Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er min Tesla? Spekulering rundt shippingstatus

Startet av Aldrimer, fredag 16. juli 2021, klokken 12:28

« forrige - neste »

IP

Står at Malacca Highway går direkte til SVG med ankomst 12/9

Olatho

 :'(

Da er jo Glovis Companion godt på vei mot Oslo, og ingen SMS på meg enda.  Hvis Malacca Highway heller ikke skal hit den 10., som det så ut som på den opprinnelige planen, så er det vel Grand Ruby den 19. eller 20. jeg får satse på.

Hvis da ikke Akranes eller Autoprogress eller en av de andre mindre båtene tar seg en tur i mellomtida...

IP

Sitat fra: Olatho på fredag 03. september 2021, klokken 09:29
:'(

Da er jo Glovis Companion godt på vei mot Oslo, og ingen SMS på meg enda.  Hvis Malacca Highway heller ikke skal hit den 10., som det så ut som på den opprinnelige planen, så er det vel Grand Ruby den 19. eller 20. jeg får satse på.

Hvis da ikke Akranes eller Autoprogress eller en av de andre mindre båtene tar seg en tur i mellomtida...
Sjekket UECC sin plan en gang til og ser at informasjonen min over ikke stemmer helt.
Malacca Highway skal visst innom Oslo først, med ankomst 10/9. Går videre til SVG med ankomst 12/9.
Mao. tvetydig om den først skal innom Oslo, men anser datoer som mer korrekt enn om den går direkte eller ikke.

Larsj84

Fått beskjed fra Tesla at min er under transport, og mest sannsynligvis kan hentes 08.09 - da regner jeg med den er på Glovis Companion.

Men det er ingen måte å søke på disse Glovis skipene, som det er på endel andre?

Rosstopher

Sitat fra: Larsj84 på fredag 03. september 2021, klokken 09:42
Fått beskjed fra Tesla at min er under transport, og mest sannsynligvis kan hentes 08.09 - da regner jeg med den er på Glovis Companion.

Men det er ingen måte å søke på disse Glovis skipene, som det er på endel andre?

Samme situasjon og samme spørsmål hos meg...
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Walts

Ser nå min har dukket opp på tracking til uecc.
Ut i fra hva jeg skjønner kommer den med MV Viking Amber til Drammen neste torsdag.

VIN           Port                   Status   Model   Customer   Date                           Vessel   Voyage
060XXX   ZEEBRUGGE   VSLLOD   Y           TEMONL   02.09.2021 20:26   VIAM           ATL21064
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

kensund

Snakket akkurat med Tesla nå for å spørre pent om de kunne spore bilen..

De sa den var kommet til Europa (Zeebrugge) og den er planlagt at den skal komme til Norge 25 September..
Mulig den kommer før, de prøver alt de kan for å få ut bilene før kvartalet er over..

Vin er 065XXX 
Bestilt 30 juli.

Er nesten så jeg tar meg en tur til Belgia og henter den der.. :D

Elgaaen

Vi bestilte M3 SR+ 4.8 med levering Midten av August. Selger sa at båten skulle ankommer Oslo eller Drammen 20.September.

Fikk også tak i Inventory MY som vi henter ut førstkommende Mandag.. Til info vil bilen med 20" nå ikke leveres før Desember ved bestilling nå.

glx-rider

Så deilig a!

Jeg bestilte en rød/sort/19 inatt - er superspent på når jeg får VIN

IP

Sitat fra: glx-rider på fredag 03. september 2021, klokken 13:51
Så deilig a!

Jeg bestilte en rød/sort/19 inatt - er superspent på når jeg får VIN

Jeg anbefaler deg å dra innom et SC om du har mulighet til det, så parer de deg manuelt med en bil der umiddelbart

drian

Sitat fra: IP på fredag 03. september 2021, klokken 14:01

Jeg anbefaler deg å dra innom et SC om du har mulighet til det, så parer de deg manuelt med en bil der umiddelbart

Hvor i landet var det du fikk til det? Kanskje jeg må innom her i dag..
Tesla Model Y - Bestilt

IP

Sitat fra: drian på fredag 03. september 2021, klokken 14:17
Sitat fra: IP på fredag 03. september 2021, klokken 14:01

Jeg anbefaler deg å dra innom et SC om du har mulighet til det, så parer de deg manuelt med en bil der umiddelbart

Hvor i landet var det du fikk til det? Kanskje jeg må innom her i dag..
Det var i Stavanger.
Dro innom med et par kollegaer for å se på utstillingsmodellen, så nevnte jeg at jeg ikke hadde mottatt noe ytterligere informasjon etter bestilling.
Da paret han VIN mens jeg var der og bekreftet levering i september

daktari

Ser en stor båt, Glovis companion, som snegler seg forbi Nesodden nå. Til kai om 30 min tenker jeg, for de som er i Oslo og vil se på showet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

drian

Frakter de biler med båt helt opp til Tromsø eller laster de over på bil / tog fra Trondheim eller Oslo? Så et bilde fra Oslo hvor de hadde lastet en del biler på tog.
Tesla Model Y - Bestilt

Elgaaen

Sitat fra: daktari på lørdag 04. september 2021, klokken 10:25
Ser en stor båt, Glovis companion, som snegler seg forbi Nesodden nå. Til kai om 30 min tenker jeg, for de som er i Oslo og vil se på showet.

Min SR+ står nok på den. Delivery mente den skulle ankomme "rett over helgen"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA