Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

oysteinjakobsen

Tok meg en tur ned på Filipstadkaia i Oslo i formiddag og rakk akkurat frem før Malacca Highway kastet loss etter å ha satt igjen flere hundre biler. Og - én av dem er min :D Utlevering fra Lillestrøm på torsdag.

Nå er Malacca Highway på stø kurs til dere som bor litt lenger vest/nord i landet.

Bangdalen

Stilig :) artig å tenke på det samme, at en av de er min som plukkes opp til fredag!
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

Rawb

Fikk også sms om utlevering 22/9( Lillestrøm) akkurat nå. Det var eneste dato tilgjengelig.


Rawb

#409
Sitat fra: LaRsHe på mandag 13. september 2021, klokken 18:38
Hva har du bestilt?

LRW Model Y, hvit med 19", hengerfeste, vinterdekk pakke.

Edit: Svart interiør, bestilt April 2021

Edit 2: Fikk sporet VIN nå. Under Vessel står det "PROM". Gjetter på "PROMETHEUS LEADER" som skal til Bremerhaven og forlot Zeebrugge i natt.


Duddelmus

Fikk SMS i dag. Henting 21.sept.
blå, hvitt interiør, 20"
Bestilt mars 21

LaRsHe

Er det noen som har fått VIN, enten på Tesla-kontoen eller i kildekoden, som ikke har fått SMS eller info angående levering. Noen som vet når siste båt med model y ankommer Norge i september?

LaRsHe

Jeg har valgt Drammen som sted for utlevering, men fikk beskjed om at jeg måtte regne med å hente bilen i Lillestrøm.

Ikke lett med denne ventetiden altså:):)

jlan

#413
Sitat fra: snakkesalig på onsdag 15. september 2021, klokken 13:17
Det går også en båt (Akranes) fra Zeebrugge mandag 20., men den skal opp vestkysten (Stavanger, Bergen, Trondheim).
"Akranes" går i fast godsrute med avgang Rotterdam (og Zeebrugge etter behov?) hver mandag. Brukes endel av Tesla når de ikke setter opp egne skip.
http://www.smyrillinecargo.com/Files/Images/smyrilline_2018/Cargo/PDF/2020/Sailing-schedules/Akranes.pdf
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Bangdalen

Kjørte forbi Tesla i Drammen i dag og så det var smekk full med biler der uten skilt. Trodde alle skulle til Lillestrøm jeg, eller er det noe prep som gjøres der kanskje?
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

Erlends

Bestilte Model Y denne uka med levering november. Ble oppringt i dag om at jeg kunne få i september om jeg byttet farge og hentet i Lillestrøm. Kjipt med lang avstand, men han snakket om at Tesla spanderte turen dit om jeg sendte dokumentasjon på utgifter. Noen som har erfaring med det? Blir vel en brukbar oppgradering dette fra min nåværende Volvo 940.

hELgenen

Sitat fra: Erlends på onsdag 15. september 2021, klokken 21:03
Bestilte Model Y denne uka med levering november. Ble oppringt i dag om at jeg kunne få i september om jeg byttet farge og hentet i Lillestrøm. Kjipt med lang avstand, men han snakket om at Tesla spanderte turen dit om jeg sendte dokumentasjon på utgifter. Noen som har erfaring med det? Blir vel en brukbar oppgradering dette fra min nåværende Volvo 940.
[/quote

Oisan - her var man på tilbudssiden ja. Det ligger jo mange biler ute på finn.no og nå formelig dytter Tesla ut bilene.

tmn

Klarte ikke vente til feb/mar for Performance så bestilte like gjerne en LR igår, får den til uka :-)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Otkristo

Sitat fra: Erlends på onsdag 15. september 2021, klokken 21:03
Bestilte Model Y denne uka med levering november. Ble oppringt i dag om at jeg kunne få i september om jeg byttet farge og hentet i Lillestrøm. Kjipt med lang avstand, men han snakket om at Tesla spanderte turen dit om jeg sendte dokumentasjon på utgifter. Noen som har erfaring med det? Blir vel en brukbar oppgradering dette fra min nåværende Volvo 940.
Utrolig. Hvor langt unna bor du ?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA