Elbilforum.no

Bilmerker => MG => Marvel R => Emne startet av: Daniel_0007 på Tirsdag 16. Mars 2021, klokken 14:02

Tittel: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Daniel_0007Tirsdag 16. Mars 2021, klokken 14:02
Moderator får lage et underforum og flytte denne posten dit.

Men her er litt info, er vel kun e-tron s som kan fåes med 3 motorer som er til salgs pr idag?

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54807
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: StikkkontaktTirsdag 16. Mars 2021, klokken 19:22
Om Marvel R får samme vekslingskurs på Yuan som man bruker på MG ZS EV så blir prisen fra 380.000 til 450.000 kr.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: MateuszOnsdag 17. Mars 2021, klokken 08:55
Blir en suksess hvis prisen blir riktig. Fra 350 tusen for en komfort modell og fra 400 for en luxury utgave?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: PauliOnsdag 17. Mars 2021, klokken 10:19
Enig med dere, da er den absolutt relevant for meg. Jeg kan bare ikke forstå at den har under 400 liter bagasjerom? Så på youtube en bil som stod i Kina, synes det så større ut.

Da vurderer jeg nesten Mg5 isteden og sparer mellomlegget i aksjefond til f.eks. Model Y kommer på bruktmarkedet til en fornuftig pris.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: nilkaOnsdag 17. Mars 2021, klokken 15:52
Er enig i at det ser rart ut med dette veldig lille bagasjerommet. 48 cm lenger og 10 cm breiere enn en Hyundai kona men samma størrelse på bagasjerommet virker tåpelig.

Det skal sies at jeg har sett et par videoer fra Kina. Jeg kan ikke kinesisk men når de står der og prater spretter tallene 650 og 880 opp mens de gestikulerer inne i bagasjerommet noe som kan minne om høyden til nakkestøtte og helt opp til taket. Og det så jo ut som mye mer plass enn kona så lov å håpe det er noen bom i kommunikasjonen her.
For med bagasjerom som ZS ev eller større blir nok detta kjøp. Med rom som Hyundai kona blir det nok noe annet.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: ComoTorsdag 18. Mars 2021, klokken 14:36
Tror det stemmer med 350 liter (1:23). Skyldes det høye gulvet i bagasjerommet. Det er heller ikke særlig plass under gulvet ser det ut til (1:31). Kanskje de skule satset på kun 1 motor bak  :P
https://www.youtube.com/watch?v=cB4n38e7MUM&ab_channel=ChinaAutohome
Mener jeg leste et sted at det kun er bakhjulstrekk versjonen som har 150l frunk.

Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: anorwayſøndag 04. April 2021, klokken 09:27
Kanskje administartor bør opprette et eget "Underforum" for denne modellen?

Nå begynner den jo å nærme seg, har meldt meg på interesseliste hos BNH for reservasjon osv.

Ser veldig spennende ut, spent på pris.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Amossſøndag 04. April 2021, klokken 09:59
Kanskje administartor bør opprette et eget "Underforum" for denne modellen?


Dersom man ønsker det bør man kanskje spørre på "elbil.no og elbilforumets nettsider" (https://elbilforum.no/index.php?board=15.0).
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: PallenTorsdag 15. April 2021, klokken 08:52
Bilen skal vel være tilgjengelig i mai om jeg ikke husker feil, om det stemmer er d snart på tide at de kommer m med priser på bilen.... Hvis de vil være i nærheten av 1500-2000 solgte biler i året som er målet, så må de nok legge seg et godt stykke under andre merker -spent på prisen på denne og MG5 :) Noen som har hørt noen rykter fra forhandlere?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: TjafsarenTorsdag 15. April 2021, klokken 12:00
Rykter i form av at de håpte ferdig registrert med hengerfeste og vinterdekk til max 480’
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: jman76Torsdag 15. April 2021, klokken 13:42
Jeg tror prisen på Marvel R vil starte på 399.000. Stasjonsvogna 299.000.
Da blir dette to nye suksesser for MG. Hvis de igjen lykkes med NCAP, og det bør de vel nå fikse greit med erfaringene fra ZS EV.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: MoasTorsdag 15. April 2021, klokken 14:48
Jeg tror prisen på Marvel R vil starte på 399.000. Stasjonsvogna 299.000.
Da blir dette to nye suksesser for MG. Hvis de igjen lykkes med NCAP, og det bør de vel nå fikse greit med erfaringene fra ZS EV.
Jeg tipper du har rett + frakt og omkostninger :)

Det som blir spennende er hvor mange biler de kan levere i år/til sommeren.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: PallenTorsdag 15. April 2021, klokken 20:08
Hvis prisen blir 480k m alt ferdig på veien, så tror ikke jeg dette blir en suksess. Da er er for lite forskjell mot konkurentene... drøyt m 200k fra zs og opp t marvel R, men vi får se :)
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: MateuszFredag 16. April 2021, klokken 07:41
Ja, tror det samme. Marver R må koste 50-100 tusen mindre enn konkurrentene (ID4...) for å lykkes.
Og MG5 må koste maks ca. 300 tusen.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: anorwayſøndag 06. Juni 2021, klokken 10:01
Det reklameres med i Norge: "Helt nye MG Marvel R Electric - Kommer i mai 2021"

Noen som har sett noe mer av denne?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: MyMuffinMandag 07. Juni 2021, klokken 13:19
Det reklameres med i Norge: "Helt nye MG Marvel R Electric - Kommer i mai 2021"

Noen som har sett noe mer av denne?

Helt tyst så vidt jeg kan se. Håper de annonserer den snart med pris, virker jo som en spennende bil.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: nilkaTirsdag 08. Juni 2021, klokken 10:40
Snakka litt med noen folk og bilen er forsinket med begrunnelse i chipmangelen som hele verden står ovenfor. Men de håper å slippe informasjon i løpet av sommeren og å kunne starte leveringer sensommeren/tidlig høst.
Er absolutt en spennende bil men sliter fortsatt med å skjønne tankene bak så lite bagasjerom.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkTirsdag 08. Juni 2021, klokken 16:28
Kan hende bakseteplassen bare har blitt gitt større prioritet? Virker som at kineserne prioriterer litt annerledes når de designer bilene, i og for seg forståelig med stort hjemmemarket.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: AknedudeTorsdag 10. Juni 2021, klokken 19:48
Kommer først til november.  >:(
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: knuteOnsdag 16. Juni 2021, klokken 08:41
Kommer først til november.  >:(

Hva er kilden til den infoen?

Selv har jeg ikke sett eller hørt et pip siden de digitale lanseringsgreiene som kom for 2 måneder siden (16. mars).
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Daniel_0007Mandag 21. Juni 2021, klokken 13:51
Ser ut som kom litt mer info idag

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/zgvqqw/lanserer-ny-mg-elbil-i-norge-med-firehjulsdrift-og-hengerfeste

Fullt utstyrt 4x4 bil rundt 420 000, billigere enn id4 gtx men burde vel vært under 400 000, 70kw maks ladefart er for dårlig i 2021 og
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: anorwayMandag 21. Juni 2021, klokken 13:56
Konfigurator klar på norske nettsidene: https://mgmotor.eu/nn-NO/model/marvel-r
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: PhucMandag 21. Juni 2021, klokken 15:54
Teaser video fra MG: https://youtu.be/5wF4uxBqMEI

Litt info i denne videoen også fra mars:
https://www.youtube.com/watch?v=8Ca3fv9e9tk
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkMandag 21. Juni 2021, klokken 19:00
Hmm.. 453-478 kg lastekapasitet er jo mindre enn min nåværende bil (481 kg, Niro).
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: PhucMandag 21. Juni 2021, klokken 20:00
357L bagasjerom var skuffende lite og gjør denne uaktuell dessverre.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: knuteMandag 21. Juni 2021, klokken 20:06
70kw maks ladefart er for dårlig i 2021 og

70 kW er noe tek.no har regnet seg fram til som snitteffekt gitt at 5% til 80% tar 40 minutter.
MG selv sier 90 kW som maks på markedsføringssiden.

Sitat
I tillegg til økt batterikapasitet er ladekapasiteten også forbedret. En 3-fase 11 kW innebygd lader støtter raskere AC-lading (vekselstrøm), og lading på opptil 90 kW gjør at batteriet kan lades opp til 80 % (temperaturavhengig) på rundt 40 minutter.

Nå er ikke det i seg selv så veldig viktig synes jeg, det som mer interresant er ladekurven.
Håper den er (mye) flatere enn det jeg har på min ZS.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkMandag 21. Juni 2021, klokken 21:33
Ser ut som kom litt mer info idag

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/zgvqqw/lanserer-ny-mg-elbil-i-norge-med-firehjulsdrift-og-hengerfeste

Fullt utstyrt 4x4 bil rundt 420 000, billigere enn id4 gtx men burde vel vært under 400 000, 70kw maks ladefart er for dårlig i 2021 og

Tja, MG er mer all exclusive hvor man bruker mest tid på å vurdere fargevalget. Mens VW har tilbehørspakker som inneholder basis ting som ryggekamera og lignende, da blir grunnmodellen fort dyrere.

Dette er også «andre generasjon» MG bil i Europa så kan hende den kommer med noen færre quirks enn noen av de andre nykommerne. MG er en Joker, det kan bli en god suksess selv om konkurrentene i familiefar segmentet kan være teknisk bedre.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: hELgenenMandag 21. Juni 2021, klokken 21:41
Spennende bil - spesielt interiøret synes jeg er lovende.
Det som trekker ned er jo batteriet - det er akkurat litt for lite.
Har sett en av billig bilen til MG - det ser jo ut som det er mye bil for pengene.
Og jeg vil jo tro at denne bilen er et hakk opp - både med opplevd og reell kvalitet.
Snart kommer Nio også - blir nesten litt nervøs av alle de nye modellene og merkene som dukker opp.
Hva er bra, hva er mindre bra og hvor langsiktig er de enkelte merkene.
Frister veldig å bare dunke i en bestilling for å se hva som egentlig skjuler seg bak det ytre...
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: jman76Mandag 21. Juni 2021, klokken 23:30
Enig i at den er spennende, men tror ikke MG lykkes veldig godt hvis de legger seg så tett på ID.4 i pris, med så lite bagasjerom, lav hengervekt og potensielt lavere ladehastighet.

Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: turfsurfTirsdag 22. Juni 2021, klokken 06:52
Kort rekkevidde, liten bagasjeplass, lav ladefart. Alt tilsier en lavbudsjettbil, og det er vel slik den er priset og.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkOnsdag 23. Juni 2021, klokken 18:16
Etter å ha studert utstyrslisten, må jeg si at dette virker å være svært mye for pengene. Eneste «må ha» som jeg ikke finner noe om er ryggekamera på comfort-utgave, men ellers har luxery alt som er kjekt (utenom 4x4, hengerfeste og vinterhjul).

Havner nok mest utenfor interesse kortlisten pga. liten parkeringsplass og ikke så mye pga bilen..  :P
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: RosstopherOnsdag 23. Juni 2021, klokken 18:30
Er det bare meg eller er det litt rare specs på denne? Lite effekt, "kort" rekkevidde og lav ladefart, men tre motorer og to-trinns girkasse? Hva skal man med slikt på en sånn bil?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: chrgodOnsdag 23. Juni 2021, klokken 18:54
Synes det er mye bil for pengene. Absolutt med i vurderingen for mine behov. Synd at bagasjerommet er mindre enn på ZS.

Et utmerket 360 kamera er jeg bortskjemt med på min 2014 Leaf, og soltak har jeg savnet... Hvor mye er det for Luxury? Prisene er ikke i konfiguratoren, og finner det ikke i noen av artiklene så langt?

https://www.elbil24.no/nyheter/markedets-billigste-el-suv-med-firehjulsdrift/73931773?fbclid=IwAR3FFfy3wtOsuDHMqYS0_YXVPeoU2PamzGHEPN72Avz9AB0li3r2WOelge8
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Daniel_0007Onsdag 23. Juni 2021, klokken 19:40
Synes det er mye bil for pengene. Absolutt med i vurderingen for mine behov. Synd at bagasjerommet er mindre enn på ZS.

Et utmerket 360 kamera er jeg bortskjemt med på min 2014 Leaf, og soltak har jeg savnet... Hvor mye er det for Luxury? Prisene er ikke i konfiguratoren, og finner det ikke i noen av artiklene så langt?

https://www.elbil24.no/nyheter/markedets-billigste-el-suv-med-firehjulsdrift/73931773?fbclid=IwAR3FFfy3wtOsuDHMqYS0_YXVPeoU2PamzGHEPN72Avz9AB0li3r2WOelge8

Prisene er ikke helt spikret men tipper Luxury blir rett under 400, tipper 380.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: auduncsaMandag 28. Juni 2021, klokken 13:45
Fått litt tall og dokumenter fra den lokale forhandleren.
Ca priser levert med vinterhjul og metallic lakk. Med forbehold om endringer etc.

Siste jeg pratet med de tippet de at de hadde bil inne til prøvekjøring ca september, levering i Q4. Hadde ikke hørt noe annet enn oktober for MG 5, men virker ikke som det er enormt bra kommunikasjonsflyt fra 'hovedkontoret' :P

Lenker til dokumenter:
https://easyupload.io/m/36huf6 (blir slettet om 30 dager - om noen gidder å laste de opp på en bedre side/komprimere PDFen så den kan legges rett på forumet - feel free :) )
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: LimodriverTirsdag 29. Juni 2021, klokken 11:01
Hmm, jeg var veldig positiv til MarvelR, men må vedgå at komboen for mitt vedkommende ikke helt matchet prisen.

Det negative for mitt vedkommende er relativt lite bagasjerom, relativt kort rekkevidde og tilhengervekt på kun 750kg. Dette er for meg tre faktorer av betydning og da synes jeg prisdifferansen til ID4, Ioniq5 og ev6 blir for liten.

På den ene siden håper jeg bilen blir en salgssuksess for å styrke en utfordrer på den annen side håper jeg konkurransen (lite salg) tvinger dem til å differensiere på pris slik at det både blir større differanse mot alternativer, men også utfordrer konkurrentene slik at de setter ned prisen.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: RadialTirsdag 29. Juni 2021, klokken 12:52
Denne skiller seg liksom ikke ut på noe i mitt hode.

Litt slapp rekkevidde, elendig hengervekt og knøttlite bagasjerom (men OK akselavstand, altså trolig grei seteplass inni).

At den er sprek, og litt billigere enn tilsvarende utstyrte VAG modeller faller gjennom i sånne tilfeller.

Pluss på denne er vel mulighet for forvarming,etc som dagens MG'er ikke har 🙂

Tror MG5 blir en større suksess, den gjør det meste bedre enn Marvel R og vil nok være veldig rimelig selv med alt utstyr.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: boltmeisterTirsdag 29. Juni 2021, klokken 14:49
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en bil med 357l bagasjerom bak, i en bil som har omtrent de samme målene (sågar bittelitt større) som id.4 / enyac - som har hhv 543 og 585 liter
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Alfa BergenTirsdag 29. Juni 2021, klokken 18:15
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en bil med 357l bagasjerom bak, i en bil som har omtrent de samme målene (sågar bittelitt større) som id.4 / enyac - som har hhv 543 og 585 liter

Forhåpentligvis er det på grunn av stor plass i baksetet, og at det er mulig å flytte baksetene i lengderetningen for å få større bagasjeplass.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: OleBrum2Tirsdag 29. Juni 2021, klokken 19:25
Veldig synd at den ikke kunne ha 50-60 km til i rekkevidde og et bagasjerom som var litt bedre. Hadde heller betalt prisen for dette. Gjør den med en gang litt mindre aktuell.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: anorwayTorsdag 01. Juli 2021, klokken 08:54
Visninger i Europa er i full gang.

https://www.youtube.com/watch?v=NIT-1QSAgJs&ab_channel=nextmove
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Daniel_0007Torsdag 01. Juli 2021, klokken 09:53
Visninger i Europa er i full gang.

https://www.youtube.com/watch?v=NIT-1QSAgJs&ab_channel=nextmove

Litt rart at Europa blir prioritert og ikke Norge tenker på at ingen Norske medier har publisert no test, kanskje vi har vært litt for bortskjemt med elbil lanseringer de siste årene  :P
Denne bilen er lenger enn id4 men allikevel virker den størrelse messig mer lik xc40 eller eqa, litt snodig plass utnytelse, virker ikke som baksete plassen er så bra heller spørs hvor stor test personen er.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkTorsdag 01. Juli 2021, klokken 12:44
Forklaringen er nok at hovedkontoret til MG Europa ligger i Nederland (?) og at elbilmarkedet er stort i antall biler i flere land nå.

Pluss, kinesiske produsenter har ikke Europa som sitt hjemmemarked så beslutninger som påvirker importørene her tas nok gjerne ett helt annet sted og med varierende kommunikasjon.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: auduncsaMandag 05. Juli 2021, klokken 09:21
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en bil med 357l bagasjerom bak, i en bil som har omtrent de samme målene (sågar bittelitt større) som id.4 / enyac - som har hhv 543 og 585 liter

Forhåpentligvis er det på grunn av stor plass i baksetet, og at det er mulig å flytte baksetene i lengderetningen for å få større bagasjeplass.

Mer interessant er målene på bagasjerommet. i-pace har jo angivelig 505 liter bagasjerom, mens volvo xc60en vår har 450 liter. Kan fortelle at bagasjerommet i volvoen er etter alle praktiske formål dobbelt så stort.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: FluggerLørdag 10. Juli 2021, klokken 22:15
Har skrevet litt med nextmove (youtube videoen).
Han er 2m høy så er du rundt 185cm eller lavere så skulle dette være en bra bil.
Bilen hadde veldig god kvalitet.

Tenker dette kunne a vært en god førstegangs elbil for meg men er litt usikker pga det lille bagasjerommet.
Kunne han funket med den uten firehjulsdrift siden den har 150 liter under panseret.
Er firehjulsdrift et må ha på elbil?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: jhenrikbLørdag 17. Juli 2021, klokken 09:24
Denne skiller seg liksom ikke ut på noe i mitt hode.

Litt slapp rekkevidde, elendig hengervekt og knøttlite bagasjerom (men OK akselavstand, altså trolig grei seteplass inni).

At den er sprek, og litt billigere enn tilsvarende utstyrte VAG modeller faller gjennom i sånne tilfeller.

Pluss på denne er vel mulighet for forvarming,etc som dagens MG'er ikke har 🙂

Tror MG5 blir en større suksess, den gjør det meste bedre enn Marvel R og vil nok være veldig rimelig selv med alt utstyr.

Jeg tenkte også det samme.
Lurer hvordan også det er med 0-100kmt på 4.9s, men så lite effekt. Min model X gjorde jo det, men den har jo 550hk. .

Den er oppgitt til 409km rekkevidde, men står også batteristørrelse og forbruk. Da blir rekkevidden 34 mil og ikke 40.

Hvis "service" kostnadene blir like latterlige som på ZS EV blir det nok ikke denne på oss. Selv om den så fristende ut til prisen.