Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: daktari på torsdag 03. mars 2022, klokken 22:56
De fjernet usb-kontakter uten å si fra til kundene så man får et hull men ingen lader. Jeg synes alle er like dårlige.
Det ble ettermontert da, forskjell på å være uten usb lader og være uten ledningsnett...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Krokstein

Jeg kikket på regnr oversikten for å se hvor mange id.4 gtx som er registrert i 2022. Riktignok er det tidlig på året enda, men jeg finner bare 4 stykker!!!! Kan dette være riktig? Uten å vite hvor stor ordrereserven er så lurer jeg jo litt på hvor lang tid det kommer til å ta før man er ajour?
ID.4 GTX

ihaal

Noen som har fått indikert når levering på GTX er hvis man bestiller i dag?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

thomas1973

Bestille idag sier du? vil tippe at de gir deg en dato up på våren neste år men jeg har fullstending mistet tilliten til VW på leveringsdatoer.

Jeg bestilte i begynnelsen av Juni ifjor og nå antydes det høsten 2022 selv om den første datoen jeg fikk oppgitt var høsten 2021....

ELvin2022

Sitat fra: thomas1973 på fredag 11. mars 2022, klokken 15:14
Bestille idag sier du? vil tippe at de gir deg en dato up på våren neste år men jeg har fullstending mistet tilliten til VW på leveringsdatoer.

Jeg bestilte i begynnelsen av Juni ifjor og nå antydes det høsten 2022 selv om den første datoen jeg fikk oppgitt var høsten 2021....

Har du fått bekreftet om din er satt i produksjon eller ikke? Bare lurer da jeg bestillte på samme tid. Min er på checkpoint 7

El-inor

Sitat fra: ELvin2022 på fredag 11. mars 2022, klokken 15:34
Sitat fra: thomas1973 på fredag 11. mars 2022, klokken 15:14

Da står din godt parkert ved siden av min på samme checkpunkt. Jeg bestilte 21.05.2021. Først var det covid, så var det halvledere, når er det ledningsnett fra Ukraina som mangler. Hva blir det neste mon tro?

Har du fått bekreftet om din er satt i produksjon eller ikke? Bare lurer da jeg bestillte på samme tid. Min er på checkpoint 7
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

biggern

Sitat fra: Krokstein på fredag 04. mars 2022, klokken 16:05
Jeg kikket på regnr oversikten for å se hvor mange id.4 gtx som er registrert i 2022. Riktignok er det tidlig på året enda, men jeg finner bare 4 stykker!!!! Kan dette være riktig? Uten å vite hvor stor ordrereserven er så lurer jeg jo litt på hvor lang tid det kommer til å ta før man er ajour?

Bare på Finn er det nå 24stk. Og av de indikerte registrerte 9650 stk tror jeg at det er nok en del flere. Mye forsinkelser er jo basert på valgte pakker og dessverre alt det som skjer nå. Dessverre blir jo de på Finn nå lagt en høyere pris på.

El-inor

Sitat fra: biggern på fredag 11. mars 2022, klokken 16:46

Dessverre blir jo de på Finn nå lagt en høyere pris på.

Hvorfor er det "dessverre"?

biggern

Sitat fra: El-inor på fredag 11. mars 2022, klokken 17:01
Sitat fra: biggern på fredag 11. mars 2022, klokken 16:46

Dessverre blir jo de på Finn nå lagt en høyere pris på.

Hvorfor er det "dessverre"?

Vel, det er jo erfaringer på tilbud/etterspørsel og tilgjengelighet.
Hvor lenge situasjonen varer i Ukraina osv., vet jo ingen,.
Mao stopper jo det meste opp hos de produsentene, som har underleverandører ifra disse områder.
"Dessverre" var ment for de som har ventet og ble informert antatt levering for lenge siden eller de som ikke ønsker å stå i en 2 års forventet leveringstid og sjekker på Finn.

Trond.m

Nå melder vel BMW at fabrikken starter igjen. De kjøper vel også kabelsett fra Leoni. Antar at Leoni har andre fabrikker som kan avhjelpe situasjonen i Ukraina.

Paasan

Fikk beskjed 23.12.21 at bilen min var ferdig sammensatt, og i ferd med å bli utmeldt fra fabrikken. Videre ble jeg meddelt at i sjeldne tilfeller ble biler satt på lager i Tyskland for ettermontering av deler. Har enda ikke hørt noe mer angående bilen.... Bestilte bil sommeren 21, i slutten av juni mener jeg.

Krokstein

Er de i ferd med å lage nye definisjoner oå "ferdig sammensatt"? Kan jo ikke både være ferdig og samtidig bli satt på lager for ettermontering av deler
ID.4 GTX

El-inor

Sitat fra: Krokstein på lørdag 12. mars 2022, klokken 23:41
Er de i ferd med å lage nye definisjoner oå "ferdig sammensatt"? Kan jo ikke både være ferdig og samtidig bli satt på lager for ettermontering av deler

Forståelig at VAG-aksjen nå omsettes på samme nivå som den gjorde for 5 år siden. En slik opphoping av uferdige biler på lager må jo nødvendigvis få katastrofale følger for selskapets resultater.

ELvin2022

Ferdig sammensatt men ikke ferdig  :o

SurSnasen

Jeg alene kjenner 3 stykker som har fått hver sin splitter nye GTX i februar, så jeg tviler sterkt på at det bare er/var 4 stk GTX registrert i 2022. 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA