Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: MG Marvel R Electric  (Lest 10987 ganger)

Radial

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: MG Marvel R Electric
« Svar #75 på: Onsdag 12. Januar 2022, klokken 16:49 »
Virker som det er lite engasjement på forumet rundt denne bilen. Hvorfor det? Noen som har fått sin og vil dele sine erfaringer så langt?

Selv synes jeg det ser ut som man får mye bil for pengene.

Hvilke alternative familiebiler til 450 000,- kan man vurdere?

Hvis du ikke må ha 4x4, så er det en jungel av biler.
Hele MEB familien (med ~60kwh Batteri), Kia EV6, Kia eNiro, ikke minst MG5 når den kommer MG ZS er joggu ingen dårlig kandidat den heller, med mye plass vs størrelse.

Så alternativene til Marvel er mange, men med en gang du skal ha 4x4 så er den i utgangspunktet rimelig... Helt til du ikke har 4x4 i revers 🤭
- 2021 Tesla Y, LR
- 2020 MG ZS EV

1000kwh

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: MG Marvel R Electric
« Svar #76 på: Onsdag 19. Januar 2022, klokken 09:37 »
Virker som det er lite engasjement på forumet rundt denne bilen. Hvorfor det? Noen som har fått sin og vil dele sine erfaringer så langt?

Selv synes jeg det ser ut som man får mye bil for pengene.

Hvilke alternative familiebiler til 450 000,- kan man vurdere?

Hvis du ikke må ha 4x4, så er det en jungel av biler.
Hele MEB familien (med ~60kwh Batteri), Kia EV6, Kia eNiro, ikke minst MG5 når den kommer MG ZS er joggu ingen dårlig kandidat den heller, med mye plass vs størrelse.

Så alternativene til Marvel er mange, men med en gang du skal ha 4x4 så er den i utgangspunktet rimelig... Helt til du ikke har 4x4 i revers 🤭
Har tenkt litt på dette med AWD i revers og det er jo egentlig helt idiotisk. Hvis man feks står i en bakke mot en vegg eller hva som helst så er man jo totalt hjelpesløs med MG sin AWD løsning.

Man får jo halv firhjulsdrift. Det merkeligste og mest jalla systemet jeg har hørt om.