Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

El-inor

For en måned siden fikk noen av oss en melding fra Møller der de beklaget fraværet av informasjon til oss som venter på biler og avsluttet med dette:

"Vi vil takke for tålmodigheten og vet at ventetiden kan bli lang, men vi kan også love at du vil få mer direkte og relevant informasjon om bestillingen din fra oss i tiden fremover.

Vennlig hilsen
Volkswagen Norge"

At det er mulig å sende ut denne meldingen og samtidig være så totalt fraværende med informasjon om alt som tydeligvis skjer nå, er jo helt utrolig.

Likeledes, for oss som følger tråden "Ny software" her på forumet, er det sterkt betenkelig å registrere at VW går så til de grader i bleier i forhold til sine voksne konkurrenter.


- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Trond.m

#241
Verken Møller eller andre kunne vel forutse at en gal diktator skulle gå til til krig mot Ukraina. Tenker vi får sitte litt stille i båten nå og heller tenke på våre europeiske venner som kjemper en heroisk kamp i Ukraina. Da er det ikke så lett å levere i henhold til kontrakten med VW fabrikken. Regner med at situasjonen er så uoversiktlig nå at det ikke har noen hensikt å sende ut informasjon til kundene før de vet noe mer.

Dieselgubben

#242
Sitat fra: El-inor på onsdag 02. mars 2022, klokken 18:21
For en måned siden fikk noen av oss en melding fra Møller der de beklaget fraværet av informasjon til oss som venter på biler og avsluttet med dette:

"Vi vil takke for tålmodigheten og vet at ventetiden kan bli lang, men vi kan også love at du vil få mer direkte og relevant informasjon om bestillingen din fra oss i tiden fremover.

Vennlig hilsen
Volkswagen Norge"

At det er mulig å sende ut denne meldingen og samtidig være så totalt fraværende med informasjon om alt som tydeligvis skjer nå, er jo helt utrolig.

Likeledes, for oss som følger tråden "Ny software" her på forumet, er det sterkt betenkelig å registrere at VW går så til de grader i bleier i forhold til sine voksne konkurrenter.

El-inor, Mener du VW går i bleier i forhold til f.eks Nissan? Mener du at VW, slik som Løytnanten som måtte finne seg en annen hobby enn å skape drama på forum, også burde finne seg noe annet å gjøre enn å produsere biler? Mener du at VW bør få en ny sjanse og kan gjenoppstå med et annet merkenavn? Og tror du det vil hjelpe, eller vil VW bare fortsette å produsere møkk i et annet navn da det er i dennes natur å produsere møkk?

El-inor

Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 02. mars 2022, klokken 18:53
Sitat fra: El-inor på onsdag 02. mars 2022, klokken 18:21
For en måned siden fikk noen av oss en melding fra Møller der de beklaget fraværet av informasjon til oss som venter på biler og avsluttet med dette:

"Vi vil takke for tålmodigheten og vet at ventetiden kan bli lang, men vi kan også love at du vil få mer direkte og relevant informasjon om bestillingen din fra oss i tiden fremover.

Vennlig hilsen
Volkswagen Norge"

At det er mulig å sende ut denne meldingen og samtidig være så totalt fraværende med informasjon om alt som tydeligvis skjer nå, er jo helt utrolig.

Likeledes, for oss som følger tråden "Ny software" her på forumet, er det sterkt betenkelig å registrere at VW går så til de grader i bleier i forhold til sine voksne konkurrenter.

El-inor, Mener du VW går i bleier i forhold til f.eks Nissan? Mener du at VW, slik som Løytnanten som måtte finne seg en annen hobby enn å skape drama på forum, også burde finne seg noe annet å gjøre enn å produsere biler? Mener du at VW bør få en ny sjanse og kan gjenoppstå med et annet merkenavn? Og tror du det vil hjelpe, eller vil VW bare fortsette å produsere møkk i et annet navn da det er i dennes natur å produsere møkk?
Jeg har ingen formening om Nissan sitt nivå/stadium når det gjelder sw. Når det gjelder dine øvrige spørsmål så finner jeg dem underlige, forvirrende og totalt irrelevante.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Dieselgubben

Sitat fra: El-inor på onsdag 02. mars 2022, klokken 19:04
Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 02. mars 2022, klokken 18:53
Sitat fra: El-inor på onsdag 02. mars 2022, klokken 18:21
For en måned siden fikk noen av oss en melding fra Møller der de beklaget fraværet av informasjon til oss som venter på biler og avsluttet med dette:

"Vi vil takke for tålmodigheten og vet at ventetiden kan bli lang, men vi kan også love at du vil få mer direkte og relevant informasjon om bestillingen din fra oss i tiden fremover.

Vennlig hilsen
Volkswagen Norge"

At det er mulig å sende ut denne meldingen og samtidig være så totalt fraværende med informasjon om alt som tydeligvis skjer nå, er jo helt utrolig.

Likeledes, for oss som følger tråden "Ny software" her på forumet, er det sterkt betenkelig å registrere at VW går så til de grader i bleier i forhold til sine voksne konkurrenter.

El-inor, Mener du VW går i bleier i forhold til f.eks Nissan? Mener du at VW, slik som Løytnanten som måtte finne seg en annen hobby enn å skape drama på forum, også burde finne seg noe annet å gjøre enn å produsere biler? Mener du at VW bør få en ny sjanse og kan gjenoppstå med et annet merkenavn? Og tror du det vil hjelpe, eller vil VW bare fortsette å produsere møkk i et annet navn da det er i dennes natur å produsere møkk?
Jeg har ingen formening om Nissan sitt nivå/stadium når det gjelder sw. Når det gjelder dine øvrige spørsmål så finner jeg dem underlige, forvirrende og totalt irrelevante.

Unnskyld Løytnanten. Det var ikke meningen å forvirre deg så mye.

Eller som El-inor sa til Løytnantens nemesis Biggern i sin første post her på elbilforum noen få dager etter at Løytnanten tok sitt siste pust her på forumet:

"Her kan det høres ut som om en promillekontroll hadde vært på sin plass."

LMOR

#245
Sitat fra: Trond.m på onsdag 02. mars 2022, klokken 17:27
4 dager i uken stengt, eller 4 dager produksjon ?
Det blir vel hevdet at de må finne en alternativ leverandør til kabler som bruker i id.4. Men de har vel et lager som varer en tid.
4 dager i uken strengt på ubestemt tid.

Spiegel sier stenger uker eller måneder.

Laut dem ,,Spiegel" würde sich der Ukraine-Krieg aber nicht nur auf die Produktion der Hauptmarke VW auswirken. Auch Marken wie Audi, Porsche, Seat und Škoda seien hiervon unmittelbar betroffen. ,,Es wird die ganze Branche treffen", heißt es gar von einem Branchenbeobachter, den der ,,Spiegel" zitiert. Ein ,,wochen- bis monatelanger Produktionsstillstand" sei nicht auszuschließen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

El-inor

Sitat fra: Trond.m på onsdag 02. mars 2022, klokken 18:35
Verken Møller eller andre kunne vel forutse at en gal diktator skulle gå til til krig mot Ukraina. Tenker vi får sitte litt stille i båten nå og heller tenke på våre europeiske venner som kjemper en heroisk kamp i Ukraina. Da er det ikke så lett å levere i henhold til kontrakten med VW fabrikken. Regner med at situasjonen er så uoversiktlig nå at det ikke har noen hensikt å sende ut informasjon til kundene før de vet noe mer.
Jo mer uoversiktlig situasjonene er jo større behov for informasjon, vil nok de fleste kommunikasjonseksperter si - om så bare for å melde at situasjonen er uoversiktlig.

Med den meldingen Møller sendte oss for en måned siden innrømmet de sin mangel på profesjonalitet når det gjelder informasjonsformidling til sine kunder. At det fortsatt er totalt tyst fra den fronten bekrefter jo bare at man intet har lært.

Jeg forstår imidlertid at Møller har en forsvarshær på dette forumet som kan måle seg med dem vi finner i den krigen som Trond.m refererer til som unnskyldning for den informasjonen som uteblir.
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

thomas1973

Jeg bestilte GTX i begynnelsen av Juni ifjor og har np fått beskjed om at denne ikke kan leveres før "til høsten", hva nå enn det betyr. Merker at jeg nå fullstendig begynner å miste tålmodigheten og for første gang begynner jeg å vurdere muligheten for å se på andre biler.

Jeg har fått beskjed om at bilen "kan leveres før" dersom jeg fjerner førerassistentpakke+. Helt håpløst uansett  >:(

igniztion

Ser man på antall elbiler andre merker leverer ut, er det neppe bedre å velge noe annet, med unntak av Tesla da. De viser en enorm smidighet når det kommer til forsyningsproblemer og finner alternative løsninger.

Forsyningsproblemene i verden er meget synlige også i IT-bransjen, der det kan være store problemer med å skaffe riktig hardware.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Carboy

Men også Tesla har levering først fra august nå.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Daniel_0007

Sitat fra: Carboy på torsdag 03. mars 2022, klokken 13:18
Men også Tesla har levering først fra august nå.

Står fortsatt mai når man velger hvit eller svart bil på tesla sin nettside.
Model 3 2019 LR Rwd

ELvin2022

Sitat fra: thomas1973 på torsdag 03. mars 2022, klokken 10:39
Jeg bestilte GTX i begynnelsen av Juni ifjor og har np fått beskjed om at denne ikke kan leveres før "til høsten", hva nå enn det betyr. Merker at jeg nå fullstendig begynner å miste tålmodigheten og for første gang begynner jeg å vurdere muligheten for å se på andre biler.

Jeg har fått beskjed om at bilen "kan leveres før" dersom jeg fjerner førerassistentpakke+. Helt håpløst uansett  >:(

Jeg bestillte også i juni. Har ikke hørt noe annet enn at den står i chekpoint 7 (siden desember) men hvis tilfellet er at man må vente helt til høsten igjen, i beste fall. Så tror jeg nok at jeg kommer til og avbestille og kjøpe noe annet...

El-inor

Sitat fra: ELvin2022 på torsdag 03. mars 2022, klokken 15:20
Sitat fra: thomas1973 på torsdag 03. mars 2022, klokken 10:39
Jeg bestilte GTX i begynnelsen av Juni ifjor og har np fått beskjed om at denne ikke kan leveres før "til høsten", hva nå enn det betyr. Merker at jeg nå fullstendig begynner å miste tålmodigheten og for første gang begynner jeg å vurdere muligheten for å se på andre biler.

Jeg har fått beskjed om at bilen "kan leveres før" dersom jeg fjerner førerassistentpakke+. Helt håpløst uansett  >:(

Jeg bestillte også i juni. Har ikke hørt noe annet enn at den står i chekpoint 7 (siden desember) men hvis tilfellet er at man må vente helt til høsten igjen, i beste fall. Så tror jeg nok at jeg kommer til og avbestille og kjøpe noe annet...

Er det ikke u-lurt å avbestille når du kan tjene >50k ved å flippe den videre når den kommer?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

Electric cars in Norway


Sitat

Er det ikke u-lurt å avbestille når du kan tjene >50k ved å flippe den videre når den kommer?

Enig :+1: men tenk om markedet snur og kjøpere ikke vil betale mer enn butikkprisen? Men med dagens chips micro brikker mangler og laaaaange forsinkelser "på nesten alt som ikke trekkes opp manuelt med fjær :D" så er det vil liten sansynligvis at det skjer..

daktari

Sitat fra: igniztion på torsdag 03. mars 2022, klokken 11:51
Ser man på antall elbiler andre merker leverer ut, er det neppe bedre å velge noe annet, med unntak av Tesla da. De viser en enorm smidighet når det kommer til forsyningsproblemer og finner alternative løsninger.

Forsyningsproblemene i verden er meget synlige også i IT-bransjen, der det kan være store problemer med å skaffe riktig hardware.
De fjernet usb-kontakter uten å si fra til kundene så man får et hull men ingen lader. Jeg synes alle er like dårlige.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA