Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

elhansen

Tja. Spekulasjon som følger. Fikk beskjed at om bilen min blir levert ut november blir det i Drammen. Hvis desember blir det Lillestrøm. Så kan jo hende at det er med y på denne båten...? Men tror kundeservice ikke helt vet de heller.

Pew

Siden jeg har fått melding om at jeg skal få bilen i slutten av mnd. så kan jeg ikke skjønne annet enn at den må være på Lake Fuxian. Ellers blir det vel vanskelig? Lake Geneva kanskje, men den er jo i middelhavet enda.

Tahamre

Sitat fra: Pew på onsdag 10. november 2021, klokken 11:55
Siden jeg har fått melding om at jeg skal få bilen i slutten av mnd. så kan jeg ikke skjønne annet enn at den må være på Lake Fuxian. Ellers blir det vel vanskelig? Lake Geneva kanskje, men den er jo i middelhavet enda.
Mulig Prometheus Leader også har. Skal legge til kai i Drammen i morgen.

Pew

Spennende! Jeg må innrømme at jeg sjekker Tesla appen litt for ofte for tiden. :D

Teslapåmegogså

Sitat fra: Tahamre på onsdag 10. november 2021, klokken 12:01
Sitat fra: Pew på onsdag 10. november 2021, klokken 11:55:blank:
Mulig Prometheus Leader også har. Skal legge til kai i Drammen i morgen.

Oi, spennende! Noen som vet hvordan man ser bildene fra kaia?  :laugh: neida. Ikke noe utålmodig...  :laugh:

tjommi

Lake Geneva skal vel til Barcelona? Hoegh Kobe og Glovis Challenge (begge på vei inn i Suez kanalen) skal vel til Zeebrugge. De bruker neppe mer enn en uke gjennom Middelhavet vil jeg tro. Burde være mulig å få biler fra de to skipene opp til Norge til første uken i desember, som det kan se ut til at flere har fått som antatt levering.
2021 Model Y LR - levering 06.12.2021
2013 Model S85 - solgt

Stian321

Sitat fra: tjommi på onsdag 10. november 2021, klokken 12:43
Lake Geneva skal vel til Barcelona? Hoegh Kobe og Glovis Challenge (begge på vei inn i Suez kanalen) skal vel til Zeebrugge. De bruker neppe mer enn en uke gjennom Middelhavet vil jeg tro. Burde være mulig å få biler fra de to skipene opp til Norge til første uken i desember, som det kan se ut til at flere har fått som antatt levering.

Hoegh Kobe har ankomst Zeebrugge 22/11. Jeg har fått estimert levering første halvdel av des (min VIN kommer opp på Hoegh Kobe)

Pew

tovin

Vår er også på Hoegh Kobe iføge vin men har ennå ikke hørt noen ting fra Tesla.
Rart de ikke kan være litt mer informative, kun fått estimert levering september, tror det var september 2021 men begynner å bli i tvil. :)
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

Stian321

Sitat fra: tovin på onsdag 10. november 2021, klokken 13:13
Vår er også på Hoegh Kobe iføge vin men har ennå ikke hørt noen ting fra Tesla.
Rart de ikke kan være litt mer informative, kun fått estimert levering september, tror det var september 2021 men begynner å bli i tvil. :)

Når jeg hadde sporet VIN til Hoegh Kobe ringte jeg Tesla, per tlf sa de at jeg hadde levering første halvdel av des. Hadde jeg ikke ringt hadde jeg nok ikke hørt noe enda jeg heller  :P

tjommi

Får ingen treff på VIN fra kildekode hos meg, så må vel bare vente i spenning.
2013 Model S85 - solgt

Pew

Min er i alle fall ikke på Hoegh Kobe. Det er vel ikke mulig å søke på de andre, så jeg får forsøke å smøre meg med tålmodighet :)

Teslapåmegogså

I dag:

På grunn av noe utfordring til logistikk er det vanskelig å si nøyaktig dato for utlevering.

Din bestilling er estimert levering nå i november, men med mulighet for at det blir tidlig desember.

tovin

Ringte Tesla i dag og fikk beskjed midt i desember.
3 måneder etter estimert, heia tesla.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

tjommi

Fikk tlf fra Tesla (Trondheim) i dag, de kunne opplyse at min bil hadde kommet til Europa, og planlagt levering var i begynnelsen av desember. Både Hoegh Kobe og Glovis Challenge befinner seg nå i Suez kanalen, og den er vel ikke i Europa, så den må da være på et annet skip?
2013 Model S85 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA