Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Varmepumpe problemer, utrolig at det ikke er mere om det her

Startet av Woodbear, søndag 03. januar 2021, klokken 22:43

« forrige - neste »

Woodbear

Hun på youtube som sa det funka, var først når den virka igjen, ikke for å få det til å virke.
Men om det er prlvd og den kutter like herlig etter 30 min eller noe, er det nok mulig litt flaks, feeling ute å går her
2021 model 3 hvit performance.

Landro

Sitat fra: Woodbear på mandag 04. januar 2021, klokken 09:30
Virker også som et triks, er å stille den inn manuelt, vifter, temp alt, og ikke lad auto stå på. Da virker den konsekvent helt til noen justerer f. Eks temp opp en grad. Ikke varig å leve med akkurat.

Jeg har hatt min på manuell, AC, vifte 4, 20 grader omtrent siden jeg fikk bilen. Ganske sikker på at ingen justerte noe på det da den røk i går  :(

daktari

Tesla burde kanskje stoppe utlevering av varmepumpe-Model 3 inntil de har en permanent løsning? Har de ikke testet dette eller er det en dårlig batch med komponenter?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Woodbear

i usa er problemet på Y og, første vintern nå. Folk i kalde usa stater har problemer, og samme i kanada, så tydeligvis dårlig litt dårlig testing
2021 model 3 hvit performance.

Woodbear

det som blir spennende nå er om når folk uti januar omsider får nye deler, om det det løser seg fort.  Vil vel finne ut av det neste uke når delene visstnok kommer. 

Ellers har jeg hørt, noen har vært inne for software fix kun for dette ( utenom vanlige updates) og ikke sett dem klage på fb gruppa igjen.  Og noen som bytta en sensor, bare for at det funka noen dager, og nå venter på nye. 

Så blir spennende nå med kulda.   
2021 model 3 hvit performance.

turfsurf

Er dette hardwarefeil bør det jo føre til en tilbakekalling av alle biler. Dette er jo rett og slett farlig på kalde dager.


Synes og de bør stoppe utlevering av TM3.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

lars667

Mulig de stopper utlevering nå, de har jo oppnådd Q4, som er mye viktigere enn  sikre biler ;-) Fra spøk til alvor, det er jo ikke direkte farlig, men definitivt uheldig hvis du står fast på en fjellovergang! Men som alltid, kjører du over fjelloverganger om vinteren, bør du ha med klær for å kunne klare deg i bilen noen timer ved havari (det kan skje alle biler).
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Mondeo

Softwarefixen som tesla pusher om du klager ignorerer vel bare den sensoren som ikke oppfører seg, så man får varme men det funker ikke helt som det skal alikevell.

Men slapp av folkens, det ordner seg snart. Selv med alle problemene dere har er jeg misunnelig da bilen min uten varmepumpe har vesentlig høyere forbruk enn de nye.

mobie

Fikk samme problemet her om natten når jeg kjørte til fjellet i en del minusgrader. Ringte roadside assistance som pushet ut ny update. Det funket ikke med en gang da, og heller ikke når jeg ventet ca 20 min. Jeg skulle jo sove i bilen så måtte finne et annet sted å sove. På morgenen funket det igjen når jeg startet forvarming i appen. Har vært på i over 24t sammenhengende med camp-mode nå og funker fint. Satser på at det holder seg!

Woodbear

ja hovedsaklig fordeler, jeg hadde tatt høyere forbruk framfor denne frykten ... tror jeg må gjennom en hel vinter uten problemerer før angsten tar slutt.... men ja, betydelig lavere forbruk. selv nå er jeg på sommer lrawd 19 nivå på en P ... ( ny p matcher ca range til en gammel lrawd, så bedre blir det neppe med 20 toms vinter hjul... )
2021 model 3 hvit performance.

Woodbear

mitt mål er å holde ut til service 28 for mere lim under spoilern og dette, så når jeg stopper for noen  timer  nå, velger jeg at klima er på. koster lite og digg å slippe å forvarme hele tiden. Det som trigga min førstegang  var en stopp.
Klart jeg kan være blandt de som kun opplever dette en en gang, og de ikke finner en dritt på service... men så flaks er jeg ikke kjent for å ha. 
Egentlig skulle mobile repair fikse spoilern hjemme hos meg neste mandag, men de slo sammen. tror jeg har noen smågaps til de kan få justere og, når jeg først skal inn til drammen. 
2021 model 3 hvit performance.

olesb

Får bare slenge meg på her. Bilen fungerte strålende uten feil de første ukene, men har hatt dette problemet siden ca. 20 desember.

Det har vært i overkant spennende å kjøre langturer med bilen i romjula, da jeg aldri vet når varmepumpa slutter å sende varmluft inn i bilen. Har mottatt flere softwareoppdateringer som ikke har løst problemet (Er på 2020.48.30 oppdateringen nå)

Når bilen har stått låst og skrudd av, har varmepumpa som regel startet å blåse varmluft igjen.

Bilen er nå levert på service for bytte av sensorer. Fikk beskjed om at sensor(er) er forventet på verkstedet 7. januar og i mellomtiden har jeg en eldre Model 3 som lånebil.

Hadde trodd at Tesla var ferdig med slike kritiske feil på nye biler nå. Vi er tross alt i 2021, ikke 2013. Det er krise å levere ut biler hvor varmeapparatet slutter å fungere midtvinters i Norge, både med tanke på sikt gjennom frontrute og potensiell nedkjøling. Tesla må være åpne rundt dette så folk som har biler hvor dette er et problem får beskjed før de velger å dra på langtur. Bilene bør også kalles inn for utbedring så fort delene er i Norge.

S85 januar 2014. Solgt februar 2015.
S85D juni 2015. Solgt 2019
Model 3 LR 2021 - nov 2020

Kim-

Da skjedde det igjen, for 3. gang. Forvarming fungerte delvis ok, gikk veldig tregt opp i temperatur, men nok til å smelte isen på ruten. Fikk ingen varm luft i kupe når jeg kjørte. Ikke spesielt hyggelig i -7, heldigvis bare en kort kjøretur på 15 minutter. 
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Landro

Sitat fra: Mondeo på mandag 04. januar 2021, klokken 13:06
Softwarefixen som tesla pusher om du klager ignorerer vel bare den sensoren som ikke oppfører seg, så man får varme men det funker ikke helt som det skal alikevell.

De pushet ut noe de hevdet var en oppdatering til meg - jeg hadde allerede 2020.48.30 fra før, og de pushet samme versjon med samme hash. Men mulig det var et eller annet annet der, hvem vet. Endret ingenting. Da jeg ringte tilbake ba de meg kjøre omstart via skjerm, fordi det gjorde at oppdateringen ble aktivert (!?). Det førte faktisk til at feilmeldingen forsvant, men fortsatt ingen varme.

Kim-

Hvilken feilmelding får du? Jeg får ingenting opp, varmen bare forsvinner
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA