Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fremgangsmåte for å kreve omlakkering

Startet av thebadger, tirsdag 06. april 2021, klokken 21:20

« forrige - neste »

Trultefan

#45
Fikk avslag på disse skadene av tesla idag:
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Tom

Steinsprut har vel aldri vært noe garanti sak om det er på panseret på bilen...så samme greia sko det vel være her og vel..

Ingeniøren

#47
Sitat fra: Tom på fredag 30. september 2022, klokken 21:36
Steinsprut har vel aldri vært noe garanti sak om det er på panseret på bilen...så samme greia sko det vel være her og vel..

Problemer er da at bilen ikke kan brukes i Norge - den er ikke designet for det pga utformingen, manglende beskyttelse og feil lakk på stedet - en klar fabrikasjonsfeil etter mitt syn. Det er bare å se hvordan de har gjort det på model Y  - grunn nok til å ikke slippe denne saken så lett.

Hva som ikke tåler dagens lys litt lenger ned under tykke møkk lag kan man bare ha mareritt om... Men de har tilsynelatende gjort en god behandling av stålet før lakkering, det skal de ha kred for, så det holder vel en stund allikevel.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Handyman

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 01. oktober 2022, klokken 09:10
Sitat fra: Tom på fredag 30. september 2022, klokken 21:36
Steinsprut har vel aldri vært noe garanti sak om det er på panseret på bilen...så samme greia sko det vel være her og vel..
...en klar fabrikasjonsfeil etter mitt syn. Det er bare å se hvordan de har gjort det på model Y  - grunn nok til å ikke slippe denne saken så lett.
Det er en designsvakhet/-feil og antakelig ikke feil i fabrikasjonen. En "ingeniør" bør vite at det er svært stor forskjell på disse to ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Trultefan

Forventet egentlig dette svaret. Har hatt noen biler fra andre merker tidligere der disse skadene ikke har oppstått.

Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

SHill

Sitat fra: Trultefan på fredag 30. september 2022, klokken 16:16
Fikk avslag på disse skadene av tesla idag:

Fikk du fikset skaden, og eventuelt hva kostet det?

Har samme problem med min model 3 med fabrikkmontert skvettlapper som gnisser mot lakke,

filtvet

Har lagt på folie på min for å beskytte, samt bedre settlapper.

Men Tesla burde utbedret dette på goodwill. De må da tape masse kunder i fremtide på å fremstå så vanskelige?

Blir ihvertfall min første og siste tesla. Men fremst pga all fantombremsingen.

snakkesalig

Sitat fra: filtvet på torsdag 24. november 2022, klokken 08:40
De må da tape masse kunder i fremtide på å fremstå så vanskelige?

Tesla har vært "vanskelige" siden 2013, men de ser ikke ut til å lide noen nød av den grunn.

filtvet

Men plutselig stopper det, til de blir for arrogante. Se feks Nokia, Blackberry etc. Gode den gang men nå glemt.

Handyman

Sitat fra: filtvet på torsdag 24. november 2022, klokken 14:44
Men plutselig stopper det, til de blir for arrogante. Se feks Nokia, Blackberry etc. Gode den gang men nå glemt.
Problemet for Nokia var vel først og fremst mangel på innovasjon, og at de ikke tok Apple seriøst.
I denne sammenhengen bør man nok heller sammenlikne Tesla med Apple.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Sitat fra: Handyman på torsdag 24. november 2022, klokken 21:56
Sitat fra: filtvet på torsdag 24. november 2022, klokken 14:44
Men plutselig stopper det, til de blir for arrogante. Se feks Nokia, Blackberry etc. Gode den gang men nå glemt.
Problemet for Nokia var vel først og fremst mangel på innovasjon, og at de ikke tok Apple seriøst.
I denne sammenhengen bør man nok heller sammenlikne Tesla med Apple.
Eller Kodak med Toyota, kanskje bedre sammenligning.
Kodak var jo sykt store, alle brukte dem, alle visste hva det var.
Når folk tok bilder var det "kodak moment".

De lagde også digitalkamera, men fant ut at de ikke ville satse den veien.
Litt samme med Toyota, veldig stort firma, er egentlig i mot elbiler og lobbyerer mot dem.
Lager så compliancebil som de egentlig ikke vil selge.

filtvet

Tror Toyta overlever mye lenger en tesla.

Tesla er 100% Musk og hvis han hadde klart å holde kjeft noene ganger og konsentrert seg om å lage gode biler + ha god service så kunne det sikkert gått bra.

Hideyowife

Vi har fått lakk skade i alle dører på vår bil. Døra skrubber mot bilen hver gang dørene lukkes så det blir riper i "dørkarmene". Tesla nekter å utbedre det og sier at pakningen kan skrubbe sånn og at det er vanlig at det blir riper hvis vi ikke vasker pakningene ofte... Så inntil videre har jeg ikke kranglet på det, men syns det er ganske latterlig å svare meg at dette er "by design" og ikke en produksjonsfeil/svakhet. De tilbød seg å se på dørenes justering kostnadsfritt...
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Handyman

Sitat fra: Hideyowife på fredag 25. november 2022, klokken 08:46
Vi har fått lakk skade i alle dører på vår bil. Døra skrubber mot bilen hver gang dørene lukkes så det blir riper i "dørkarmene". Tesla nekter å utbedre det og sier at pakningen kan skrubbe sånn og at det er vanlig at det blir riper hvis vi ikke vasker pakningene ofte... Så inntil videre har jeg ikke kranglet på det, men syns det er ganske latterlig å svare meg at dette er "by design" og ikke en produksjonsfeil/svakhet. De tilbød seg å se på dørenes justering kostnadsfritt...
På bakdørene er det jo en en kjent sak (Tesla Kr.sand la på folie der for meg (gratis)), men hvor er dette stedet på fordørene?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

heiho

Sitat fra: Handyman på fredag 25. november 2022, klokken 10:46
På bakdørene er det jo en en kjent sak (Tesla Kr.sand la på folie der for meg (gratis)), men hvor er dette stedet på fordørene?
[/quote]

Er et lite punkt i dørkarmen noen cm under b stolpen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA