Det blir vel en bedre 7-seter enn Y akkurat dette.
Men på alt annet, så skuffer denne litt på spesifikasjonene i hodet mitt.
- 80++kWh batteri, men vil knapt klare ~40mil
Model y har "bare" 77, men klarer nok ~45mil ihvertfall.
- 2,2++ tonn egenvekt, men bare 1400kg hengervekt..selv om de markedsfører seg som E-tron "killer" 😜
Model Y tar 1600kg, med knappe 2000kg egenvekt.
- 21/22" hjul som eneste alternativ pga gigantiske bremser, dvs dekk koster mer enn 3 års strømforbruk med 15k kjørelengde.
Model Y leveres med 19" alternativer, og relativt normale dekkpriser i klassen.
På siste reklame blir brun vaffel-søm standard!? Ugh😵
Hvis bilen har større plass og bedre komfort, er vel 5-10% rekkevidde et lite offer? For en småbarnsfamilie er selv 300 km. reell rekkevidde plenty, etter min mening, men mer rekkevidde gir naturligvis større fleksibilitet.
Jeg kommer ikke på noen jeg kjenner som har behov for å trekke henger på mer enn 1 tonn. De fleste har antakelig ikke førerkort som tillater en slik ekvipasje heller..
Hjuldimensjon kan være ugunstig, av flere årsaker. Hvis det stemmer at 21-tommere er det minste og bilen leveres med 22-tommer. Men det kommer mye an på bredden og profil også.
Interiøret sykes jeg ser fint ut, selv om det nok ikke er førstevalg.
Hvordan er det med takstativ og delingsnett her?
Skal ikke begi meg inn på komfort, den kan nok være veldig god når man kan svelge brun vaffel-søm og 21/22" hjul.
Og enig i utsagnet om alt over 30mil er helt innafor når bleia er full i baksetet... Men når man får model Y med tilsvarende plass, bedre rekkevidde, raskere hurtiglading OG høyere hengervekt til under 600, så blir man jo litt betenkt.
Man må vel opp i ~650k med hengerfeste, metallic og vinterdekk på Tang, men den har dog flere hundre NM og HK mer enn forventet.
Men da skuffet det med bare 1400kg på kroken, for meg med banebil jeg skulle lufta litt innimellom.
For all del spennende bil, men ser ikke at den fyller en eneste nisje som ikke allerede er fyllt av E-tron, I-Phase eller Model Y og X....og prisen er ikke såå god at man vil kaste seg over den heller.