Elbilforum.no

Bilmerker => MG => Marvel R => Emne startet av: Daniel_0007 på tirsdag 16. mars 2021, klokken 14:02

Tittel: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Daniel_0007tirsdag 16. mars 2021, klokken 14:02
Moderator får lage et underforum og flytte denne posten dit.

Men her er litt info, er vel kun e-tron s som kan fåes med 3 motorer som er til salgs pr idag?

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54807
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Stikkkontakttirsdag 16. mars 2021, klokken 19:22
Om Marvel R får samme vekslingskurs på Yuan som man bruker på MG ZS EV så blir prisen fra 380.000 til 450.000 kr.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Mateuszonsdag 17. mars 2021, klokken 08:55
Blir en suksess hvis prisen blir riktig. Fra 350 tusen for en komfort modell og fra 400 for en luxury utgave?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Paulionsdag 17. mars 2021, klokken 10:19
Enig med dere, da er den absolutt relevant for meg. Jeg kan bare ikke forstå at den har under 400 liter bagasjerom? Så på youtube en bil som stod i Kina, synes det så større ut.

Da vurderer jeg nesten Mg5 isteden og sparer mellomlegget i aksjefond til f.eks. Model Y kommer på bruktmarkedet til en fornuftig pris.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: nilkaonsdag 17. mars 2021, klokken 15:52
Er enig i at det ser rart ut med dette veldig lille bagasjerommet. 48 cm lenger og 10 cm breiere enn en Hyundai kona men samma størrelse på bagasjerommet virker tåpelig.

Det skal sies at jeg har sett et par videoer fra Kina. Jeg kan ikke kinesisk men når de står der og prater spretter tallene 650 og 880 opp mens de gestikulerer inne i bagasjerommet noe som kan minne om høyden til nakkestøtte og helt opp til taket. Og det så jo ut som mye mer plass enn kona så lov å håpe det er noen bom i kommunikasjonen her.
For med bagasjerom som ZS ev eller større blir nok detta kjøp. Med rom som Hyundai kona blir det nok noe annet.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Comotorsdag 18. mars 2021, klokken 14:36
Tror det stemmer med 350 liter (1:23). Skyldes det høye gulvet i bagasjerommet. Det er heller ikke særlig plass under gulvet ser det ut til (1:31). Kanskje de skule satset på kun 1 motor bak  :P
https://www.youtube.com/watch?v=cB4n38e7MUM&ab_channel=ChinaAutohome
Mener jeg leste et sted at det kun er bakhjulstrekk versjonen som har 150l frunk.

Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: anorwaysøndag 04. april 2021, klokken 09:27
Kanskje administartor bør opprette et eget "Underforum" for denne modellen?

Nå begynner den jo å nærme seg, har meldt meg på interesseliste hos BNH for reservasjon osv.

Ser veldig spennende ut, spent på pris.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Amosssøndag 04. april 2021, klokken 09:59
Sitat fra: anorway på søndag 04. april 2021, klokken 09:27
Kanskje administartor bør opprette et eget "Underforum" for denne modellen?


Dersom man ønsker det bør man kanskje spørre på "elbil.no og elbilforumets nettsider" (https://elbilforum.no/index.php?board=15.0).
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Pallentorsdag 15. april 2021, klokken 08:52
Bilen skal vel være tilgjengelig i mai om jeg ikke husker feil, om det stemmer er d snart på tide at de kommer m med priser på bilen.... Hvis de vil være i nærheten av 1500-2000 solgte biler i året som er målet, så må de nok legge seg et godt stykke under andre merker -spent på prisen på denne og MG5 :) Noen som har hørt noen rykter fra forhandlere?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Tjafsarentorsdag 15. april 2021, klokken 12:00
Rykter i form av at de håpte ferdig registrert med hengerfeste og vinterdekk til max 480'
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: jman76torsdag 15. april 2021, klokken 13:42
Jeg tror prisen på Marvel R vil starte på 399.000. Stasjonsvogna 299.000.
Da blir dette to nye suksesser for MG. Hvis de igjen lykkes med NCAP, og det bør de vel nå fikse greit med erfaringene fra ZS EV.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Moastorsdag 15. april 2021, klokken 14:48
Sitat fra: jman76 på torsdag 15. april 2021, klokken 13:42
Jeg tror prisen på Marvel R vil starte på 399.000. Stasjonsvogna 299.000.
Da blir dette to nye suksesser for MG. Hvis de igjen lykkes med NCAP, og det bør de vel nå fikse greit med erfaringene fra ZS EV.
Jeg tipper du har rett + frakt og omkostninger :)

Det som blir spennende er hvor mange biler de kan levere i år/til sommeren.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Pallentorsdag 15. april 2021, klokken 20:08
Hvis prisen blir 480k m alt ferdig på veien, så tror ikke jeg dette blir en suksess. Da er er for lite forskjell mot konkurentene... drøyt m 200k fra zs og opp t marvel R, men vi får se :)
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Mateuszfredag 16. april 2021, klokken 07:41
Ja, tror det samme. Marver R må koste 50-100 tusen mindre enn konkurrentene (ID4...) for å lykkes.
Og MG5 må koste maks ca. 300 tusen.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: anorwaysøndag 06. juni 2021, klokken 10:01
Det reklameres med i Norge: "Helt nye MG Marvel R Electric - Kommer i mai 2021"

Noen som har sett noe mer av denne?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: MyMuffinmandag 07. juni 2021, klokken 13:19
Sitat fra: anorway på søndag 06. juni 2021, klokken 10:01
Det reklameres med i Norge: "Helt nye MG Marvel R Electric - Kommer i mai 2021"

Noen som har sett noe mer av denne?

Helt tyst så vidt jeg kan se. Håper de annonserer den snart med pris, virker jo som en spennende bil.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: nilkatirsdag 08. juni 2021, klokken 10:40
Snakka litt med noen folk og bilen er forsinket med begrunnelse i chipmangelen som hele verden står ovenfor. Men de håper å slippe informasjon i løpet av sommeren og å kunne starte leveringer sensommeren/tidlig høst.
Er absolutt en spennende bil men sliter fortsatt med å skjønne tankene bak så lite bagasjerom.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekktirsdag 08. juni 2021, klokken 16:28
Kan hende bakseteplassen bare har blitt gitt større prioritet? Virker som at kineserne prioriterer litt annerledes når de designer bilene, i og for seg forståelig med stort hjemmemarket.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Aknedudetorsdag 10. juni 2021, klokken 19:48
Kommer først til november.  >:(
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: knuteonsdag 16. juni 2021, klokken 08:41
Sitat fra: Aknedude på torsdag 10. juni 2021, klokken 19:48
Kommer først til november.  >:(

Hva er kilden til den infoen?

Selv har jeg ikke sett eller hørt et pip siden de digitale lanseringsgreiene som kom for 2 måneder siden (16. mars).
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Daniel_0007mandag 21. juni 2021, klokken 13:51
Ser ut som kom litt mer info idag

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/zgvqqw/lanserer-ny-mg-elbil-i-norge-med-firehjulsdrift-og-hengerfeste

Fullt utstyrt 4x4 bil rundt 420 000, billigere enn id4 gtx men burde vel vært under 400 000, 70kw maks ladefart er for dårlig i 2021 og
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: anorwaymandag 21. juni 2021, klokken 13:56
Konfigurator klar på norske nettsidene: https://mgmotor.eu/nn-NO/model/marvel-r
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Phucmandag 21. juni 2021, klokken 15:54
Teaser video fra MG: https://youtu.be/5wF4uxBqMEI

Litt info i denne videoen også fra mars:
https://www.youtube.com/watch?v=8Ca3fv9e9tk
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkmandag 21. juni 2021, klokken 19:00
Hmm.. 453-478 kg lastekapasitet er jo mindre enn min nåværende bil (481 kg, Niro).
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Phucmandag 21. juni 2021, klokken 20:00
357L bagasjerom var skuffende lite og gjør denne uaktuell dessverre.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: knutemandag 21. juni 2021, klokken 20:06
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 21. juni 2021, klokken 13:51
70kw maks ladefart er for dårlig i 2021 og

70 kW er noe tek.no har regnet seg fram til som snitteffekt gitt at 5% til 80% tar 40 minutter.
MG selv sier 90 kW som maks på markedsføringssiden.

SitatI tillegg til økt batterikapasitet er ladekapasiteten også forbedret. En 3-fase 11 kW innebygd lader støtter raskere AC-lading (vekselstrøm), og lading på opptil 90 kW gjør at batteriet kan lades opp til 80 % (temperaturavhengig) på rundt 40 minutter.

Nå er ikke det i seg selv så veldig viktig synes jeg, det som mer interresant er ladekurven.
Håper den er (mye) flatere enn det jeg har på min ZS.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkmandag 21. juni 2021, klokken 21:33
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 21. juni 2021, klokken 13:51
Ser ut som kom litt mer info idag

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/zgvqqw/lanserer-ny-mg-elbil-i-norge-med-firehjulsdrift-og-hengerfeste

Fullt utstyrt 4x4 bil rundt 420 000, billigere enn id4 gtx men burde vel vært under 400 000, 70kw maks ladefart er for dårlig i 2021 og

Tja, MG er mer all exclusive hvor man bruker mest tid på å vurdere fargevalget. Mens VW har tilbehørspakker som inneholder basis ting som ryggekamera og lignende, da blir grunnmodellen fort dyrere.

Dette er også «andre generasjon» MG bil i Europa så kan hende den kommer med noen færre quirks enn noen av de andre nykommerne. MG er en Joker, det kan bli en god suksess selv om konkurrentene i familiefar segmentet kan være teknisk bedre.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: hELgenenmandag 21. juni 2021, klokken 21:41
Spennende bil - spesielt interiøret synes jeg er lovende.
Det som trekker ned er jo batteriet - det er akkurat litt for lite.
Har sett en av billig bilen til MG - det ser jo ut som det er mye bil for pengene.
Og jeg vil jo tro at denne bilen er et hakk opp - både med opplevd og reell kvalitet.
Snart kommer Nio også - blir nesten litt nervøs av alle de nye modellene og merkene som dukker opp.
Hva er bra, hva er mindre bra og hvor langsiktig er de enkelte merkene.
Frister veldig å bare dunke i en bestilling for å se hva som egentlig skjuler seg bak det ytre...
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: jman76mandag 21. juni 2021, klokken 23:30
Enig i at den er spennende, men tror ikke MG lykkes veldig godt hvis de legger seg så tett på ID.4 i pris, med så lite bagasjerom, lav hengervekt og potensielt lavere ladehastighet.

Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: turfsurftirsdag 22. juni 2021, klokken 06:52
Kort rekkevidde, liten bagasjeplass, lav ladefart. Alt tilsier en lavbudsjettbil, og det er vel slik den er priset og.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkonsdag 23. juni 2021, klokken 18:16
Etter å ha studert utstyrslisten, må jeg si at dette virker å være svært mye for pengene. Eneste «må ha» som jeg ikke finner noe om er ryggekamera på comfort-utgave, men ellers har luxery alt som er kjekt (utenom 4x4, hengerfeste og vinterhjul).

Havner nok mest utenfor interesse kortlisten pga. liten parkeringsplass og ikke så mye pga bilen..  :P
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Rosstopheronsdag 23. juni 2021, klokken 18:30
Er det bare meg eller er det litt rare specs på denne? Lite effekt, "kort" rekkevidde og lav ladefart, men tre motorer og to-trinns girkasse? Hva skal man med slikt på en sånn bil?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: chrgodonsdag 23. juni 2021, klokken 18:54
Synes det er mye bil for pengene. Absolutt med i vurderingen for mine behov. Synd at bagasjerommet er mindre enn på ZS.

Et utmerket 360 kamera er jeg bortskjemt med på min 2014 Leaf, og soltak har jeg savnet... Hvor mye er det for Luxury? Prisene er ikke i konfiguratoren, og finner det ikke i noen av artiklene så langt?

https://www.elbil24.no/nyheter/markedets-billigste-el-suv-med-firehjulsdrift/73931773?fbclid=IwAR3FFfy3wtOsuDHMqYS0_YXVPeoU2PamzGHEPN72Avz9AB0li3r2WOelge8
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Daniel_0007onsdag 23. juni 2021, klokken 19:40
Sitat fra: chrgod på onsdag 23. juni 2021, klokken 18:54
Synes det er mye bil for pengene. Absolutt med i vurderingen for mine behov. Synd at bagasjerommet er mindre enn på ZS.

Et utmerket 360 kamera er jeg bortskjemt med på min 2014 Leaf, og soltak har jeg savnet... Hvor mye er det for Luxury? Prisene er ikke i konfiguratoren, og finner det ikke i noen av artiklene så langt?

https://www.elbil24.no/nyheter/markedets-billigste-el-suv-med-firehjulsdrift/73931773?fbclid=IwAR3FFfy3wtOsuDHMqYS0_YXVPeoU2PamzGHEPN72Avz9AB0li3r2WOelge8

Prisene er ikke helt spikret men tipper Luxury blir rett under 400, tipper 380.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: auduncsamandag 28. juni 2021, klokken 13:45
Fått litt tall og dokumenter fra den lokale forhandleren.
Ca priser levert med vinterhjul og metallic lakk. Med forbehold om endringer etc.

Siste jeg pratet med de tippet de at de hadde bil inne til prøvekjøring ca september, levering i Q4. Hadde ikke hørt noe annet enn oktober for MG 5, men virker ikke som det er enormt bra kommunikasjonsflyt fra 'hovedkontoret' :P

Lenker til dokumenter:
https://easyupload.io/m/36huf6 (blir slettet om 30 dager - om noen gidder å laste de opp på en bedre side/komprimere PDFen så den kan legges rett på forumet - feel free :) )
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Limodrivertirsdag 29. juni 2021, klokken 11:01
Hmm, jeg var veldig positiv til MarvelR, men må vedgå at komboen for mitt vedkommende ikke helt matchet prisen.

Det negative for mitt vedkommende er relativt lite bagasjerom, relativt kort rekkevidde og tilhengervekt på kun 750kg. Dette er for meg tre faktorer av betydning og da synes jeg prisdifferansen til ID4, Ioniq5 og ev6 blir for liten.

På den ene siden håper jeg bilen blir en salgssuksess for å styrke en utfordrer på den annen side håper jeg konkurransen (lite salg) tvinger dem til å differensiere på pris slik at det både blir større differanse mot alternativer, men også utfordrer konkurrentene slik at de setter ned prisen.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Radialtirsdag 29. juni 2021, klokken 12:52
Denne skiller seg liksom ikke ut på noe i mitt hode.

Litt slapp rekkevidde, elendig hengervekt og knøttlite bagasjerom (men OK akselavstand, altså trolig grei seteplass inni).

At den er sprek, og litt billigere enn tilsvarende utstyrte VAG modeller faller gjennom i sånne tilfeller.

Pluss på denne er vel mulighet for forvarming,etc som dagens MG'er ikke har 🙂

Tror MG5 blir en større suksess, den gjør det meste bedre enn Marvel R og vil nok være veldig rimelig selv med alt utstyr.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: boltmeistertirsdag 29. juni 2021, klokken 14:49
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en bil med 357l bagasjerom bak, i en bil som har omtrent de samme målene (sågar bittelitt større) som id.4 / enyac - som har hhv 543 og 585 liter
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Alfa Bergentirsdag 29. juni 2021, klokken 18:15
Sitat fra: boltmeister på tirsdag 29. juni 2021, klokken 14:49
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en bil med 357l bagasjerom bak, i en bil som har omtrent de samme målene (sågar bittelitt større) som id.4 / enyac - som har hhv 543 og 585 liter

Forhåpentligvis er det på grunn av stor plass i baksetet, og at det er mulig å flytte baksetene i lengderetningen for å få større bagasjeplass.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: OleBrum2tirsdag 29. juni 2021, klokken 19:25
Veldig synd at den ikke kunne ha 50-60 km til i rekkevidde og et bagasjerom som var litt bedre. Hadde heller betalt prisen for dette. Gjør den med en gang litt mindre aktuell.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: anorwaytorsdag 01. juli 2021, klokken 08:54
Visninger i Europa er i full gang.

https://www.youtube.com/watch?v=NIT-1QSAgJs&ab_channel=nextmove
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Daniel_0007torsdag 01. juli 2021, klokken 09:53
Sitat fra: anorway på torsdag 01. juli 2021, klokken 08:54
Visninger i Europa er i full gang.

https://www.youtube.com/watch?v=NIT-1QSAgJs&ab_channel=nextmove

Litt rart at Europa blir prioritert og ikke Norge tenker på at ingen Norske medier har publisert no test, kanskje vi har vært litt for bortskjemt med elbil lanseringer de siste årene  :P
Denne bilen er lenger enn id4 men allikevel virker den størrelse messig mer lik xc40 eller eqa, litt snodig plass utnytelse, virker ikke som baksete plassen er så bra heller spørs hvor stor test personen er.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekktorsdag 01. juli 2021, klokken 12:44
Forklaringen er nok at hovedkontoret til MG Europa ligger i Nederland (?) og at elbilmarkedet er stort i antall biler i flere land nå.

Pluss, kinesiske produsenter har ikke Europa som sitt hjemmemarked så beslutninger som påvirker importørene her tas nok gjerne ett helt annet sted og med varierende kommunikasjon.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: auduncsamandag 05. juli 2021, klokken 09:21
Sitat fra: Alfa Bergen på tirsdag 29. juni 2021, klokken 18:15
Sitat fra: boltmeister på tirsdag 29. juni 2021, klokken 14:49
Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å lage en bil med 357l bagasjerom bak, i en bil som har omtrent de samme målene (sågar bittelitt større) som id.4 / enyac - som har hhv 543 og 585 liter

Forhåpentligvis er det på grunn av stor plass i baksetet, og at det er mulig å flytte baksetene i lengderetningen for å få større bagasjeplass.

Mer interessant er målene på bagasjerommet. i-pace har jo angivelig 505 liter bagasjerom, mens volvo xc60en vår har 450 liter. Kan fortelle at bagasjerommet i volvoen er etter alle praktiske formål dobbelt så stort.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Fluggerlørdag 10. juli 2021, klokken 22:15
Har skrevet litt med nextmove (youtube videoen).
Han er 2m høy så er du rundt 185cm eller lavere så skulle dette være en bra bil.
Bilen hadde veldig god kvalitet.

Tenker dette kunne a vært en god førstegangs elbil for meg men er litt usikker pga det lille bagasjerommet.
Kunne han funket med den uten firehjulsdrift siden den har 150 liter under panseret.
Er firehjulsdrift et må ha på elbil?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: jhenrikblørdag 17. juli 2021, klokken 09:24
Sitat fra: Radial på tirsdag 29. juni 2021, klokken 12:52
Denne skiller seg liksom ikke ut på noe i mitt hode.

Litt slapp rekkevidde, elendig hengervekt og knøttlite bagasjerom (men OK akselavstand, altså trolig grei seteplass inni).

At den er sprek, og litt billigere enn tilsvarende utstyrte VAG modeller faller gjennom i sånne tilfeller.

Pluss på denne er vel mulighet for forvarming,etc som dagens MG'er ikke har 🙂

Tror MG5 blir en større suksess, den gjør det meste bedre enn Marvel R og vil nok være veldig rimelig selv med alt utstyr.

Jeg tenkte også det samme.
Lurer hvordan også det er med 0-100kmt på 4.9s, men så lite effekt. Min model X gjorde jo det, men den har jo 550hk. .

Den er oppgitt til 409km rekkevidde, men står også batteristørrelse og forbruk. Da blir rekkevidden 34 mil og ikke 40.

Hvis "service" kostnadene blir like latterlige som på ZS EV blir det nok ikke denne på oss. Selv om den så fristende ut til prisen.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Moaslørdag 21. august 2021, klokken 07:20
Bilen kan nå ses i Norge: https://p.amediakreativ.no/919219-2387631-mossautocenter/919219-2385523.jpg
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Electric cars in Norwaylørdag 21. august 2021, klokken 09:07
Tøff bil :+1: men som nevnt over "Litt slapp rekkevidde". Men ikke alle har behov for det i hverdagen..... da passer denne...
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: knutemandag 23. august 2021, klokken 19:55
Mulighet for å se bilen i Larvik og Sandefjord om et par dager.

SitatFredag 27/8 og lørdag 28/8 visning i Larvik.
Ta kontakt med Erik tlf. 916 16 126
mail: ekl@bilservice.no

Mandag 30/8 visning i Sandefjord.
Ta kontakt med Ken tlf. 470 98 233
mail. ken.stamper@bilservice.no

Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: andre1980torsdag 26. august 2021, klokken 21:30
Fully charged first drive:
https://www.youtube.com/watch?v=4VMXwXdoZ_Q
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: hELgenenfredag 08. oktober 2021, klokken 19:39
Veldig lite action på denne delen av forumet - er bilen en flopp? Sett litt på tester og omtaler og den får jo ganske gode skussmål.Veldig mye teknikk og det ser ut til å fungere ganske bra - ikke noe tregt infotainment system her som ZS hadde så vidt jeg kan vurdere. Rekkevidden er middelmådig, ladehastighet ikke noe å skryte av og middels plass og lite hengervekt. Men både opplevd kvalitet,teknikk og til en viss grad kjøreegenskaper er jo helt ok ut fra de youtube videoer jeg har sett. Og prisen på en bil som tar 0-100 under 5 sek er jo heller ikke så gal - dvs. spranget opp til polestar 2 er ikke så veldig lang, men skal du dytte på like mye utstyr på Polestar 2 blir det jo fort 100k ++ i forskjell. Tenkte dette kunne være en morsom pendlerkjerre - hadde egentlig sett for meg noe som Cupra Born eller en Polestar 2 single motor, men synes Marvel R ser spennende ut. Noen som har sett på denne live og har gjort seg opp noen meninger?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: batterimannenlørdag 09. oktober 2021, klokken 21:40
Den utgikk for meg veldig tidlig. Synes bagasjerommet er alt for lite i forhold til størrelsen. Rekkevidden burde også vært 50-80 km lenger (men ikke like negativt som bagasjerommet).
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Radialsøndag 10. oktober 2021, klokken 17:40
Sitat fra: hELgenen på fredag 08. oktober 2021, klokken 19:39
Veldig lite action på denne delen av forumet - er bilen en flopp? Sett litt på tester og omtaler og den får jo ganske gode skussmål.Veldig mye teknikk og det ser ut til å fungere ganske bra - ikke noe tregt infotainment system her som ZS hadde så vidt jeg kan vurdere. Rekkevidden er middelmådig, ladehastighet ikke noe å skryte av og middels plass og lite hengervekt. Men både opplevd kvalitet,teknikk og til en viss grad kjøreegenskaper er jo helt ok ut fra de youtube videoer jeg har sett. Og prisen på en bil som tar 0-100 under 5 sek er jo heller ikke så gal - dvs. spranget opp til polestar 2 er ikke så veldig lang, men skal du dytte på like mye utstyr på Polestar 2 blir det jo fort 100k ++ i forskjell. Tenkte dette kunne være en morsom pendlerkjerre - hadde egentlig sett for meg noe som Cupra Born eller en Polestar 2 single motor, men synes Marvel R ser spennende ut. Noen som har sett på denne live og har gjort seg opp noen meninger?

Den er liksom litt for dyr til å være pendlerbil, for liten som familiebil og alt for slapp som trekkvogn (for lav vekt).
Så hva er egentlig denne bilen, den faller mellom mange stoler og er ikke god på noe føler jeg.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: hELgenensøndag 10. oktober 2021, klokken 18:29
Ja - ser det samme. Det er en vanskelig bil å plassere i "landskapet". Fullt utstyrt havner den rett over 450k - og da er veien ikke lang til etablerte merker - dog med langt mindre utstyr, men kanskje mer plass,lenger rekkevidde og ikke minst følelsen av et tryggere bilhold. Lettere å gå til den mindre ZS
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: BubbaJoFetsøndag 10. oktober 2021, klokken 21:20
De hadde en på besøk hos Birger N Haug på Rud og var der for en titt. Bilen er pen å se på med ett fint interiør, infotainment skjermen er dog latterlig stor og uproporsjonal. Bagasjerommet er både lite og med høy innlasting. Vanskelig å si hvem som vil kjøpe den, kanskje litt eldre, som synes id4 Gtx er for dyr, men vil ha AWD og lett innsteg. Kupeen er meget romslig.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkmandag 11. oktober 2021, klokken 07:53
AWD, rask akselerasjon og MG iSmart er det importøren velger å framheve med Marvel R. https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-norges-rimeligste-el-suv-med-firehjulstrekk/73931773

Sikkert noen som velger en slik ut fra det.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: hELgenenlørdag 30. oktober 2021, klokken 17:14
Kikket på en tysk video av bilen :

https://www.youtube.com/watch?v=swCdLYAXSwo

Og tok da en skjermdump av noe jeg synes så veldig snodig ut :

 [ This attachment cannot be displayed inline in 'Print Page' view ]  

Det så veldig åpent ut - er det i det hele tatt særlig smart å la den være så lett tilgjengelig for vær og vind?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: E-Trondlørdag 30. oktober 2021, klokken 19:25
Da skjønner jeg plutselig hvorfor bakkeklaring er på 13 cm.... 👎
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: autostadtmandag 15. november 2021, klokken 19:26
Prøvde denne forrige uke, i og for seg en grei bil. Ganske støysvak og ok seter. Ikke helt venner med en så liggende skjerm, men det er sikkert en vanesak. Selger var veldig ivrig på å poengtere at understellet var utviklet av Porsche, men det var ikke mye som minnet om det kjøremessig. Forholdsvis store karosseri bevegelser ved aks og brems. Innbyr mest til en rolig kjørestil. Det største ankepunktet er passutnyttelsen. Veldig tydelig at dette egentlig er en fossilbil. Fullt utstyrt med vinterdekk og hengerfeste er prisen 474000 levert i Trøndelag. Det er egentlig i overkant.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Mateusztirsdag 16. november 2021, klokken 07:52
Samme, har, skjermen som er lite ergonomisk og med tvilsomt opplåsning og respons. Hva MG tenkte på når de laget denne skjermen? En annen ting er pris som nærmer seg andre konkurenter som Ioniq5, Kia EV 6, Enyaq og Model Y. MG må jobbe litt hardere.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Radialtirsdag 16. november 2021, klokken 09:13
Marvel R og EHS (hybrid) går nok ikke inn på noen særlige salgslister. For sært for mange.

Men nye ZS (spesielt med mindre batteri), og MG5 vil nok ta ett greit jafs i markedet når de kommer. Ikke noe bullshit, har alt det du trenger og er lett å like.

Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: 1000kwhonsdag 17. november 2021, klokken 17:43
Jeg har blitt litt mer gira på Marvel. Skal prøvekjøre. Rimelig AWD og jeg liker MG.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: batterimannentorsdag 18. november 2021, klokken 20:59
At Kia har 7 års garanti blir ofte trukket frem som argument her inne på forumet, men det blir i mindre grad brukt som argument for MG sine modeller (og Fiat 500e). Er det at MG ikke har nådd ut med at de har 7 års garanti?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkfredag 19. november 2021, klokken 07:14
Tror nok at folk har fått det med seg. Men Kia har vært importert til Norge siden 1994 og MG leverte ut ZS EV fra 2019/2020. Det tar tid å bygge opp ett positivt inntrykk.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: jman76torsdag 09. desember 2021, klokken 22:11
Meget velkjørende bil. Svært god fremkommelighet på vinterføre i D, men det kan være greit å være klar over at denne bilen i 4 wd-versjon ikke trekker på alle fire i revers.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Mateuszfredag 10. desember 2021, klokken 06:50
Sitat fra: jman76 på torsdag 09. desember 2021, klokken 22:11
Meget velkjørende bil. Svært god fremkommelighet på vinterføre i D, men det kan være greit å være klar over at denne bilen i 4 wd-versjon ikke trekker på alle fire i revers.
Har du prøvd vintermode? Gir den modus noe ekstra i vinter?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: jman76fredag 10. desember 2021, klokken 08:23
Jeg testet i en særdeles bratt og snødekt bakke her jeg bor. Fremover drar den helt topp, og jeg hadde nok bilen i vintermodus. Men akkurat for mine lokale forhold er det faktisk kjipt å ikke kunne rygge med de samme egenskapene. Det er mye vekt som skal flyttes. For de aller fleste vil den nok være en god vinterbil.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Radialfredag 10. desember 2021, klokken 16:46
Sitat fra: jman76 på torsdag 09. desember 2021, klokken 22:11
Meget velkjørende bil. Svært god fremkommelighet på vinterføre i D, men det kan være greit å være klar over at denne bilen i 4 wd-versjon ikke trekker på alle fire i revers.

Merkelig greier, må være feil med bilen eller software?
Er jo gjerne når man rygger man absolutt trenger awd, særlig med noe på kroken.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: jman76fredag 10. desember 2021, klokken 19:00
Bilen er konstruert slik.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkfredag 10. desember 2021, klokken 19:21
Er det bakhjul eller framhjul på bilen den bruker når man rygger med AWD utgaven?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Radialfredag 10. desember 2021, klokken 20:50
Sitat fra: jman76 på fredag 10. desember 2021, klokken 19:00
Bilen er konstruert slik.

Kineserene har noen merkelige logiske brister.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Mr Oizofredag 10. desember 2021, klokken 21:13
Sitat fra: vinterdekk på fredag 10. desember 2021, klokken 19:21
Er det bakhjul eller framhjul på bilen den bruker når man rygger med AWD utgaven?
Det er nok bakhjul da bilen er konstruert som en RWD fra bunn av.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: jman76lørdag 11. desember 2021, klokken 01:18
Sitat fra: Radial på fredag 10. desember 2021, klokken 20:50
Sitat fra: jman76 på fredag 10. desember 2021, klokken 19:00
Bilen er konstruert slik.

Kineserene har noen merkelige logiske brister.

Jeg tipper den norske importøren samtykker i denne uttalelsen.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Leitfonsdag 12. januar 2022, klokken 12:49
Virker som det er lite engasjement på forumet rundt denne bilen. Hvorfor det? Noen som har fått sin og vil dele sine erfaringer så langt?

Selv synes jeg det ser ut som man får mye bil for pengene.

Hvilke alternative familiebiler til 450 000,- kan man vurdere?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Moasonsdag 12. januar 2022, klokken 14:33
Sitat fra: Leitf på onsdag 12. januar 2022, klokken 12:49
Virker som det er lite engasjement på forumet rundt denne bilen. Hvorfor det? Noen som har fått sin og vil dele sine erfaringer så langt?

Selv synes jeg det ser ut som man får mye bil for pengene.

Hvilke alternative familiebiler til 450 000,- kan man vurdere?
Kult hvis noen gidder å prøvekjøre og gi oss en ærlig rapport
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Radialonsdag 12. januar 2022, klokken 16:49
Sitat fra: Leitf på onsdag 12. januar 2022, klokken 12:49
Virker som det er lite engasjement på forumet rundt denne bilen. Hvorfor det? Noen som har fått sin og vil dele sine erfaringer så langt?

Selv synes jeg det ser ut som man får mye bil for pengene.

Hvilke alternative familiebiler til 450 000,- kan man vurdere?

Hvis du ikke må ha 4x4, så er det en jungel av biler.
Hele MEB familien (med ~60kwh Batteri), Kia EV6, Kia eNiro, ikke minst MG5 når den kommer MG ZS er joggu ingen dårlig kandidat den heller, med mye plass vs størrelse.

Så alternativene til Marvel er mange, men med en gang du skal ha 4x4 så er den i utgangspunktet rimelig... Helt til du ikke har 4x4 i revers 🤭
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: 1000kwhonsdag 19. januar 2022, klokken 09:37
Sitat fra: Radial på onsdag 12. januar 2022, klokken 16:49
Sitat fra: Leitf på onsdag 12. januar 2022, klokken 12:49
Virker som det er lite engasjement på forumet rundt denne bilen. Hvorfor det? Noen som har fått sin og vil dele sine erfaringer så langt?

Selv synes jeg det ser ut som man får mye bil for pengene.

Hvilke alternative familiebiler til 450 000,- kan man vurdere?

Hvis du ikke må ha 4x4, så er det en jungel av biler.
Hele MEB familien (med ~60kwh Batteri), Kia EV6, Kia eNiro, ikke minst MG5 når den kommer MG ZS er joggu ingen dårlig kandidat den heller, med mye plass vs størrelse.

Så alternativene til Marvel er mange, men med en gang du skal ha 4x4 så er den i utgangspunktet rimelig... Helt til du ikke har 4x4 i revers 🤭
Har tenkt litt på dette med AWD i revers og det er jo egentlig helt idiotisk. Hvis man feks står i en bakke mot en vegg eller hva som helst så er man jo totalt hjelpesløs med MG sin AWD løsning.

Man får jo halv firhjulsdrift. Det merkeligste og mest jalla systemet jeg har hørt om.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: ViktorStorsdag 17. mars 2022, klokken 22:08
Når er det denne kommer?
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekktorsdag 17. mars 2022, klokken 22:24
Den er kommet. Passerte en Marvel R i dag og jeg bor ikke på ett sted med høyest elbiltetthet.  :P
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekkfredag 18. mars 2022, klokken 07:59
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 19. januar 2022, klokken 09:37
Sitat fra: Radial på onsdag 12. januar 2022, klokken 16:49
Sitat fra: Leitf på onsdag 12. januar 2022, klokken 12:49
Virker som det er lite engasjement på forumet rundt denne bilen. Hvorfor det? Noen som har fått sin og vil dele sine erfaringer så langt?

Selv synes jeg det ser ut som man får mye bil for pengene.

Hvilke alternative familiebiler til 450 000,- kan man vurdere?

Hvis du ikke må ha 4x4, så er det en jungel av biler.
Hele MEB familien (med ~60kwh Batteri), Kia EV6, Kia eNiro, ikke minst MG5 når den kommer MG ZS er joggu ingen dårlig kandidat den heller, med mye plass vs størrelse.

Så alternativene til Marvel er mange, men med en gang du skal ha 4x4 så er den i utgangspunktet rimelig... Helt til du ikke har 4x4 i revers 🤭
Har tenkt litt på dette med AWD i revers og det er jo egentlig helt idiotisk. Hvis man feks står i en bakke mot en vegg eller hva som helst så er man jo totalt hjelpesløs med MG sin AWD løsning.

Man får jo halv firhjulsdrift. Det merkeligste og mest jalla systemet jeg har hørt om.

Følgende forklaring på AWD løsningen står i brosjyren til MG Marvel R:

« MG Marvel R Performance kommer med firehjulstrekk. Det avanserte drivverket på Performance modellen gir presis firehjulsdrift med tre elektriske motorer– én på forakselen og to på bakakselen. Modellen er rustet med en-veis kobling
i forbindelse med elmotoren foran, dette innebærer at modellen er firehjulsdreven når man kjører forover. Ved rygging kjører modellen på 2WD og bakhjulsdrift. Fordelen med en-veis kobling er at bilen får mindre rullemotstand noe som resulterer i lengere rekkevidde. Bilen fås også med bakhjulsdrift og to elektriske motorer på Comfort og Luxury modellene.»

Jeg har ikke teknisk kompetanse til å se hva det innebærer med en-veis kobling. Men det høres ut som at løsningen gir permanent firehjulstrekk ved kjøring framover framfor smart innkobling på glatt føre.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: sjokomelksøndag 27. mars 2022, klokken 16:13
Sitat fra: vinterdekk på fredag 18. mars 2022, klokken 07:59
Jeg har ikke teknisk kompetanse til å se hva det innebærer med en-veis kobling. Men det høres ut som at løsningen gir permanent firehjulstrekk ved kjøring framover framfor smart innkobling på glatt føre.
Det er samme sprag som i navet på bakhjulet på sykkelen din. Sykkelen kan trille fremover uten at pedalene går rundt, men man kan tilføre energi/bevegelse med å tråkke på pedalene selv. Da er motoren frikoblet så lenge den ikke selv bidrar med noe, og det kan gi litt mindre friksjon/rullemotstand i drivverket når man ikke trenger effekten. Ref. Audi e-tron og Jaguar i-Pace som har permanentmagnetmotorer som har ganske høy intern friksjon og kan ikke frikobles. Tesla har løst det med å bruke én/flere induksjonsmotor(er) som ikke har noe fysisk motstand når man kobler vekk strømmen.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vinterdekksøndag 27. mars 2022, klokken 20:22
Takk for forklaringen, sjokomelk.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Restartmandag 30. mai 2022, klokken 20:31
Ikke så mye aktivitet på Marvel forumet. Er det veldig få som har kjøpt den? Det er jo en vakker bil.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Electric cars in Norwaymandag 30. mai 2022, klokken 22:32
Sitat fra: Restart på mandag 30. mai 2022, klokken 20:31
Ikke så mye aktivitet på Marvel forumet. Er det veldig få som har kjøpt den? Det er jo en vakker bil.

Enig, en svært vakker bil. Har kjørt den flere ganger og det er en herlig opplevelse.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vesttrøndertirsdag 31. mai 2022, klokken 17:00
Fin bil, bra å køyre. Droppa den pga litt snaut med bagasjeplass (og litt rekkevidde).
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Radialonsdag 01. juni 2022, klokken 06:21
Ble overrasket over at den også mangler tilt på setet, pussig for en toppmodell 🤔
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Mateusztorsdag 02. juni 2022, klokken 07:00
I min mening så er den for dyrt til å være billig merke samt at den har litt dårlig plass, rekkevidde og infotainment /skjerm. Skulle være 50 tusen billigere i awd utgaven
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Restarttorsdag 02. juni 2022, klokken 16:47
Sitat fra: vesttrønder på tirsdag 31. mai 2022, klokken 17:00
Fin bil, bra å køyre. Droppa den pga litt snaut med bagasjeplass (og litt rekkevidde).

Jeg vurderer den ganske seriøst nå. Men for en som meg som elsker mini-biler type Golf, merket du noe problemer med størrelsen? Vil du si den er vanskelig å manøvrere i trange parkeringshus etc? Ifølge målene på bilen syns jeg den høres ut som rene monstertrucken.
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Electric cars in Norwaytorsdag 02. juni 2022, klokken 17:03
Kjørt den flere ganger og det er en veldig god bil. Men at prisen er kansje litt for høy?  Ja kansje det?
Men hva er rett pris på nye elbiler om dagen? Jeg synes prisen er helt ok for de som skal ha den. Bra nybilgaranti også :+1:
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: vesttrøndertorsdag 02. juni 2022, klokken 21:59
Sitat fra: Restart på torsdag 02. juni 2022, klokken 16:47
Sitat fra: vesttrønder på tirsdag 31. mai 2022, klokken 17:00
Fin bil, bra å køyre. Droppa den pga litt snaut med bagasjeplass (og litt rekkevidde).

Jeg vurderer den ganske seriøst nå. Men for en som meg som elsker mini-biler type Golf, merket du noe problemer med størrelsen? Vil du si den er vanskelig å manøvrere i trange parkeringshus etc? Ifølge målene på bilen syns jeg den høres ut som rene monstertrucken.
Det er ingen småbil, det er sikkert. Prøvde den ikkje på veldig trange plassar, så kan ikkje uttale meg om det. Inntrykket er kansje litt slik at den virka litt mindre inni enn den ser ut på utsida, litt motsett av Ioniq5 som ser mindre ut men virka større inni. Har ikkje samanlikna måla :)

Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Electric cars in Norwaytorsdag 02. juni 2022, klokken 22:27
Sitat fra: vesttrønder på torsdag 02. juni 2022, klokken 21:59
Sitat fra: Restart på torsdag 02. juni 2022, klokken 16:47
Sitat fra: vesttrønder på tirsdag 31. mai 2022, klokken 17:00
Fin bil, bra å køyre. Droppa den pga litt snaut med bagasjeplass (og litt rekkevidde).

Jeg vurderer den ganske seriøst nå. Men for en som meg som elsker mini-biler type Golf, merket du noe problemer med størrelsen? Vil du si den er vanskelig å manøvrere i trange parkeringshus etc? Ifølge målene på bilen syns jeg den høres ut som rene monstertrucken.
Det er ingen småbil, det er sikkert. Prøvde den ikkje på veldig trange plassar, så kan ikkje uttale meg om det. Inntrykket er kansje litt slik at den virka litt mindre inni enn den ser ut på utsida, litt motsett av Ioniq5 som ser mindre ut men virka større inni. Har ikkje samanlikna måla :)

De er ca like lange, dvs 4,6 :+1: Se under.

Målene på  MG Marvel R Electric er her:

Dimensions and Weight
Length   4674 mm
Width   1919 mm
Width with mirrors   2097 mm
Height   1618 mm
Wheelbase   2804 mm
Weight Unladen (EU)   1995 kg
Gross Vehicle Weight (GVWR)   2373 kg
Max. Payload   453 kg
Cargo Volume   357 L
Cargo Volume Max   1396 L
Cargo Volume Frunk   0 L
Roof Load   No Data
Tow Hitch Possible   Yes
Towing Weight Unbraked   750 kg
Towing Weight Braked   750 kg
Vertical Load Max   50 kg


Og målene på Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD er her:

Dimensions and Weight
Length   4635 mm
Width   1890 mm
Width with mirrors   2152 mm
Height   1605 mm
Wheelbase   3000 mm
Weight Unladen (EU)   2095 kg
Gross Vehicle Weight (GVWR)   2540 kg
Max. Payload   520 kg
Cargo Volume   531 L
Cargo Volume Max   1591 L
Cargo Volume Frunk   24 L
Roof Load   80 kg
Tow Hitch Possible   Yes
Towing Weight Unbraked   750 kg
Towing Weight Braked   1600 kg
Vertical Load Max   100 kg

https://ev-database.org/car/1479/Hyundai-IONIQ-5-Long-Range-AWD

https://ev-database.org/car/1475/MG-Marvel-R-Performance
Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Krth8mandag 23. januar 2023, klokken 12:02
Hei!

Er det noen her som har prøvd en trådløs android auto dongle?

Tittel: Sv: MG Marvel R Electric
Skrevet av: Hagesætermandag 15. mai 2023, klokken 20:34
Sitat fra: Krth8 på mandag 23. januar 2023, klokken 12:02Er det noen her som har prøvd en trådløs android auto dongle?
Ja, jeg har prøvd Ottocast U2-X. Den fungerer greit nok.
Fordelen er at den bruker hele skjermen.
Ulempen er at det er tregere en USB kabel. Du får ikke mediainformasjon i dashbordet, og du kan ikke ta en telefon med svar knappen på rattet. Tenker å prøve Motorola MA1 når den kommer.