Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny software

Startet av sk0yern, torsdag 24. juni 2021, klokken 10:10

« forrige - neste »

daktari

P-knappen på skjermen slår på frontkamera/ryggekamera.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ELvin2022

Sitat fra: daktari på mandag 27. september 2021, klokken 08:16
P-knappen på skjermen slår på frontkamera/ryggekamera.
Fungerer den i høy fart? Altså over 15 kmt?

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elbilFrodo

Sitat fra: ELvin2022 på mandag 27. september 2021, klokken 18:59
Sitat fra: daktari på mandag 27. september 2021, klokken 08:16
P-knappen på skjermen slår på frontkamera/ryggekamera.
Fungerer den i høy fart? Altså over 15 kmt?
Hvorfor er du så opptatt av at de skal gjøre bilene mer trafikkfarlige?

ELvin2022

Sitat fra: elbilFrodo på mandag 27. september 2021, klokken 21:27
Sitat fra: ELvin2022 på mandag 27. september 2021, klokken 18:59
Sitat fra: daktari på mandag 27. september 2021, klokken 08:16
P-knappen på skjermen slår på frontkamera/ryggekamera.
Fungerer den i høy fart? Altså over 15 kmt?
Hvorfor er du så opptatt av at de skal gjøre bilene mer trafikkfarlige?
Er ikke opptatt av de skal gjøre bilene mere trafikk farligere. Er vell andre ting på bilen som er mere trafikk farligere enn at man kan ha på kamerane mens man kjører. Hvis jeg skal være kverulant så er det vell stikk motsatt, og kunne ha på alle kameraene rundt bilen når man kjører? Eller?

Mondeo

Sitat fra: elbilFrodo på mandag 27. september 2021, klokken 21:27
Sitat fra: ELvin2022 på mandag 27. september 2021, klokken 18:59
Sitat fra: daktari på mandag 27. september 2021, klokken 08:16
P-knappen på skjermen slår på frontkamera/ryggekamera.
Fungerer den i høy fart? Altså over 15 kmt?
Hvorfor er du så opptatt av at de skal gjøre bilene mer trafikkfarlige?

Tror ikke det bidrar til å gjøre bilen spesielt mere trafikkfarlig.
Jeg bruker å ha påslått kamera bak når jeg kjører med henger for å kunne følge litt ekstra med.
Det er vel i teorien mindre trafikkfarlig enn å kjøre uten å kunne følge med bakover?

elbilFrodo

Sitat fra: Mondeo på tirsdag 28. september 2021, klokken 08:37
Sitat fra: elbilFrodo på mandag 27. september 2021, klokken 21:27
Sitat fra: ELvin2022 på mandag 27. september 2021, klokken 18:59
Sitat fra: daktari på mandag 27. september 2021, klokken 08:16
P-knappen på skjermen slår på frontkamera/ryggekamera.
Fungerer den i høy fart? Altså over 15 kmt?
Hvorfor er du så opptatt av at de skal gjøre bilene mer trafikkfarlige?

Tror ikke det bidrar til å gjøre bilen spesielt mere trafikkfarlig.
Jeg bruker å ha påslått kamera bak når jeg kjører med henger for å kunne følge litt ekstra med.
Det er vel i teorien mindre trafikkfarlig enn å kjøre uten å kunne følge med bakover?
Skjønner. Jeg tenkte på frontkameraet som man blir ganske svimmel av når det nærmer seg 15 km/t.

igniztion

I følge en oversikt på ID Drivers Club, skal de i uke 40, altså neste uke, begynne utsendelsen av samtykkee-post til alle som ikke har sendt "I want OTA" e-post i Norge. Etter at man har gitt sitt samtykke, kan det gå inntil 6 uker før oppdateringen er lastet ned og installert.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

ID4

Sitat fra: igniztion på onsdag 29. september 2021, klokken 14:40
I følge en oversikt på ID Drivers Club, skal de i uke 40, altså neste uke, begynne utsendelsen av samtykkee-post til alle som ikke har sendt "I want OTA" e-post i Norge. Etter at man har gitt sitt samtykke, kan det gå inntil 6 uker før oppdateringen er lastet ned og installert.

Det høres ikke akkurat ut som smidig tilnærming av ny sw.

igniztion

Enig, men det er visstnok kun denne gangen da de av en eller annen grunn må slå av en del av assistentsystemene for å installere den. Derfor kreves samtykke.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

golo

Sitat fra: igniztion på onsdag 29. september 2021, klokken 14:40
ikke har sendt "I want OTA"
Hvem skulle man sende denne meldingen til og kan man fortsatt gjøre det?

ID4

Sitat fra: igniztion på onsdag 29. september 2021, klokken 15:55
Enig, men det er visstnok kun denne gangen da de av en eller annen grunn må slå av en del av assistentsystemene for å installere den. Derfor kreves samtykke.

Okay, men burde ikke dette samtykket ligget i selve oppdateringen. Bekreftelse på skjerm før nedlasting.

magfred

#102
Sitat fra: igniztion på onsdag 29. september 2021, klokken 14:40
I følge en oversikt på ID Drivers Club, skal de i uke 40, altså neste uke, begynne utsendelsen av samtykkee-post til alle som ikke har sendt "I want OTA" e-post i Norge. Etter at man har gitt sitt samtykke, kan det gå inntil 6 uker før oppdateringen er lastet ned og installert.

Litt mer info fra FB-gruppen ID. Drivers Club:

The update will be rolled out in waves and our planning for the countries in the coming calendar weeks (CW) is as follows:
• Wave 1 (CW38) - Germany and Austria
• Wave 2 (CW40) – Denmark, France, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, UK, Spain, Sweden, Switzerland and others
• Wave 3 (CW42) – Greece, Lithuania, Luxembourg, Portugal, Romania, Slovenia and others
• Wave 4 (tbd) – Last wave for those of you who gave their agreement too late for the planned wave or who's ID. was not running ID.Software2.1 at that time.

Please note that the rollout week does not necessarily mean, that your ID. will download the software in the exact same week. It can take up to several weeks before the download starts. Please read our Tips & Tricks carefully.

Important:
The following requirements are necessary:
• Active We Connect Start contract and your ID. is linked to your account (via the We Connect ID. app).
• Your ID. is already on ID.Software2.1.
• No factory reset or deleting the ID. from the app before the update is completely installed - otherwise we have to take your car out of the running campaign due to GDPR.
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

ID4

Da kom emailen frw VW angående 2.3. Nå får vi se hvor lang tid det vil ta før den lastes ned.

daktari

Også fått eposten om samtykke nå!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA