Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ELTesla


alda

Får verkligen hoppas att ni som har beställt får bil innan årsskiftet.... Blir en ganska saftig avgiftssmäll annars, snackar vi 150'-ish?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

ELTesla

Ja det stemmer. Blir vel ca. 200.000,- ekstra i mva. for min del om den kommer over nyttår.
Så kommer vektavgiften i tillegg om den blir vedtatt.
Da blir den i så fall avbestilt.

khh

Fikk e-post fra Tesla i dag: "Fullfør detaljer om Utleveringssted" for Tesla Model S Long Range. Kan det bety levering i år?!

Joachim@sancon.no

#305
Sitat fra: khh på lørdag 29. oktober 2022, klokken 09:08
Fikk e-post fra Tesla i dag: "Fullfør detaljer om Utleveringssted" for Tesla Model S Long Range. Kan det bety levering i år?!

Fått samme email jeg også kl 0501..

Jeg har igrunn lagt alternative planer, da jeg trodde det var helt uaktuelt med levering i år, og uttak neste år er helt uaktuelt pga avgifter/mva.

Noen som vet om det fremdeles er slik at man kan trekke seg helt frem til overlevering og kun miste depositum?

Har en hvit 2020 modell jeg skal selge først, og både renta og bruktbil prisene har jo forandret seg noe de siste månedene, så regnestykket er vel noe annerledes nå enn hva det var sommeren 2021 når jeg bestilte.






Joachim@sancon.no

Jeg har valgt lån via DNB og lånesøknad er allerede godkjent..

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Questerre på mandag 31. oktober 2022, klokken 13:05
Joachim: Betyr det at hos deg er alle steg avsluttet? Står det at du er klar for levering eller noe lignende nå?

Ja ser slik ut..

Motorwatt

Dette gjør Tesla i Tyskland:

Tesla tilbyr kjøpere å dekke kostnadene ved at Tyskland reduserer EV-incentivet hvis bilprodusenten ikke kan levere innen utgangen av året, midt i et massivt salgsfremstøt i landet.

https://electrek.co/2022/11/04/tesla-cover-ending-ev-incentive-germany-sale-push/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

el-sprell

Er det noe som vet om man blir bundet til å ta imot bil om man følger oppfordringen til Tesla om å 'prioriter din Model S utlevering ved å fullføre detaljer om registrering så snart som mulig'? Altså siste trinnet på bestillingen på Telslakontoen, hvor det legges inn navn, personnummer og adresse.

Kan man fortsatt avbestille etter å ha gjort dette, og kun tape de 2500kr i reservasjonsgebyr? Er jo ingen garanti for at de leverer før nyttår?
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

Motorwatt

Mener bestemt du kan avbestille helt inntil leveringsdagen. Depositumet får du ikke igjen. Ville spurt Tesla om de har noe forslag da de sikkert kjenner problemet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Cobos

Uten at jeg vet, men snakket med en selger på fredag og det virker som de ikke planlegger særlig til romjulsfri i år. De har mange biler som får større avgifter etter jul, så de kommer nok til å levere ut ALT de kan før det. Tidligere har jo også Tesla vært flinke til å prioritere andre land når det er slike endringer.
Men når det er sagt er jeg litt bekymret for at det ikke har kommet en båt til Pir 80 i SF enda med nesa mot Zeebrugge. De begynner å slippe opp for tid.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Otkristo


Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

btsvennes

Den er registrert på Tesla Norway AS i følge vegvesen.no (innlogget).
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA