Coupè skal produseres parallelt med vanlig suv, så Coupè var visst en helt egen linje og påvirker ikke leveransen av suv.
Jeg bestilte også coupè når de ble lagt ut og har produksjonsuke 39 på min (siste uka i september), så jeg regner med å få min bil i slutten av oktober.

Min forhandler har fått en Coupè utstillingsbil i butikken, men de fikk ikke demo bil før siste halvdel i oktober, så de får gjerne demobilene samtidig som de første kundene får bilene sine.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Zooom

Sitat fra: Bilskallen på onsdag 07. september 2022, klokken 08:55
Ingen som har noe spennende å melde? Synes det er en litt tragikomisk situasjon at en venn av meg snart får Enyaq RS'en sin og bytter ut Enyaq 80X'en. Han bestilte 80X'en i april i år og RS'en i sommer. Jeg bestilte min 80X i juni i fjor og vet fortsatt ikke noe.. hva pokkern driver de med på fabrikken????
Har lurt på det samme selv, men nå er det lys i tunellen for min del. Produksjon i uke 39, 80x sportline. Bestilt i juni 2021

Bilskallen

Takk for info begge to. Kan umulig tenke meg at bilen min kan være langt bak nå. Panoramatak, 360 og 21" felg har visst bitt meg bak så det holder...

Poldicus

Sitat fra: Bilskallen på onsdag 07. september 2022, klokken 21:08
Takk for info begge to. Kan umulig tenke meg at bilen min kan være langt bak nå. Panoramatak, 360 og 21" felg har visst bitt meg bak så det holder...

Skal ikke uttale meg om panoramatak og felgene, men i vår (mai/juni) valgte vi på anbefaling fra selger å fjerne 360° kamera. Bilen fikk da bekreftet produksjon to uker senere, og vi mottok bilen på onsdag   :D
Dette var en bil som skulle leveres i juni etter kontrakten.

Forhandler sa det var vanskelig å estimere når levering ble om vi beholdt 360° kamera, men tippet rundt juletider, men med muligheter for både noe før og i verste fall over nyttår.
Dette er en 80X med alt utenom CF (og Canton) med 20" felger

Bilskallen

Grattis med ny bil og takk for info. Bilen vår har stått i forskjellige køer visstnok - kan tenkes at vi har vært max uheldig. Både 360 kamera, panoramatak og felger har sørget for at bilen har måttet vente.. satser på at vi snart får dato - flere jeg hører om med 80x Sportline som får produksjonsuke i disse dager etter å ha ventet over et år.

Egil S

Sitat fra: Bilskallen på fredag 09. september 2022, klokken 08:36
Grattis med ny bil og takk for info. Bilen vår har stått i forskjellige køer visstnok - kan tenkes at vi har vært max uheldig. Både 360 kamera, panoramatak og felger har sørget for at bilen har måttet vente.. satser på at vi snart får dato - flere jeg hører om med 80x Sportline som får produksjonsuke i disse dager etter å ha ventet over et år.

Ja nå er jo ferien over og fabrikken satt opp for å produsere 2023 modellene, så ting begynner nok å falle på plass nå.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA