Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søn 31. jan 2021, kl. 16:48

« forrige - neste »

Motorwatt

Altså samme målgruppe for de som også hadde klart seg fint med en TMS. Eller?
Tesla S75D
__________________________________________________________________________________________________________

Otkristo

Cobos

Utifra den meldingen måtte jeg sjekke min egen booking.
Den har stått des 22 til feb 23 nå i 4 måneder.
Nå står det plutselig 30 nov -8 des. Så ja også norske ordre ser ut til å ha fått mer tydelige datoer.
Merkelig at det ikke har kommet opp noe skip enda på Tesla Carriers som bekrefter dette, men gode nyheter da.

Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Knut Erling Øen

Ingen dato tidligere og fått 30. nov til 8. desember nå. Kan jo tyde på at det kommer noen Plaid biler nå.
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

chiller

Hva slags pris har folk på sine Model S plaid-bestillinger vs når de bestilte?
Jeg bestilte 2020-12-30, men da en Plaid+, som senere ble byttet.
Basisprisen på invoicen min er nå 1.199.990, og en 6.670 justering (ned) på prisen på siste linja.
Med blå lakk, 21" felger, 19" vinterdekk full FSD og vrakpant og sånt så ender prisen opp på 1.350.332

Solheim

Da har vi nok samme pris, bestilte August i år.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Cobos

Jeg ville for morro skyld sjekket hva det koster hvis du bestiller idag. Jeg opplevde at min 1,5 år gamle bestilling ble dyrere enn en helt ny bestilling. Og den som var over et år gammel ville kommet 30-7 des mens den nye bestillingen som er 80k billigere kommer 30-8 des. Så mye er ikke en dag verdt :)
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Motorwatt

Tror du må gå ut fra dagens pris. Var den mindre da du bestilte, så får du den til din pris. Men er den blitt dyrere så slipper du unna med dagens listepris.
Tesla S75D
__________________________________________________________________________________________________________

Cobos

I mitt tilfelle var det originalt en bestilling av LR. Som ble gjort om til Plaid når jeg innså at jeg ikke fikk den før nyttår hvis jeg beholdt LR. Dermed fikk jeg Tesla til å "oppgradere" bestillingen til Plaid. Dermed stiller jeg litt svakt i å kunne kreve lavere pris. Så mulig min situasjon er veldig spesiell.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Contango

Sitat fra: Cobos på søn 13. nov 2022, kl. 14:20
I mitt tilfelle var det originalt en bestilling av LR. Som ble gjort om til Plaid når jeg innså at jeg ikke fikk den før nyttår hvis jeg beholdt LR. Dermed fikk jeg Tesla til å "oppgradere" bestillingen til Plaid. Dermed stiller jeg litt svakt i å kunne kreve lavere pris. Så mulig min situasjon er veldig spesiell.
Kan ikke helt se det. Ta kontakt med de og avklar. All erfaring er at du skal få den laveste av bestilt pris og dagens listepris.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Cobos

Mulig det, men siden jeg ville sikre den nye lavere prisen gjorde jeg i aug en ny bestilling og satt nå plutselige med 2 Plaid biler som kom i desember. Det var litt i overkant så avbestilte den gamle bestillingen. Siden jeg nå får det til ny pris er jeg fornøyd. Viktigste er leveranse før MVA kommer, det er den som svir.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Mobileum

Korr:

Ny TMS Plaid får tilhengerfeste og høyere toppfart enn US Plaid (300 km/t) i Europa.

https://www.teslarati.com/tesla-model-s-plaid-coc-europe-186mph-top-speed-images/
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Solheim

jkverneland

Er det kun jeg som har fått bekreftet en model s long range med levering innen et par uker? 😊

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA