Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vask av rocker panel

Startet av SDJ, tirsdag 22. februar 2022, klokken 07:57

« forrige - neste »

SDJ

Fikk utlevert ny TM3 i desember. Sliter med å få rengjort rocker panelene, akkurat som om skiten sitter limt fast. Noen andre som har erfaring med dette?

Se vedlagt bilde.

model3pw

Hvordan vasker du nå på vinteren da?

Ved touchless bilvask, så nei, da blir det ikke rent. På vinteren bruker jeg kun touchless (høytrykkspyler med shampoo og så høytrykk vann etterpå).

Men ved manuell bøttevask/shampoo på våren/sommeren så blir det rent. Hatt min bil 14 mnd nå.

SDJ

Bruker skum/høytrykksspyler, alt går fint av foruten om på rocker panelet på begge sider. Ser nesten ikke forskjell etter vask. Som du også ser på bildet er det et svært markant skille.

Hallgrim86

Sitat fra: SDJ på tirsdag 22. februar 2022, klokken 07:57
Fikk utlevert ny TM3 i desember. Sliter med å få rengjort rocker panelene, akkurat som om skiten sitter limt fast. Noen andre som har erfaring med dette?

Se vedlagt bilde.

Det er såpe som har ligget på bilen. Må poleres bort, men prøv mikrofiber med pittelitt vann først.

OlaM

Din har sikkert folie der, slik som min som også ble utlevert i desember. Merket meg at skitten sitter ganske hardt der. Satser på det er et beskyttende lag med dritt som går av på første grundige vårvask for hånd.. Ellers bruker jeg 40-60 kr på Circle K selvspyling. Litt såpe, resten vann. Ikke vits med forvask e.l. for det er så ineffektivt like vel.
'21 3LR

mrdamian

Samme "problem" her med min hvite '21 LR. Jeg har gitt opp å bruke høyttrykkspyler og vasker nå kun for hånd med klut / svamp. Spesielt den biten der og noen andre deler av bilen får jeg kun til å bli ren ved håndvask :)

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA