Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

LMOR

Bare til å ignorere det.
Men vi bør alle prøve å bidra konstruktivt.
Det er ellers kun sagt at en kjøper bil til andre, ikke at det betyr at de ikke skal betale. (Nå er det for så vidt heller ikke noen registrering av arv lengre heller)
Men som Trond.m, så er det en viktig grunn til at jeg har kjøpt mange elbiler. At jeg gjennom nett og forum setter meg inn i hvilken bil som passer best til forskjellige behov.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Krokstein

Sitat fra: ELvin2022 på fredag 04. februar 2022, klokken 15:23
Da kom mailen fra Volkswagen der de innrømmer at vi har fått lite og dårlig informasjon ang levering. Og de lover at informasjonen skal ble bedre en tettere fremover, både fra fabrikk og selger 👍🏻
Jeg har fremdeles ikke fått noen melding fra vw ala det som nevnes her - eller noe som helst annet forsåvidt. Er det slik at "alle" andre får tilsendt noe eller er de fleste i samme båt som meg? Det har passert den tiden hvor de opprinnelig estimerte at bilen skulle vært levert - men den er fremdeles helt i det blå. Det vet jeg fordi jeg selv må kontakte forhandler for å spørre om status. De tar ikke noe initiativ. Jeg skjønner at de har mange i kø, men de har vel epost adressen til alle sammen så spesielt vanskelig burde det jo ikke være å komme med noen meldinger.
ID.4 GTX

ELvin2022

Jeg har heller ikke hørt noe etter at den mailen ble sendt ut.. 

Krokstein

Men du fikk ihvertfall den mailen da...jeg fikk ikke den heller
ID.4 GTX

biggern

Sitat fra: LMOR på tirsdag 15. februar 2022, klokken 10:42
Bare til å ignorere det.
Men vi bør alle prøve å bidra konstruktivt.
Det er ellers kun sagt at en kjøper bil til andre, ikke at det betyr at de ikke skal betale. (Nå er det for så vidt heller ikke noen registrering av arv lengre heller)
Men som Trond.m, så er det en viktig grunn til at jeg har kjøpt mange elbiler. At jeg gjennom nett og forum setter meg inn i hvilken bil som passer best til forskjellige behov.

Nei, men barna må informere i selvangivelsen mottak av forskudd på arv på over 100k slik at staten vet hvor det kommer fra. :)

LMOR

Det gjelder vel nå alle typer innbetalinger på konto. Ikke bare arv.
Men nå betyr ikke det å kjøpe bil til noen i slekta at de får den gratis, men at de overlater bilkjøp til noen som har gjort det før og vet hva som passer.

biggern

Bare for å avklare.
Samtalen gikk kun på å overføre eksisterende bil som arv til en av barna, ved mottak av ny bil

Randaberg

Sitat fra: Krokstein på fredag 25. februar 2022, klokken 18:28
Men du fikk ihvertfall den mailen da...jeg fikk ikke den heller

Fikk mail, med beskjed om at selger skulle ringe meg forrige uke.
Har leveringsdato mai, men bilen står ennå i "Bestilt" i app´en. Begynner å lure på om jeg får bilen i år, men også om jeg får noen info i år  ;D

bitbrat

Sitat fra: Randaberg på mandag 28. februar 2022, klokken 20:04
Har leveringsdato mai, men bilen står ennå i "Bestilt" i app´en. Begynner å lure på om jeg får bilen i år, men også om jeg får noen info i år  ;D

For en litt uinnvidd med 8mnd venting uten noe progresjon - hvilken app er dette?

Sent from my iPhone using Tapatalk

ELvin2022

Jeg har fått høre fra vw  at appen ikke funker enda...

ELvin2022

Sitat fra: bitbrat på mandag 28. februar 2022, klokken 20:22
Sitat fra: Randaberg på mandag 28. februar 2022, klokken 20:04

For en litt uinnvidd med 8mnd venting uten noe progresjon - hvilken app er dette?

Mitt bilhold appen

SveinJ

Nå stenges fabrikkene som produserer ID.3 og 4 noen dager, siden de ikke får deler fra underleverandører i Ukraina og Russland. Leveringstiden fremover er nok sikkert utsatt for forsinkelser.
2021 VW i.d4 Max Honey yellow,
2025 VW ID.4 4-Motion Excl. Costa Azul

Trond.m

Fikk beskjed om at noen dager stengning nå er endret til stengt til uke 13 😢

LMOR

Og andre melder om 4 dager i uken på ubestemt tid.
Samtidig med at ingen biler med førerassistent+ blir bekreftet produksjonsdato før 2. halvår 2022, samme med de som er ferdig og som venter på delene fra Ukraina.

Trond.m

4 dager i uken stengt, eller 4 dager produksjon ?
Det blir vel hevdet at de må finne en alternativ leverandør til kabler som bruker i id.4. Men de har vel et lager som varer en tid.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA