Likte Tang veldig godt når jeg prøvesatt den, utseende er også kult (men ikke hos fruen).
Setene er mye bedre i Tang enn Y, mest fordi jeg svetter mye i Y på langtur, men også fordi Tang har veldig fin lårstøtte som i tillegg kan forlenges.
Bakseteplassen er helt konge, men 3'e seterad er en vits.
Bagasjerom med gode assosiasjoner til "boks" form opp til taket, gir enorm fleksibilitet og mye plass...de har også fått noe nett/skillevegg nå, som enkelt gjør det en tusenkunstner i bagasjeromsplass.
Fikk aldri prøvekjørt Tang (var lang liste), men hadde TMY reservasjon til 100k under tang... Og Y er joggu ikke dårlig på plass den heller. Attpåtil går Y mye lengere og billigere pr lading, har i praksis nesten ikke sammenlignbare Service-kostnader(ikke krav til service av større omfang), og det er virkelig ett hav av deler og ettermarkeds-nettverk på Tesla.
Lading på Tang vs Y trenger man nesten ikke underdrive, for er er Tesla Y i egen klasse: Full IT-3fas AC støtte vs 1-fas 7kW, SC nettverk og Opptil 250kW vs ~100kW på tang.
Støy er Y ikke så veldig god på, men har nå lagt inn 9kg støymasse bak og spent på resultatet når dette har herda. Virka veldig bra når jeg forlot verkstedet i går, hørte ikke piggene i dekka lenger eller resonansen jeg hadde i 60 før behandlingen.
Hadde dog Tang vært mer rundt 500k hadde den svært aktuell, dersom prøvekjøring hadde gitt mersmak.