Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny software

Startet av sk0yern, torsdag 24. juni 2021, klokken 10:10

« forrige - neste »

sk0yern

Fikk varsel om ny software i går, og installerte.
Merker umiddelbart ingen forskjell, og release notes ga ingen hint om hva som faktisk var endret/rettet/nytt.
Noen som har merket noe?

Rednaxela

Jeg har heller ikke lagt merke til noe nytt/annerledes. Versjonsnummerne er de samme i systeminfo.

Jeg ser at GTX leveres med versjon 2.3, mot 2.1 i 1st. En enkel ting som batteriprosent i displayet foran rattet er ikke med i den versjonen, såvidt jeg kan se, men mye annet er nok adressert. Den er sikkert på veg til 1st-bilene også om ikke altfor lenge.

hELgenen

Jeg fikk også meldingen for noen dager siden - valgte å gjøre ingenting da jeg var avhengig av bil frem til helgen og ville ikke risikere noe.  Nå i dag er meldingen borte - ser ikke noe - aner ikke om dette ble installert uten min viten - eller om VW bare trakk tilbake SW update. Noen som vet hvordan dette skal foregå - må man selv velge å installere?

TJV

Ser det er kommet en video idag av en som går gjennom ny software.
Legger ved link til video.
https://youtu.be/PraqQB0lfbU
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

daktari

Snart kommer 2.3. Masse justeringer men ikke dramatisk. Bilen må være låst. Mer enn 6 GB download. I oktober kommer 3.0 som har rekkevidde og ladeendringer, kommer først i ID5 fra fabrikk
https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/id-software-2-punkt-3-id3-id4-update-over-the-air/

Den ORURN tror de på tyske MeinID-forum står for online remote update, release notes, som car en liten sak for å klargjøre for å vise oss RN på 2.3.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ID4

Viktigste endringen er muligheter for å endre hjem knappen på skjermen til vw logo eller ditt eget flagg :) :)

Tesla88

Er det mulighet for prideflagg?

hELgenen

Sitat fra: Tesla88 på tirsdag 06. juli 2021, klokken 06:13
Er det mulighet for prideflagg?

Tviler - sikkert heller ikke støtte for det samiske. Men kanskje man senere kan last opp egne ikon man vil ha der?

daktari

Da er de igang med første pulje fra 1st movers club. Mer at det er en epost man kan sende til og mase om OTA. Har prøvd men ikke hørt noe enda, har dog ikke en 1st.

https://www.meinid.com/thread/2054-ota-2-3-die-kurzfakten/
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Fikk jaggu en liten oppdatering til i dag, men gikk superfort, så virker ikke som det var 2.3.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Erdetmulig

Interessant i forbindelse med ny versjon av SW i Oktober(kommer nok på ID4 også):

The ID 5 can charge at rates of up to 11kW from an AC device. And while Volkswagen is yet to confirm this, Autocar understands that DC charging capacity will be increased from the 125kW offered by the ID 4 to 150kW, in combination with a software upgrade that's set to go into commission before the ID 5 reaches UK showrooms. This suggest an 80% replenishment in only around half an hour from a high-powered charger.

unik42

Har for så vidt vært ryktet siden mars at ID-bilene skal få oppgradering av ladehastighet. Helt opp til 170kW er sagt.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

daktari

Håper at journalistene sjekker hvilken softwareversjon ID.5ene har når de får teste.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Nyttig informasjon fra FB:

"Dear First Movers,

We see a lot of your posts and questions regarding the updates you get in your ID.s and would like to explain the differences between them.

In our ID. models, we distinguish between the following types of Over-the-Air software updates:

• "System updates", for example the ID.Software2.3, are applied to numerous control units and basically can be seen as the operating system of your car. Previously, a workshop-visit was necessary for those updates. The ID.3 was our first model capable to receive them without visiting the workshop.

• "System In-Car Apps", for example the digital manual, legal app, etc., are pre-installed apps that perform important tasks but do not influence the behavior of your car in terms of driving, charging or safety. Those apps can be updated much more frequently because they don't require such extensive testing. This makes it easier for us to adopt to your feedback and wishes within a much shorter amount of time.

• "Navigation updates" are well-known and basically do not differ from what you may be used to in our conventional (combustion engine) cars.

While we have just started the rollout of our very first system update, the ID.Software2.3, we have yet deployed a few System In-Car Apps already. You have seen them (or soon will) in your infotainment system:

• "Digital Manual" replaced the physical manual in most countries and allows us to update the manual without having to print and send out tons of paper. They are also a prerequisite for upcoming system updates (otherwise you would have to change your physical manual at the dealer).

• "ORURN" turns the visualization of release notes (for system updates) from plain text into a HTML format including pictures and formatted fonts.

• "Background System Service" fixes a bug that has caused the notification on the availability of new System In-Car App updates to show up only once. After installing the "Background System Services" update, future notifications will come up again until you have installed the update.

PLEASE NOTE: If you have received but not yet installed the "ORURN" In-Car App, you will see the notification for it again and can now install it subsequently.

• UPCOMING: "Information for system updates" is basically the same as "ORURN" but this time we chose a more descriptive text (also in the details under "This update contains:").

Important note: The In-Car Apps do not affect the system updates. Both run independently from each other but in some cases, In-Car Apps can only be deployed to cars with the latest ID. software version.

Do you have any questions regarding the different types of updates? Please let us know in the comments below.

Best Regards,
Your Volkswagen ID. Team"
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Fikk enda en oppdatering,  denne gangen "Information for system updates" som gikk raskt å få på plass. 2.3 ikke sett enda.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA