Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG Marvel R Electric

Startet av Daniel_0007, tirsdag 16. mars 2021, klokken 14:02

« forrige - neste »

Radial

Marvel R og EHS (hybrid) går nok ikke inn på noen særlige salgslister. For sært for mange.

Men nye ZS (spesielt med mindre batteri), og MG5 vil nok ta ett greit jafs i markedet når de kommer. Ikke noe bullshit, har alt det du trenger og er lett å like.

- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

1000kwh

Jeg har blitt litt mer gira på Marvel. Skal prøvekjøre. Rimelig AWD og jeg liker MG.

batterimannen

At Kia har 7 års garanti blir ofte trukket frem som argument her inne på forumet, men det blir i mindre grad brukt som argument for MG sine modeller (og Fiat 500e). Er det at MG ikke har nådd ut med at de har 7 års garanti?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

vinterdekk

Tror nok at folk har fått det med seg. Men Kia har vært importert til Norge siden 1994 og MG leverte ut ZS EV fra 2019/2020. Det tar tid å bygge opp ett positivt inntrykk.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

jman76

Meget velkjørende bil. Svært god fremkommelighet på vinterføre i D, men det kan være greit å være klar over at denne bilen i 4 wd-versjon ikke trekker på alle fire i revers.

Mateusz

Sitat fra: jman76 på torsdag 09. desember 2021, klokken 22:11
Meget velkjørende bil. Svært god fremkommelighet på vinterføre i D, men det kan være greit å være klar over at denne bilen i 4 wd-versjon ikke trekker på alle fire i revers.
Har du prøvd vintermode? Gir den modus noe ekstra i vinter?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

jman76

Jeg testet i en særdeles bratt og snødekt bakke her jeg bor. Fremover drar den helt topp, og jeg hadde nok bilen i vintermodus. Men akkurat for mine lokale forhold er det faktisk kjipt å ikke kunne rygge med de samme egenskapene. Det er mye vekt som skal flyttes. For de aller fleste vil den nok være en god vinterbil.

Radial

Sitat fra: jman76 på torsdag 09. desember 2021, klokken 22:11
Meget velkjørende bil. Svært god fremkommelighet på vinterføre i D, men det kan være greit å være klar over at denne bilen i 4 wd-versjon ikke trekker på alle fire i revers.

Merkelig greier, må være feil med bilen eller software?
Er jo gjerne når man rygger man absolutt trenger awd, særlig med noe på kroken.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

jman76


vinterdekk

Er det bakhjul eller framhjul på bilen den bruker når man rygger med AWD utgaven?
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Radial

- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Mr Oizo

Sitat fra: vinterdekk på fredag 10. desember 2021, klokken 19:21
Er det bakhjul eller framhjul på bilen den bruker når man rygger med AWD utgaven?
Det er nok bakhjul da bilen er konstruert som en RWD fra bunn av.

jman76

Sitat fra: Radial på fredag 10. desember 2021, klokken 20:50
Sitat fra: jman76 på fredag 10. desember 2021, klokken 19:00
Bilen er konstruert slik.

Kineserene har noen merkelige logiske brister.

Jeg tipper den norske importøren samtykker i denne uttalelsen.

Leitf

Virker som det er lite engasjement på forumet rundt denne bilen. Hvorfor det? Noen som har fått sin og vil dele sine erfaringer så langt?

Selv synes jeg det ser ut som man får mye bil for pengene.

Hvilke alternative familiebiler til 450 000,- kan man vurdere?

Moas

Sitat fra: Leitf på onsdag 12. januar 2022, klokken 12:49
Virker som det er lite engasjement på forumet rundt denne bilen. Hvorfor det? Noen som har fått sin og vil dele sine erfaringer så langt?

Selv synes jeg det ser ut som man får mye bil for pengene.

Hvilke alternative familiebiler til 450 000,- kan man vurdere?
Kult hvis noen gidder å prøvekjøre og gi oss en ærlig rapport
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA