Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjipe chips og ventesukk...

Startet av mrLockertsen, torsdag 09. september 2021, klokken 14:06

« forrige - neste »

Onkel Tom

#225
Sitat fra: Poldicus på fredag 09. september 2022, klokken 07:51
Sitat fra: Bilskallen på onsdag 07. september 2022, klokken 21:08
Takk for info begge to. Kan umulig tenke meg at bilen min kan være langt bak nå. Panoramatak, 360 og 21" felg har visst bitt meg bak så det holder...

Skal ikke uttale meg om panoramatak og felgene, men i vår (mai/juni) valgte vi på anbefaling fra selger å fjerne 360° kamera. Bilen fikk da bekreftet produksjon to uker senere, og vi mottok bilen på onsdag   :D
Dette var en bil som skulle leveres i juni etter kontrakten.

Forhandler sa det var vanskelig å estimere når levering ble om vi beholdt 360° kamera, men tippet rundt juletider, men med muligheter for både noe før og i verste fall over nyttår.
Dette er en 80X med alt utenom CF (og Canton) med 20" felger

Area View/360-graders kamera og leveringstid har det vært mye frem og tilbake med. Jeg fjernet først 360-kameraet etter anbefaling av selger (i månedsskiftet januar/februar). Så kom krigen i Ukraina og alt stoppet opp i to måneder. I slutten av april snakket jeg med selgeren om leveringstidspunkt da de hadde begynt å få nye produksjonsbekreftelser igjen. Selger sa da at bilene som var blitt produksjonsbekreftet siste par ukene (den gang i april) stort sett hadde med 360-kamera. Så da la jeg inn igjen 360-kamera i min bestilling. Så gikk det 2 uker til før jeg også fikk produksjonsbekreftelse. Men hva situasjonen er nå i september er jo vanskelig å vite...

Jeg fikk forøvrig utlevert bilen i midten av august i år, 1 år og 10 måneder etter bestillingen. Og det er en fryd å kjøre bil om dagen  :) :D :laugh:  Selv om det var fryktelig lenge å vente...
2022  ŠKODA Enyaq iV 80X  (SUV)   -   Race Blue Metallic
Bestilt:  23. oktober 2020   -   Levert:  17. august 2022

Bilskallen

Jepp. Ergerlig å oppleve at ALLE jeg kjenner som har bestilt bil har nå fått sin, ikke minst fordi flere av dem har bestilt senere enn meg, og to av dem får sin RS antakeligvis før jeg får min 80X.
Føler at Skoda kunne vært ryddigere, men forstår at det sikkert ikke har vært lett å sjonglere ordre vs deletilgang.

Bilskallen

En rask oppdatering for de som evt er interessert.
Fikk nettopp telefon fra selger som informerer om at jeg får produksjon i uke 45. 80x Sportline med alt unntatt Canton og CF.
Bestilte bilen i juni ifjor..

ElektronVolt

Sitat fra: Bilskallen på onsdag 05. oktober 2022, klokken 08:26
En rask oppdatering for de som evt er interessert.
Fikk nettopp telefon fra selger som informerer om at jeg får produksjon i uke 45. 80x Sportline med alt unntatt Canton og CF.
Bestilte bilen i juni ifjor..
Gratulerer! Det var på tide. Bra du fikk en fastsatt produksjonsuke til slutt.

Bilskallen


NorEss

I siste halvdel av juli fikk jeg av selger beskjed om produksjonsuke 38 for min iV80x. I starten av august var dette endret til uke 37, før den plutselige produksjonsstansen endret produksjonsuke til uke 39. Uke 39 kom i forrige uke, men fremdeles på mandag denne uken var produksjonen ikke startet... Produksjonsuken er ikke endret, og er fortsatt uke 39 i systemet til selger, så det virker som en solid backlog etter produksjonsstansen på 2 uker.

Når bilen går i produksjon, ja det er det kun «Åndenes makt» som vet...

Bilen er utstyrt med det meste av utstyr og 19'' hjul.


Dette er min erfaring, så det at man får produksjonsuke betyr i grunnen ikke annet enn at den blir låst for endringer... Det er i hvert fall min erfaring!
Til info så ble bilen bestilt 15. juli 2021.

Bilskallen

#231
Ikke slikt jeg vil høre. Men takk.

*edit: får håpe på bil før nyttår. Ser at Enyaq øker med rundt 20.000,- i avgifter etter nyttår.

NorEss

Sitat fra: NorEss på onsdag 05. oktober 2022, klokken 19:33
I siste halvdel av juli fikk jeg av selger beskjed om produksjonsuke 38 for min iV80x. I starten av august var dette endret til uke 37, før den plutselige produksjonsstansen endret produksjonsuke til uke 39. Uke 39 kom i forrige uke, men fremdeles på mandag denne uken var produksjonen ikke startet... Produksjonsuken er ikke endret, og er fortsatt uke 39 i systemet til selger, så det virker som en solid backlog etter produksjonsstansen på 2 uker.

Når bilen går i produksjon, ja det er det kun «Åndenes makt» som vet...

Bilen er utstyrt med det meste av utstyr og 19'' hjul.


Dette er min erfaring, så det at man får produksjonsuke betyr i grunnen ikke annet enn at den blir låst for endringer... Det er i hvert fall min erfaring!
Til info så ble bilen bestilt 15. juli 2021.
For å toppe det hele så kunne selger informere om at "Parkeringspakke Pluss Intro" (les:kamera) nok en gang lager krøll i produksjonen og oppstart i produksjon for mitt eksemplar er utsatt på ubestemt tid da jeg ikke er villig til å fjerne kamera...

Egil S

Sitat fra: NorEss på torsdag 06. oktober 2022, klokken 18:14
Sitat fra: NorEss på onsdag 05. oktober 2022, klokken 19:33
I siste halvdel av juli fikk jeg av selger beskjed om produksjonsuke 38 for min iV80x. I starten av august var dette endret til uke 37, før den plutselige produksjonsstansen endret produksjonsuke til uke 39. Uke 39 kom i forrige uke, men fremdeles på mandag denne uken var produksjonen ikke startet... Produksjonsuken er ikke endret, og er fortsatt uke 39 i systemet til selger, så det virker som en solid backlog etter produksjonsstansen på 2 uker.

Når bilen går i produksjon, ja det er det kun «Åndenes makt» som vet...

Bilen er utstyrt med det meste av utstyr og 19'' hjul.


Dette er min erfaring, så det at man får produksjonsuke betyr i grunnen ikke annet enn at den blir låst for endringer... Det er i hvert fall min erfaring!
Til info så ble bilen bestilt 15. juli 2021.
For å toppe det hele så kunne selger informere om at "Parkeringspakke Pluss Intro" (les:kamera) nok en gang lager krøll i produksjonen og oppstart i produksjon for mitt eksemplar er utsatt på ubestemt tid da jeg ikke er villig til å fjerne kamera...

Jeg hadde også litt fram og tilbake med produksjonsuke på min RS, først uke forventet 41, så bekreftet uke 38, så ble den flyttet til uke 39, pga litt IT problemer for min selger så er det siste jeg har hør at den på fredag var kommet til steg 7 (av 9) i byggeprosessen.

hørte også at 360 kamera kunne lage forsinkelser ennå ja.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Bilskallen

360 kamera her også. Ble kontaktet i februar i år og ble fortalt at dersom jeg fjernet kameraet kunne de lage bilen ganske fort. Dersom jeg beholdt kamera ville produksjon bli 6-8 uker forsinket, altså april produksjon. Det kan man jo si ikke skjedde, og sist jeg hørt noe var deler til kamera i orden, men bilen stod pga utfordringer med halvleder til glasstak. Men jeg synes jeg hører noe nytt og forskjellig hver gang jeg spør, så *shrug*

Egil S

Min selger i formerte meg akkurat at bilen fremdeles sto på på steg 7, der har den stått en uke nå. Mulig de har noe logistikk problemer. Kan være hele linja står stille, eller så er min bil tatt ut av linja i påvente av deler.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

EriTom

Sitat fra: Bilskallen på fredag 07. oktober 2022, klokken 09:17
360 kamera her også. Ble kontaktet i februar i år og ble fortalt at dersom jeg fjernet kameraet kunne de lage bilen ganske fort. Dersom jeg beholdt kamera ville produksjon bli 6-8 uker forsinket, altså april produksjon. Det kan man jo si ikke skjedde, og sist jeg hørt noe var deler til kamera i orden, men bilen stod pga utfordringer med halvleder til glasstak. Men jeg synes jeg hører noe nytt og forskjellig hver gang jeg spør, så *shrug*
Jeg kan bekrefte at det hjalp å fjerne 360 kameraet for å få bilen raskere...

Bestilte bil 16/7-21 og mottok den 23/3-22 siden jeg fulgte absolutt alle råd av selger for å motta bilen kjappest mulig...

ENYAQ IV 80X SPORTLINE
MOON WHITE MET
21'' BETRIA SORT ALUMINUMSFELG
FØRERPAKKE SPORT PLUSS
KOMFORTSETEPAKKE PLUSS
ELEKTRISK PANORAMATAK MED SJALUSI
INFOTAINMENTPAKKE PLUSS
LYSPAKKE PLUSS
PARKERINGSPAKKE PLUSS INTRO
BAGASJEROMSPAKKE
FAMILIEPAKKE
TILHENGERFESTE, EL.NEDFELLBART
DELINGSNETT
UTVIDET GARANTI 5ÅR/150.000 KM
LAKKFORSEGLING
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Bilskallen

Sitat fra: EriTom på fredag 07. oktober 2022, klokken 16:40
Sitat fra: Bilskallen på fredag 07. oktober 2022, klokken 09:17
360 kamera her også. Ble kontaktet i februar i år og ble fortalt at dersom jeg fjernet kameraet kunne de lage bilen ganske fort. Dersom jeg beholdt kamera ville produksjon bli 6-8 uker forsinket, altså april produksjon. Det kan man jo si ikke skjedde, og sist jeg hørt noe var deler til kamera i orden, men bilen stod pga utfordringer med halvleder til glasstak. Men jeg synes jeg hører noe nytt og forskjellig hver gang jeg spør, så *shrug*
Jeg kan bekrefte at det hjalp å fjerne 360 kameraet for å få bilen raskere...

Bestilte bil 16/7-21 og mottok den 23/3-22 siden jeg fulgte absolutt alle råd av selger for å motta bilen kjappest mulig...

ENYAQ IV 80X SPORTLINE
MOON WHITE MET
21'' BETRIA SORT ALUMINUMSFELG
FØRERPAKKE SPORT PLUSS
KOMFORTSETEPAKKE PLUSS
ELEKTRISK PANORAMATAK MED SJALUSI
INFOTAINMENTPAKKE PLUSS
LYSPAKKE PLUSS
PARKERINGSPAKKE PLUSS INTRO
BAGASJEROMSPAKKE
FAMILIEPAKKE
TILHENGERFESTE, EL.NEDFELLBART
DELINGSNETT
UTVIDET GARANTI 5ÅR/150.000 KM
LAKKFORSEGLING
Ganske lik min ja. Hadde jeg visst det jeg vet nå hadde jeg glatt skippa 360. Men gjort er gjort 🤷‍♂️

NorEss

Sitat fra: NorEss på torsdag 06. oktober 2022, klokken 18:14
Sitat fra: NorEss på onsdag 05. oktober 2022, klokken 19:33
I siste halvdel av juli fikk jeg av selger beskjed om produksjonsuke 38 for min iV80x. I starten av august var dette endret til uke 37, før den plutselige produksjonsstansen endret produksjonsuke til uke 39. Uke 39 kom i forrige uke, men fremdeles på mandag denne uken var produksjonen ikke startet... Produksjonsuken er ikke endret, og er fortsatt uke 39 i systemet til selger, så det virker som en solid backlog etter produksjonsstansen på 2 uker.

Når bilen går i produksjon, ja det er det kun «Åndenes makt» som vet...

Bilen er utstyrt med det meste av utstyr og 19'' hjul.


Dette er min erfaring, så det at man får produksjonsuke betyr i grunnen ikke annet enn at den blir låst for endringer... Det er i hvert fall min erfaring!
Til info så ble bilen bestilt 15. juli 2021.
For å toppe det hele så kunne selger informere om at "Parkeringspakke Pluss Intro" (les:kamera) nok en gang lager krøll i produksjonen og oppstart i produksjon for mitt eksemplar er utsatt på ubestemt tid da jeg ikke er villig til å fjerne kamera...
Da kom ny info fra selger med ny produksjonsuke 46...

Begynner å bli på kanten med å få registrert bilen i 2022 nå...

Eivind1

Hvor lang tid tar normalt transporten med båt. Bilen min har vært klar i 2,5 uker så må vel komme til norge snart??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA