Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ventet på levering av Model S i mars

Startet av OleJA, søndag 31. januar 2021, klokken 16:48

« forrige - neste »

Cobos

Sitat fra: chiller på mandag 05. desember 2022, klokken 20:25

Som jeg postet i en annen tråd så er dette schedulen til Thames Highway:

"Ser også ut som at Thames Highway er på vei til Zeebrugge, og skal så til Bergen (8.) Stavanger (9.) Kristiansand (10.) og så drammen (11.)"
Da snakket jeg med en selger hos Tesla siden jeg fortsatt står med 12-26. Og Thames Highway snart er i Drammen. Selgeren sa at jeg er matchet med bil og alle bilene står fortsatt i Zeebrugge hvor de blir inspisert (aner ikke hva som ligger i det). De kommer snart samlet til Drammen. Og jeg blir visst snart kontaktet av Delivery. Er jeg litt utålmodig, ja det er vel ikke helt feil :) Noen som har innsikt i planlagte båter og finner en passende Ro-Ro båt som reiser Zeebrugge - Drammen snart? Den burde jo forlate Zeebrugge rimelig snart, men Transporter var jo en par dager forsinket så mulig det har rotet til logistikken?
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

offpist

Er veldig usikker på hvor dyp innsyn de selgerne har i forhold til akkurat hvor hver enkelt bil er.


Men det samme temaet diskuteres også her: https://elbilforum.no/index.php?topic=61540.180
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

offpist

Thames Highway laster av biler i Stavanger nå, og skal videre til Drammen i helgen.
Ryktes at den har S og X ombord men enda ikke blitt bekreftet.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

drumfrodo

Sitat fra: offpist på fredag 09. desember 2022, klokken 14:31
Thames Highway laster av biler i Stavanger nå, og skal videre til Drammen i helgen.
Ryktes at den har S og X ombord men enda ikke blitt bekreftet.

Ubekreftede påstander om at denne bare har 3 og Y ombord, ifølge enkelte som har pratet med selgere i Tesla. Men den skal tilbake til Zeebrugge og gjøre samme ruta en gang til (i motsatt retning), så vil tro det er håp om S/X ombord på neste tur om en ukes tid.

Tjafsaren

Grisemsnge 3/Y'er som ble transportert ut fra Lierstranda i dag

Charlie

Jeg avbestilte i november MS Plaid, selv om jeg ble lovt å få den nå i desember. Jeg trenger ikke "Plaid" egenskapene, og prisen var derfor for stiv. Angrer ikke på mitt valg, selv om jeg forstår gleden til de som venter på sin Plaid  disse dager. Men jeg har lyst på refresh MS Long Range. Lurer på når Tesla Norge åpner opp for bestillinger.....?

offpist

LR vil trolig ligge på rundt 1.1M fra nyttår, forutsatt at prisen er lik som da de stengte for bestilling i sommer.
Det hadde sånn sett vært like greit å ta ut en Plaid i år.

Ingen veit når de åpner igjen for LR bestillinger, gjelder hele Europa.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

B1

Grunnet høyere avgifter er LR i '23 nesten like dyr som Plaid i '22. Det er vel ingen som trenger en ikke Plaid, men den har fordeler som gjør at prisdifferansen på 100k er lett verdt det (om man ser bort i fra ekstra krefter). Tre motorere som gir mye bedre AWD egenskaper, track mode for å kunne leke seg litt når man har lyst til det, karbonfiber på innsiden (ikke en tilhenger av tre), spoiler, samt annenhåndsmarkedet - det vil bli enklere å selge Plaid kontra LR, ettersom Plaid ikke har noen ulemper kontra LR, som f.eks. M3/Y har; må velge større felger, stivere understell og ikke mulig med hengerfeste. Derfor var det ikke aktuelt for min del med P 3 og Y grunnet nettopp dette.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

offpist

Når vi kommer litt ut i 2023, så blir moms på beløp over 500K den nye normalen her i Norge.
Da står valget mellom LR til 1.1M og Plaid til 1.5M

Det vil antagelig bli et ras av avbestillinger i januar på Plaid for Tesla sin del i Norge fra de som håpet på levering i 2022.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

ELTesla

Tja... Usikker på om det er så mange som har Plaid i bestilling som ikke får bilen sin før nyttår.

Motorwatt

Noen som vil tippe hvor mange nye Plaid det er bestilt av norske kunder totalt?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ELTesla

#416
Jeg tipper litt færre enn de som kommer til landet før nyttår. Kan avgi mitt endelige svar 31.12  ;)

Tror også en del har bestilt biler for å flippe etter mva. økningen. Tror også at flere av disse blir avbestilt med tanke på den økonomiske tiden vi er i.

Knut Erling Øen

Betalte mandag og fikk leveringsestimatet utsatt med enda en uke. Estimated Delivery: December 20 - December 31. Gjelder dette flere her?
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

offpist

Jupp, samme datoene her.
Så lenge den kommer i år, spiller det liten rolle.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

kirky

Hva er prisen på Enter forsikring etter gratismåneden? Er de rimelig / konkurransedyktig mot andre? LR men Plaid er vel og relevant.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA