Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

DeepFu

Sitat fra: drian på søndag 05. september 2021, klokken 17:07
Frakter de biler med båt helt opp til Tromsø eller laster de over på bil / tog fra Trondheim eller Oslo? Så et bilde fra Oslo hvor de hadde lastet en del biler på tog.
Bor i Narvik, som er endestasjon for biltogene, men har aldri sett en Tesla på havna der de losser togene, eller på en biltransport ut av byen. Antar at alt går med båt til Tromsø.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

drian

Sitat fra: DeepFu på søndag 05. september 2021, klokken 18:19
Bor i Narvik, som er endestasjon for biltogene, men har aldri sett en Tesla på havna der de losser togene, eller på en biltransport ut av byen. Antar at alt går med båt til Tromsø.

De kommer seg vel ikke med tog opp til Narvik? Det går vel bare til Sverige? Tenkte uansett at de kanskje kunne kjørt de med toget opp til Fauske og så biltransport videre.

Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og følge med på innboksen uansett :)
Tesla Model Y - Bestilt

Bangdalen

Sitat fra: Elgaaen på søndag 05. september 2021, klokken 18:06
Sitat fra: daktari på lørdag 04. september 2021, klokken 10:25
Ser en stor båt, Glovis companion, som snegler seg forbi Nesodden nå. Til kai om 30 min tenker jeg, for de som er i Oslo og vil se på showet.

Min SR+ står nok på den. Delivery mente den skulle ankomme "rett over helgen"

Håper min også er med der, til tross for uklare tilbakemeldinger fra Tesla. Hadde de klart å hoste opp en dato hadde man liksom hatt noe å forholde seg til. «Du får den i september» er så vagt synes jeg. Dog forståelig og, ettersom de leverer enorme kvanta på kort tid.
I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC

ModelY2021



Sitat fra: drian på søndag 05. september 2021, klokken 20:09
Sitat fra: DeepFu på søndag 05. september 2021, klokken 18:19
Bor i Narvik, som er endestasjon for biltogene, men har aldri sett en Tesla på havna der de losser togene, eller på en biltransport ut av byen. Antar at alt går med båt til Tromsø.

De kommer seg vel ikke med tog opp til Narvik? Det går vel bare til Sverige? Tenkte uansett at de kanskje kunne kjørt de med toget opp til Fauske og så biltransport videre.

Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og følge med på innboksen uansett :)

Togtransport går gjennom Sverige og opp til Narvik Har heller aldri sett tesla på de togene.

batterivogn


Bangdalen

I bestilling:
Tesla Model 3 LR MIC


Olatho

Ser ut som den har blitt nesten et døgn forsinka:
https://www.oslohavn.no/no/anlopliste/

Lå inne med ankomst i morgen ettermiddag tidligere.

oysteinjakobsen

#398
Sitat fra: Olatho på torsdag 09. september 2021, klokken 07:54
Ser ut som den har blitt nesten et døgn forsinka:
https://www.oslohavn.no/no/anlopliste/

Lå inne med ankomst i morgen ettermiddag tidligere.

Får håpe denne forsinkelsen ikke påvirker utleveringen. Min M3 er også på Malacca Highway, og jeg har fått neste torsdag som utleveringsdag (Lillestrøm).

Walts

Bilen min kom med Viking Amber til Drammen i går, utlevering neste tirsdag :)
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

Elgaaen

Jeg har booket utlevering neste Fredag, men selger sa bilen ikke kom før 24.Sept.

Spennende å se om bilen er der når jeg møter opp:)

gunnarc


batterivogn

I går kveld kom SMS'en om booking av utlevering  :D Første ledige utlevering var 22/09, ca 1 uke etter bilen ankommer Trondheim med Malacca Highway.

Tes$a

Sitat fra: batterivogn på fredag 10. september 2021, klokken 07:11
I går kveld kom SMS'en om booking av utlevering  :D Første ledige utlevering var 22/09, ca 1 uke etter bilen ankommer Trondheim med Malacca Highway.
Har du fått oppgitt VIN?

Jeg fikk også melding i går kveld, med tilbud om henting samme datoer. Men har fortsatt ikke fått VIN-nr.

batterivogn

#404
Har ikke sett vin oppført noen plass, unntatt i i kildekoden

edit: ser nå at vin er oppført på "Endelig faktura"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA