Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny software

Startet av sk0yern, torsdag 24. juni 2021, klokken 10:10

« forrige - neste »

hELgenen

Stemmer for å fortsette å diskutere alle software endringer i bilen her - ser ikke behovet for en egen 3.0 tråd ennå.
Det er derimot litt rotete med både samme tråd for mobil app og software i bilen. Så en egen tråd for software i bilen og en annen for mobil app hadde jo gjort seg kanskje? 

ID4

We Connect Appen ble oppdatert i dag (android). Bilen fikk riktig farve. Små layout endringer. Måtte logge meg på på nytt. Ikke oppdaget noen nye funksjoner. For tidlig å si om den har blitt raskere.

unik42

Forsvant muligheten for å skru på setevarme???
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ID4

Sitat fra: unik42 på tirsdag 21. september 2021, klokken 11:02
Forsvant muligheten for å skru på setevarme???

Nei, ikke slik jeg oppfatter det. Men du kan ikke bare slå på setevarme. Du velger sone, da kommer alt av varme på i denne sonen. Se forklaring som ligger inne i arkfane i appen.

unik42

Ja, ser det nå. Det var jo en verre måte å gjør det på. Likte i grunn oversiktsbildet over bilen, skulle ønske jeg heller kunne velge vindusvarme, speilvarme, setevarme og klimatisering i det vinduet
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ID4

Sitat fra: unik42 på tirsdag 21. september 2021, klokken 13:08
Ja, ser det nå. Det var jo en verre måte å gjør det på. Likte i grunn oversiktsbildet over bilen, skulle ønske jeg heller kunne velge vindusvarme, speilvarme, setevarme og klimatisering i det vinduet

Men ser ut til å være raskere nå. Kanskje den gamle layout hadde kode som gjorde den tregere. Uansett ikke så galt nå heller. Da er det klart for å få på nye funksjoner.

daktari

Uke 40 starter 2.3 rollout til nordiske land, sier ID Furkan på YouTube, men det kan ta flere uker senere at bilen faktisk laster ned. Da er vi i Q4.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

2.3 har vel mange fått allerede i August.
Jeg fikk min for en tid tilbake

daktari

Sitat fra: hELgenen på lørdag 25. september 2021, klokken 00:51
2.3 har vel mange fått allerede i August.
Jeg fikk min for en tid tilbake
Du var 1st tester var du ikke? Sendte inn epost "I want OTA" og fikk svar tilbake?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Sitat fra: daktari på lørdag 25. september 2021, klokken 09:09
Sitat fra: hELgenen på lørdag 25. september 2021, klokken 00:51
2.3 har vel mange fått allerede i August.
Jeg fikk min for en tid tilbake
Du var 1st tester var du ikke? Sendte inn epost "I want OTA" og fikk svar tilbake?

Jeg har sendt meldingen over - fikk aldri noe svar - men forstod det slik at dette
ville gjøre at man fikk en tidligere plass i køen. Når jeg sendte min melding var 2.3 allerede rullet ut for omtrent en måned siden.
Jeg plukktet opp at andre som IKKE hadde sendt mail begynte å få den og i et desperat forsøk sendt jeg en slik mail med I want OTA. Men jeg tviler vel egentlig på at det hjalp noe ettersom jeg vet at brukere som ikke hadde sendt en slik mail fikk sin oppdatering før meg. Ellers snodig at det skal ta så lang tid å få rullet ut dette. Forstår at de sender ut en gang pr. uke - og dersom man ikke får kontakt med bilen går det nok en uke før man prøver på nytt..........og kun på 4G - ikke noe Wifi mulighet.



daktari

Jeg har sendt 3 mailer og ikke fått noe. Men ikke sett at noen har fått 2.3 uten å svare på samtykke-mailen fra VW. Samtykket burde forøvrig kunne tas i bilen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ELvin2022

Noen som har oppdatert til 2,3 og prøvd om man kan bruke kameraene på bilen selv i høy fart? Ser flere og flere biler kan det nå, og synes jeg leste et sted at det kunne man etter siste oppdatering?

Ledam

Sitat fra: ELvin2022 på søndag 26. september 2021, klokken 19:53
Noen som har oppdatert til 2,3 og prøvd om man kan bruke kameraene på bilen selv i høy fart? Ser flere og flere biler kan det nå, og synes jeg leste et sted at det kunne man etter siste oppdatering?
Fikk spørsmål om jeg ville oppgradere til siste versjon av SW for et par uker siden. Svarte bekreftende og den oppgraderte til V.2.3. Hvis du rygger først og så kjører framover så viser den bilde fra frontkamera i "ryggekamera" inntil du når 15km/t (tror jeg). Har ikke lagt merke til dette før og lurer på om det er nytt. Ellers har jeg ikke merket noen synlige forandringer.
Hva mener du med "..bruke kamera på bilen selv i høy fart?"

ELvin2022


Hva mener du med "..bruke kamera på bilen selv i høy fart?"
[/quote]
Mener at en kan ha på front/bak kamera når man kjører over 15 kmt

hELgenen

Er ingen knapp i noen menyvalg så vidt jeg kan se. Og det bør det vel være om dette skal være mulig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA