Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Laddeffekt 80x Tesla laddare

Startet av Firro85, søndag 21. mai 2023, klokken 21:38

« forrige - neste »

Firro85

Hej!

Jag har en Enyaq 2022s årsmodell med ID.Software 3.0.0, som nyligen var inne på service och fick två batteri moduler ytbytta. Så då passade jag på att fråga om vilken laddhastighet jag borde kunna få som max. Efter en stunds dividerande så borde den ha höjts från 125kw till 135kw efter den senaste mjukvaru uppdateringen. Men jag har vid flera tillfällen varit långt över dessa 135kw om jag kör batteriet i det närmaste tomt innan laddning. Jag har sökt information om vilka modeller/programvaror som ska kunna ge olika max laddeffekt men hittar inget.

Körde idag från Bodö till Umeå och laddade vid tre korta tillfällen,
Tesla Jäkvik Max 130 kw. 
Tesla Malå Max 175 kw.
Tesla Lycksele 179 kw.

Är det inte märkligt?

Min upplevelse är att bilen laddar som allra bäst på teslasladdare? Vad är  era erfarenheter?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget. 

geear

Vet ikke noe om Enyaq, software og lading, men årsaken til at du ikke fikk mer i Jackvik er nok at den er v2, med maks 150 kW, så mulig det blir maks 130 kW av strømbegrensningen (A). Godt å høre at flere får bedre fart. Ingenting er bedre! :+1:

daktari

Mange med ID 4 også som rapporterer ca 175 kW peak hastighet med nyere sw.
FastNed lager grafer over ladefart, sjekket ikke Enyaq, men de sier 175 kW for GTX og 136 kW max for 2wd. Disse har litt forskjellig produsent av  bakterielle.
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360013336618-Volkswagen
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

turfsurf

Sitat fra: geear på søndag 21. mai 2023, klokken 22:13Vet ikke noe om Enyaq, software og lading, men årsaken til at du ikke fikk mer i Jackvik er nok at den er v2, med maks 150 kW, så mulig det blir maks 130 kW av strømbegrensningen (A).
I tillegg til det geear sier så er grunnen at Tesla kan levere nok strøm til 250kW på v3 og nyere ladere. Vet ikke om du har prøvd Ionity også, der ser vi med Tesla regelmessig omtrent 185kW.

Det har jo vært snakk om 170kW på MEB bilene en stund nå, så det rimer helt dette. Trenger ikke lange stoppen da hvis man bare skal litt lengre enn batterikapasitet.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA